Wij beschikken enkel over vierkante truss ( 30/30). Bestaat er een systeem om de four-bar toch op een veilige en mooie manier in het van de truss te hangen zodat die in evenwicht is?
Four-bar in vierkante truss probleem.
Collapse
X
-
kwestie van je couplers goed plaatsen toch?
Of bedoel je voorste- of achterste hoofdbuis van je truss?
Beetje constructie en lichtplan afhankelijk probeer ik de 4/6 barren gelijk over de voorste en de achterste buis weg te hangen.
In de regel komt de truss wel weer recht te hangen.... -
Je fourbarren verdelen zoals hierboven beschreven?!
Je fourbarren diagonaal hangen?!
Je trussbevestigingen op je statiefadapters naar 1 kant schuiven, zodat 1 hoofdbuis loodrecht boven je statief hangt, en vervolgens alles aan 1 buis hangen..?!
Genoeg simpele en praktische dingen op te bedenken lijkt me.Licht is altijd zwaar.Comment
-
A] Loodrecht erboven, dan ligt je andere buis er bij sommige adapters naast.
B] Nergens verteld de TS dat er gebruik word gemaakt van een statief.
Hij kan hem net zo goed hebben hangen, dan ben ik altijd meer bezig met het evenwicht in zo'n stuk aluminium.
Ook kan hij nog een carre hebben met een lange overbrugging en wil dat zo veilig mogelijk belasten...
Dus hoe beland de truss van de TS in de lucht?Freelance Light and Video |
Waarom zeggen ze allemaal trusst?Comment
-
Ja daar heb jij ook weer gelijk in mhsounds, zover had ik niet doorgedacht. 1 haak achter, 1 haak aan de voorkant is ook nog een optie, heb je het gewicht ook in het midden.. (bij een t-bar met 2 haken dan he)
Waar mij het om ging is dat Tom06 onzin zit te verkondigen en dat wou ik uit de wereld hebben..
Greetz EddyApogee, i\'m loving it!Comment
-
Ik probeerde altijd te spelen tussen fourbarren, of fourbarren en andere fixtures (moving heads bijvoorbeeld).
Voorste rij fourbarren, moving heads achterste rij, dat soort dingen.
Het makkelijkst is en blijft nog steeds om de gewichten van je materiaal te weten, en dan gewoon op een stuk papier gaan rekenen. Zo kom je er al snel achter wat wel en wat niet kan.Comment
-
De truss wordt getakeld. En eigenlijk gaat het vooral over het uitzicht? Alles mooi op 1 lijn? Dus niet diagonaal, of afwisselend op de voorste of achterste apex. Truss met 1 apex naar beneden hangen is voor de opdrachtgever zeker geen optie.
Ik had eerder aan een hulpstuk gedacht.Een haak of zo die over de 2 truss-buizen gaat en waaraan je dan in het midden - op een regelmentaire manier-de fourbar kan aanhangen. Iemand een idee? Of bestaat er zoiets in de handel, kwestie van het warm water niet opnieuw uit te vinden.....Last edited by flurk; 14-08-11, 09:21.Comment
-
Wanneer je hem louter en alleen aan 1 kant belast, maar ook alleen dan!
Kun je hem aanslaan aan de kant waar je alles aan hangt, je 2 andere liggers doen dan als het ware niet mee.
Dit word ook nog wel eens gedaan met doek.
[=] <-- Takel
|
|
o-----o
| \ ... | <-- Truss
|.. \ ..|
o-----o
|
| <--- last
|
|
|
|Freelance Light and Video |
Waarom zeggen ze allemaal trusst?Comment
-
[=] <-- Takel
|
|
o-----o
| \ ... | <-- Truss
|.. \ ..|
o-----o
|
| <--- last
|
Nee meneer, de boom staat niet op de bergen, want de bergen zijn op vakantie in Disneyland, meneerComment
-
Pak dan gewoon ff lekker laddertruss.
Kom aan, das toch geen werkbare oplossing? ik vind fourbarren diagonaal ophangen eigenlijk de beste oplossing. Ziet er nog fraai uit en is praktisch. En anders: wat is er mis met wat dood gewicht? hang je fourbarren aan je voorste buizen en op de achterste buis hang je zakken met zand. Om maar een oplossing te noemen.Mark van der Werff
Eventpower mobiele stroomvoorzieningComment
Comment