Grandma fixtures lamp on en off

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pipping
    • Aug 2010
    • 83

Grandma fixtures lamp on en off

Helaa

Weet iemand hoe je in je fixture files vaste waardes kan opslaan van je automatische presets ? Ik wil in mijn presets voor mijn movingheads een lamp on en off commando maken, net martin macjes zodat je vanuit de tafel de lamp on en off kan geven

graag wat reacties
  • fl@x
    • Oct 2003
    • 194

Om welke heads gaat het? Kan me nl niet voorstellen dat die presets niet aanwezig zijn in het smart menu.
    Zo niet, dan toch!!!

Comment

• Pipping
      • Aug 2010
      • 83

coemar prospot 250 lx

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

Zit er al in, onder "controls".
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Pipping
          • Aug 2010
          • 83

ja maar wat het probleem is, ze houden deze waarde niet vast... dus als ik mijn tafel clear gaan de lampen weer uit... en ik wil dat in de fixture file instelle dat als ik op lamp on druk dat deze waarde aan blijft staan... enig iedee hoe dat moet ???

Comment

• AJB
            • Jul 2003
            • 2289

Waarom zou je dat in vredesnaam willen? Er zijn veel lampen die het commando pas uitvoeren zodra je het kanaal weer loslaat...

Je kunt gewoon een waarde programmeren hoor, je zet je lampen op het lamp-on commando en stored een cue. Zolang deze cue actief is gaan de waardes niet meer uit...

Nogmaals: ik vind het zinloos, maar het kan zeker wel.

PS Ik denk dat jij het lamp-on commando niet begrijpt.. Hiermee start je alleen de lamp op he? Het is dus niet zo dat als je die waarde loslaat, dat de lamp dan weer uit gaat...........
            Last edited by AJB; 12-08-11, 11:07. Reason: aanvulling in PS
            Arvid Buit

Comment

• rene.derksen
              • Feb 2004
              • 649

En mocht het in het rare geval echt zo zijn.... Je kunt vanuit setup --> full acces --> knopje "fixture types" je presets aanpassen en ook een default instellen... Zet je die toch op lamp on.... Echter lijkt me de manier zoals AJB beschrijft makkelijker en praktischer...
              Licht is altijd zwaar.

Comment

• dubaifrank
                • Sep 2008
                • 35

Rene persoonlijk zou ik voor jouw oplossing gaan want als je perongeluk alles "offed" is je lamp ook weer uit en dat heb je in jouw geval niet!

anders zou ik die waarde nog eerder "parken" of hoe heet dat ook al weer op een GMA?

grt
                Frank Schotman
                AED Distribution

***without Lights it just Radio***

Comment

• rayoflight
                  • Aug 2010
                  • 11

Ik denk dat er hier een communicatiestoornis is tussen lamp on en dimmer info clearen uit je tafel. Lamp on commando is nix anders dan een signaal sturen naar je lamp om hem te onsteken. als je een grandma 1 of 2 cleared betekend dat al je info uit de programmer gegooit wordt dus alle values worden nul.
                  Als je gewoon een fader toewijst met alleen je dimmer info of een executor button en die htp maakt blijft die fader je programmer overrulen en blijven al je dimmers op de toegewezen waarde! Da's handig als je tijdens een repetitie niet steeds het podium donker wilt hebben. De fader info wordt tijdens het
                  programmeren niet in je que's meegenomen dat wil zeggen dat je ten alle tiide
                  controle hebt over je lampen. Groet
                  bij 120KW stop ik meestal !!!

Comment

• Tom van Kameren
                    • Oct 2006
                    • 57

Originally posted by dubaifrank
                    Rene persoonlijk zou ik voor jouw oplossing gaan want als je perongeluk alles "offed" is je lamp ook weer uit en dat heb je in jouw geval niet!

anders zou ik die waarde nog eerder "parken" of hoe heet dat ook al weer op een GMA?

grt
                    . Je lamp gaat pas uit als je ook daadwerkelijk het commando: "Lamp OFF" geeft. Niet als je "Lamp ON" niet aanstaat.
                    Tom Spaan
                    StoreQ operating

Comment

• lucken
                      • Sep 2002
                      • 342

Dat is het probleem juist, Lamp off voor deze toestellen is het kanaal naar 0 trekken.

Comment

• AJB
                        • Jul 2003
                        • 2289

Als dat echt zo is, zijn het waarschijnlijk echt mega-bagger lampen. Anyway; STEL je wilt ze toch gebruiken en STEL dit is echt zo + de file is niet beschikbaar...

Dan ga je naar SETUP, FIXTURE TYPES en edit je het control channel naar een default van bijvoorbeeld 20. Deze zal na een clear nooit meer terugvallen.

Nogmaals: ik zou die lampen heeeeel snel in een grote sloot dumpen...
                        Arvid Buit

Comment

• AJB
                          • Jul 2003
                          • 2289

extra info :

note 1: function channel (16) has a delay time of 6 second to prevent accidental activation.

note 2 n/off lamp mode is not affected unless an opposite value is received

Los daarvan een gratis download van de juiste spotfile:

Arvid Buit

Comment

• rene.derksen
                            • Feb 2004
                            • 649

Originally posted by AJB
                            Als dat echt zo is, zijn het waarschijnlijk echt mega-bagger lampen. Anyway; STEL je wilt ze toch gebruiken en STEL dit is echt zo + de file is niet beschikbaar...

Dan ga je naar SETUP, FIXTURE TYPES en edit je het control channel naar een default van bijvoorbeeld 20. Deze zal na een clear nooit meer terugvallen.

Nogmaals: ik zou die lampen heeeeel snel in een grote sloot dumpen...
                            Juist ja, dat zei ik...
                            Licht is altijd zwaar.

Comment

Working...