Low fogger ervaring

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • chippie
    • Jul 2006
    • 528

Low fogger ervaring

Ik ben op zoek naar de gebruikerservaring van de low foggers in redelijke ruimtes.(grote zale) En dan spreek ik niet over de ijsdoosjes etc neen het serieuze spul. Le Maitre Freezefrog pro, Jem Glaciator en misschien nog andere. Je kunt wel van elke low fogger filmpjes vinden maar de ervaring is er niet bij geschreven.

Bvb als vraag, blijft de low fog lang liggen? Is de ondergrond nat na gebruik (dansvloer, uitschuiven, glad, veiligheid etc..) Wat in heel warme ruimtes gaat de low fog snel naar boven? Wat is het maximum bereik? Reuk?

Alvast bedankt om te antwoorden.
    IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.
  • salsa
    • Jan 2007
    • 1315

Verkeerde forum onderdeel, Theater of Disco lijkt me beter...
    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5946

@Salsa, chill... kan niet heksen he
      Eenmaal geplaatst kunnen deelnemers zelf geen onderwerpen verplaatsen en de modjes komen echt vanzelf langs, alleen niet per direct.

Voor de sfeer is het erg wenselijk om alleen te reageren met een inhoudelijke reactie, wilde ik je even meegeven!
      zoekfunctie geeft redelijk wat resultaten als je zoek op droogijs.

Inhoudelijk:
      Bvb als vraag, blijft de low fog lang liggen?
      reactie: Afhankelijk van de airflow, ventilatie op de locatie...en uiteraard de hoeveelheid rook die je maakt.

Is de ondergrond nat na gebruik (dansvloer, uitschuiven, glad, veiligheid etc..)
      reactie: Bij grote temperatuurverschillen krijg je condens dus ja; kans op gladheid.

Wat in heel warme ruimtes gaat de low fog snel naar boven?
      reactie: Wanneer de omgevingstemperatuur hoog is, warmt de rook sneller op inderdaad. Het resultaat is dan minder lang zichtbaar.

Wat is het maximum bereik?
      Reactie:
      Afhankelijk van de machine die je gebruikt.

Reuk?
      reactie: Droogijs is samengeperste Koolstofdioxide, dat is een reukloze substantie in zowel vaste als gasvorm.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat droogijs erg koud is ( circa minus tachtig graden Celcius) Je moet dus BPM maatregelen nemen tegen brandwonden bij het verwerken van de droogijspellets.
      Last edited by moderator; 09-08-11, 19:07.
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• chippie
        • Jul 2006
        • 528

Beste moderator u heeft mijn eerste bericht niet goed gelezen Daarom ook als voorbeeld de Glaciator van Jem etc etc en dan kom je met Antari en ijsblokjes niet toe.

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5946

Gewaardeerde Chippie, ik refereer zeker niet aan Antari machines, waar ik het over heb zijn de aquafog 'kliko's' van City Theatrical.

Comment

• chippie
            • Jul 2006
            • 528

En dan spreken we toch niet over dezelfde techniek beste moderator.
            Deze City Theatrical is er een met carbo glace, de andere die ik als voorbeeld gaf zijn er met CO2 flessen zonder carbo glace......

Comment

• chippie
              • Jul 2006
              • 528

Beste moderator ook dit nog, als ik het live forum bekijk dan staat dit eronder :
              Pro-Audio forum over o.a. PA / F.O.H. systemen, effecten, stage equipment, randapparatuur.

Misschien dat u dan ook hetvolgende op de tweede lijn te plaatsen bij het licht forum, mistmachines??? Is maar een idee.

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5946

nah, lees dit forum vanaf euh....heel lang en in al die tijd heeft iedereen alle vragen over rook/mist/laser in het lichtforum geplaatst.
                De vragen over geluidseffecten/apparatuur worden in het live ( geluid..) forum geplaatst.

Verplaatsing en bijdrage over droogijsmachines graag gedaan, hopelijk kunnen anderen hun ervaringen over bijvoorbeeld de JEM Glaciator plaatsen.
                Een machine die overigens niet op een CO2cylinder werkt.

Comment

• chippie
                  • Jul 2006
                  • 528

Klopt maar de Le Maitre wel.

Comment

• Elmo
                    • Jun 2006
                    • 208

Beste Chippie,

je vraagt om gebruikers ervaringen met koelkasten zoals bijvoorbeeld de JEM Glaciator.
                    Wat is voor jou de beweegreden om de keuze te maken voor een koelkast ipv een droogijs kliko.

Heb met beiden ervaring, en kan je zeggen die koelkasten is leuk voor een heel klein oppervlakte, zodra het serieus moet kan je beter het netje laten zakken.

Bij de weg, hieronder de specs van de Jem Glaciator:
                    [LIST][*]Density control: low, medium or high[*]Continuous output[*]80 m2/min fog output [*]3500 W heat exchanger[*]15 min heat-up time [*]5 liter fluid capacity[*]Different fluid options for different applications[*]Internal or external fluid supply[*]Low fluid sensing[*]Self contained unit: no C02 or dry ice[*]Onboard DMX[*]On-board control panel[*]Optional ducting system[/LIST]

Comment

• arie
                      • Feb 2003
                      • 550

heb zelf een Jem heavy fog 6500 gehad en deze zette toch een zaal / hal van een 400m2 makkelijk onder de rook, dus dat ding had output genoeg. Porbleem was alleen de grote en gewicht.

groeten Arjan

Comment

• AJB
                        • Jul 2003
                        • 2289

Chippie: ik zou iets minder irritant gaan reageren op posts van mensen die hun best doen om te helpen, dan is de kans dat je een zinvolle reactie krijgt ook vele malen groter!

De City Theatrical machines zijn over het algemeen het meest gebruikt. Waarom? Omdat je in veel situaties uit een "lege" situatie ZO SNEL MOGELIJK naar een egale vloernevel wilt. Daar zijn deze machines heel erg goed in... In de laatste show van Hans Klok heb ik ook een apparaat in gezet, inclusief een aantal ventilatoren op dmx om het mooi te sturen. Je hebt alsnog een seconde of 20 a 30 nodig om een theaterpodium (Carré size) te vullen.

Succes...
                        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                        ------------------------------------------------
                        Arvid Buit
                        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• R. den Ridder
                          • Sep 2000
                          • 1500

Low fog op basis van een rookmachine die de nevel koelt werkt in alle gevallen minder dan "the real deal", dus vloeibare kooldioxide.
                          Als de city theatrical te groot is, blijft de Le maitre Peasouper de beste keus. fossiel apparaat, maar it does the trick.

alle andere apparaten werken in basis misschien wel goed, maar door stijgende temperatuur van de rook zal deze in meer of mindere mate altijd opstijgen.

maar op een of andere manier heb ik het idee dat gezien het ongeduld en de eigenwijsheid van de topicstarter er wel uit zal komen dat de JEM Glaciator net zo goed werkt, want da's nu eenmaal stukken makkelijker (luier)...

Comment

• chippie
                            • Jul 2006
                            • 528

Man man man als je iets vraagt moet je hiet toch wel effe oppassen hoe je het vraagt of je bent eigenwijs laat staan irritant.
                            Straffe boel, zal wel weersverandering op komst zijn.
                            Als je dan beleefd bent tegen de moderator mag dat niet???
                            Indien je een idee hebt om mistmachines misschien als tweede hulplijn bij te schrijven mag dat niet???

Oef daar zijn we uit. (De moderator heeft mij geen Pm daarover gezonden.......was maar een idee en zeker niet bedoeld om de moderator belachelijk te maken)

Nu de peasouper van Le Maitre heb ik hier liggen dus dat ding kennen we wel.
                            Een carboglace maker hebben we ook en die maakt blokjes van 750gram.
                            Probleem is de natte vloer die carboglace achterlaat. (Niet lui ik maak zelf carboglace, maar liefst veilig beste R. den Ridder)

Daarom de vraag of de JEM of misschien andere zonder carboglace beter waren....
                            Last edited by chippie; 10-08-11, 19:34.

Comment

• moderator
                              Moderator
                              • Apr 2001
                              • 5946

Beleefd zijn mag altijd, ook tegen mij

Je geeft in het bericht hierboven wel exact de info die ook erg welkom was geweest in je eerste bericht, je geeft daarmee je referentiekader aan, wat helpt bij de inschatting en inhoud van de reacties die je gaat ontvangen.

PM-en..euh...why?!?

Comment

Working...