zelf c02 jets maken

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • glennwestlander
    • Aug 2009
    • 91

zelf c02 jets maken

ik ben van plan voor een feest zelf 2 of 4 co2 jets te bouwen.

hoezo?

omdat een vriend van mij erg veel werkt met lucht op erg hoge druk dus alle matrialen zijn in principe in huis.

het inge waar ik tegenaan stoot is het meganisme om de jet aan en uit te kunnen zetten.

nu zat ik te denken, ik moet iets hebben een ventiel of soort klepje wat mechanisch open en dicht kan.

ik wil dus een kastje hebben waar een slang in gaat. en de 'spuitmond' uit komt.

weet iemand waar ik zo'n apperaatje kan vinden die op 220v werkt zodat ik hem aan een dmx dimmer kan hangen en zo dmx c02 jets heb?

graag hoor ik jullie suggesties!

Groeten,

Glenn luisman

ik heb trouwens op het forum al gezocht maar daar werd ik niet veel wijzer van!
    Last edited by glennwestlander; 08-07-11, 12:15.
  • chippie
    • Jul 2006
    • 528

Ik vraag dat al in een andere post maar nooit iemand die er iest van kon vertellen. Gezellig we zijn met twee nu.
    IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• DJ_matthias
      • Jun 2005
      • 620

zoiets huur je beter voor mijn part...
      de kans dat het foutgaat en je klep niet sluit is redelijk groot bij zelfbouw... voor je het weet blaas je de hele kamer vol stikstof en dan heeft niemand er nog iets aan
      we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
      Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• qvt
        • Oct 2009
        • 721

tussen lucht en vloeibare co2 zit een GROOT verschil, dus denk er niet te makkelijk over.
        There is no substitute for imagination

Comment

• laptop
          • Jan 2009
          • 187

Dit is volgens mij weer zo`n gevalletje, ken er wel wat van maar niet genoeg. Dit betekend dus NIET zelf aan beginnen.
          Dit is namelijk het zelfde verhaal als met stroom/krachtstroom; levens gevaarlijk, als je er niet genoeg van af weet.

Dus zoals eerder gezegd gewoon inhuren !! Dit zijn geteste en gecertificeerde apparaten, dus de kans dat het hier mee mis gaat is al een heel stuk kleiner.

Comment

• renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

Originally posted by DJ_matthias
            voor je het weet blaas je de hele kamer vol stikstof en dan heeft niemand er nog iets aan
            Stikstof uit een CO2 jet? Cool!

CO2 = Koolstofdioxide
            N2 = Stikstof

En nu dat duidelijk is gaan we weer verwarring maken:
            Van vloeibare CO2 stik je, en van vloeibare stikstof bevries je
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

Van beiden bevriest een klep als je geen rekening houdt met de temperatuur van de vloeistof.

Een bouwadvies zal je hier niet gaan krijgen. De ervaring in de loop der jaren heeft uitgewezen dat advies mogelijk is, dat er tips kunnen worden gegeven, maar zelfs het nabouwen van een pakketje hout volgens een tekening blijkt al te resulteren in eindfabrikaten die significant afwijken van het origineel.

Soms is dat niet zo heel erg belangrijk, soms heeft het invloed op de veiligheid van een zelfbouwproject.
              In alle gevallen blijkt dat kennis en kunde bij de bouwer niet is in te schatten en dat juist de wijze waarop verstrekte informatie wordt geïnterpreteerd van doorslaggevend belang is voor een aanvaardbaar resultaat.

Voor sommige zaken is training voldoende, zo kan je voor het aansluiten en bedienen van een electrische installatie worden opgeleid tot VOP-er,

Het zelf bouwen van een CO2 jet zal je niet in een stappenplan worden aangedragen op een forum.
              De risico's van de bouw en de risico's bij ondeskundig gebruik zijn hierbij een factor.
              Andere factor is dat er hele nette systemen te koop en te huur zijn.

Dit forum heeft dus grenzen, niet dat het beantwoorden van je vraag niet zou mogen van J&H ofzo, dat is zeker niet zo!
              Wel is het zo dat deelnemers zo verstandig zijn om goed na te denken alvorens sommige kennis wordt gedeeld met derden..... en terecht!
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• mvdwerff
                • Sep 2010
                • 144

Mocht ik het moge zeggen:

Lichtpunt Theatertechniek heeft een aantal CO2 jet's beschikbaar. Met verlichting - zonder verlichting.
                Mark van der Werff
                Eventpower mobiele stroomvoorziening

Comment

Working...