4 kanaals dimmer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • josip1981
    • Jan 2008
    • 9

4 kanaals dimmer

Hoi

ik heb momenteel de 4kanaals dimmer van showtec die iedereen wel kent.
    http://www.licht-geluid.nl/shop/p-3977-showtec-multidim-mkii-4-kanaals-dmx-dimmer-pack-output-4x5a.aspx

nu zou ik graag willen weten wat jullie aanraden als vervanger, mijn bedoeling is vooral verbeteren van materiaal, ik zoek naar 4 kanaals dimmer maar met meer betrouwbaarheid....

wat is jullie mening, wat zouden jullie kopen?

mvg

Joost
    Last edited by Radar; 04-07-11, 21:00.
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Dit geinige apparaatje (heb er zelf ook een aantal) is een beetje uniek in zijn soort.
    Andere fabrikanten, zoals Elation, Botex en Stairville, hebben ze ook in het assortiment, maar de duurdere, profi merken doen niet aan dit soort half/half oplossing. Daar neem je een fatsoenlijk dimmerpack en een stapeltje harting.

Voor zover ik weet is er geen profi alternatief voor de multidim.
    Wat een beetje in de buurt komt is de ZERO 88 ALPHA PACK 2 (3 kanalen, geen switch optie, rond de 450,-) of de Ultralite ULPDM110 Pro Dim 2.5 (1 kanaal, 10A, geen switch, rond de 150,-).
    Eerlijk is eerlijk: dan kies ik liever voor een multidim. Ze hebben mij nog niet in de steek gelaten in ieder geval.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• mhsounds
      • Sep 2009
      • 933

Ik heb hier zelf ook nog 2 dimmerpackjes van Chauvet liggen, vind het net iets degelijker spul, en per kanaal dim/switch instelbaar.
      In America word dat chauvet erg veel gebruikt, spotjes zien er best leuk uit.
      Freelance Light and Video |
      Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• JeroenVDV
        • Mar 2004
        • 963

Snap je vraag niet. Wil je gewoon betere dimmers? Rackmount of truss-mount?

Rack-mount zijn er natuurlijk 10-tallen echt fatsoenlijke oplossingen. Van Avolites tot MA tot Strand tot ADB tot ETC tot....

Iets duidelijker dus voor welke toepassing en op welke plek toegepast je dimmers nodig hebt.
        Creating shows beyond Imagination

Comment

• mhsounds
          • Sep 2009
          • 933

1x 4 kanaals? lijkt me drive in werk of 4 dimmerkanaaltjes bij een band.
          Freelance Light and Video |
          Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• josip1981
            • Jan 2008
            • 9

soms moet ik fuifkes doen waar ik vooral scans en movingheads ophang, en nu neem ik dan altijd zo een paar 4 kanaals dimmers mee, voor frontlicht op de DJ, of op zijn cd's, op spiegelbol...ik kan ook mijn grote dimmer meepakken maar ik vind het makkelijker om een kleine dimmer in de truss te steken en mee in de dmx van de MH's te steken...vaak is dit ook omdat ik niet overal een 32A aansluiting heb of deze 32A moet delen met geluid....
            dus ik ben op zoek naar 4kanaals dimmers zoals diegene die ik al heb, ik vraag me gewoon af of er zo zijn die van betere kwaliteit zijn.

Comment

• @lex
              • Jul 2006
              • 1086

Een vierkanaals dimmerpackje in een compacte behuizing:

Ik heb geen ervaring met het packje, maar heb al wel ruime ervaring met de LanBox LCX. Het zijn zeer zorgvuldig geproduceerde kastjes. Enige nadeel vind ik de keuze voor de 230V connectoren. Hier is gekozen voor wieland GST18-3. Dus verloopjes mee of nog een blokje met verloopjes naast het kastje fabriceren.

@lex
              Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• sese
                • Aug 2011
                • 2

Kijk eens op http://www.lumenlicht.nl

of bel anders even met ze.

Comment

Working...