Problemen VNSP 1000W persglas

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ESPL
    • Jan 2010
    • 26

Problemen VNSP 1000W persglas

Beste,

Wij zitten met een probleem. Wij hebben een deel van onze parren 64 vervangen van raylight 500W op (botex en eurolite) dimmerbarren voor 1000W VNSP persglaslampen. Nu hebben wij ze opgehangen in een truss en binnen 2 uur (Tijdens de show) waren 18 van de 20 lampen gesprongen, kapot dus. ( merk: Omnilux)

1) Herkennen sommige mensen dit probleem en waar zou dit mee te maken kunnen hebben?

2) Probleem bij de fabrikant neer gelegd en kwam met de volgende mededeling:
    the technician is sure you hung the par cans at the wrong angle, so the heat from the lamps can not be derived. Is also written so in the instructions.
    Het lijkt mij sterk dat dit het geval is, aangezien de lampen allemaal vrij hangen in de lucht aan de truss. Kom het ook nergens tegen in de instructies.

3) Alle tips zijn welkom.

Ben donderdag weer terug ivm vakantie..lees graag dan de reacties en regageer ik nog even..

Bedankt voor de reacties alvast.
  • mvdwerff
    • Sep 2010
    • 144

Vind het sowieso knap dat je eurolite / botex dimmerbalkjes 1000W lampjes aankunnen, deze zijn meestal gemaakt voor < 500W.

Verkeerd ophangen kan zeker. Wat voor merk can's gebruik je? Parsafe of gewone socket?

"Hingen" de lampen aan het truss of "stonden" de lampen?
    Mark van der Werff
    Eventpower mobiele stroomvoorziening

Comment

• Turboke
      • Oct 2006
      • 463

Onze ervaringen met omnilux zijn dat ze dikwijls al kapot zijn voor we nog moeten gebruiken.
      Hebben hier 1 keer een party van gekocht en zijn snel terug naar sylvania of GE gegaan.

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

18/20: dat is wel erg veel om zomaar toe te schrijven aan een merkenkwestie tenzij Omnilux echt rommel is. In ieder geval: vroeger ooit eens kort geprobeerd met onbekend merk lamp en sindsdien met overtuiging ook terug aan de merken...
        Overigens lees ik toch wel een heel interessante nota in de catalogus van Philips over die PAR56 en PAR64:
        Note: Lamps can be operated in ANY position.
        Lijkt mij dus dat de fabrikant zijn verantwoordelijkheid niet wil nemen of er niks van kent. Beide gevallen zijn een reden om er weg te blijven in de toekomst...
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• mrVazil
          • Mar 2010
          • 330

Ik heb omniluxen gehad in het jeugdhuis, en van de 12 die ik daar heb versleten zijn er 5 kapot uit de doos gekomen. Rotzooi!

Comment

• tha_dj
            • Jan 2004
            • 375

Geen ervaring met de goedkopere par lampen, maar wel met halogeen pitjes !!!

En wij gebruiken met alle tevredenheid een gerenomeerd merk, want de lifetime was beduidend korter als aangegeven van deze goedkopere merken, om maar niet te spreken van output verschillen van dezelfde partij.

En sindsdien dus gewoon een DUURDERE lamp van merken als: Osram, GE, Sylvania omdat onder de streep deze toch goedkoper zijn en betrouwbaarder als de lamp van merk X die alleen bij aanschaf goedkoop lijken.

your light !

Comment

• Carl
              • Nov 2000
              • 907

Ik heb een zelfde ervaring met Omnilux. Niet zo extreem als de TS, maar van de 12 Par56 die ik ooit geprobeerd heb, leeft er niet één meer. Veel oudere GE en Philips branden nog altijd. Het glas springt soms zelfs spontaan. Ik koop die rotzooi niet meer.
              Het prijsverschil is ook maar klein, is het absoluut niet waard.
              PAR lampen hebben geen brandstand beperking, dus de fabrikant liegt, maar dat is bij dit soort chinese troep eerder regel dan uitzondering.

Comment

• Ws Soundexpresse
                • Jun 2001
                • 1007

hier die ervaring met 500watt VNSP van showtec, overigens daarna wel netjes opgelost door highlite, maar voor mij geen showtec parlampjes meer... Gewoon GE, heeft me nog nooit in de steek gelaten....
                Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• 4uss
                  • Aug 2005
                  • 578

Zelfde ervaring met Omnilux hier (P64 500W MFL), in 2005. 16 besteld, 3 kapot bij aankomst, nog 5 kapot binnen een maand. De exemplaren die het dan overleefd hebben doen het overigens wel weer veel langer dan de opgegeven 300 uur

Comment

• chippie
                    • Jul 2006
                    • 528

Vandaar mijn stelregel die je onderaan deze post kunt vinden.
                    Zelf ook die Omnilux gehad en dat noemen we leergeld.
                    Dus nu de lamp uit Eindhoven (als die daar nog gemaakt worden).
                    IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• ESPL
                      • Jan 2010
                      • 26

Originally posted by chippie
                      Vandaar mijn stelregel die je onderaan deze post kunt vinden.
                      Zelf ook die Omnilux gehad en dat noemen we leergeld.
                      Dus nu de lamp uit Eindhoven (als die daar nog gemaakt worden).

bedankt voor jullie reacties..we gaan maar over op GE....fabrikant wil van niks weten..
                      hopen dat het nu wel goed gaat...

Comment

Working...