Pearl Tiger & Sunstrips

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vssN
    • May 2011
    • 2

Pearl Tiger & Sunstrips

Hallo,

Ik heb donderdag avond op een dance feest voor het eerst sunstripes mee met de pearl tiger.. Nou weet ik dat ergens in de shape genarator shapes zitten voor de sunstripes, maar laatst even snel gekeken, maar kon nergens wat vinden..
    Kan iemand me aub daar mee helpen,

Danku
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

Allereerst zijn het sunstrips, geen stripes. De parameter die je wilt beinvloeden, is het dimmerkanaal. Je kunt dan ook doodeenvoudig een heleboel dimmers patchen en in de shapegenerator een dim even etc. kiezen.
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• vssN
      • May 2011
      • 2

Dus in principe kan ik gewoon de sunstrips patchen als fixture, vervolgens de sunstrips aanklikken en dan bij shape generatoren zoeken naar dingen waarbij staat "dimmer chase" bvb

Comment

• Drumvogel
        • Nov 2004
        • 175

Nee, je moet de sunstrips als losse dimmers patchen. De fixturefile is brak. Dan krijg je het eerste dmxadres als dimmer en de rest verdeeld over de andere pallets. Als je een beetje gaat rommelen met losse dimmers en dan dimshapes dan kun je al veel effecten aan de gang krijgen. Met een beetje moeite en creativiteit kom je een heel eind.

Comment

• Lala
          • Sep 2008
          • 370

Let wel op dat je maar maximaal 12 sunstrips aan kunt sturen, aangezien je maximaal 120 fixtures/dimmerkanalen kunt patchen.

Comment

• AJB
            • Jul 2003
            • 2289

240... 60 schuifjes x 4 pagina's (bovenkant te bereiken met hold-AVO-button)
            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
            ------------------------------------------------
            Arvid Buit
            Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Drumvogel
              • Nov 2004
              • 175

Of neem een computer met node of interface en merger naast je Pearl. Kun je toch flashen met je zipstrips en de complexere dim fx uit je pc halen.

Worked for me.

Comment

• Lala
                • Sep 2008
                • 370

Originally posted by AJB
                240... 60 schuifjes x 4 pagina's (bovenkant te bereiken met hold-AVO-button)
                Wel lezen welke tafel. Een tiger heeft maar 30 faders, dus 4 x 30 = 120

Comment

• RenĂ©E
                  • Oct 2006
                  • 291

Er staat niet voor niets "hold AVO button" achter zijn opmerking. Daarmee is de 'missende' bovenste rij faders ook te gebruiken door middel van de rij faders die je wel hebt.

Comment

• Lala
                    • Sep 2008
                    • 370

Die is nieuw voor me. Toen wij nog eentje hadden heb ik het wel geprobeerd, maar dat werkte niet......

Comment

• Drumvogel
                      • Nov 2004
                      • 175

Zelf zeggen ze dat het zo is. 2.048 kanalen en 240 fixtures.

Comment

• Lala
                        • Sep 2008
                        • 370

Terwijl ik er 100% van overtuigd ben, dat in de tijd dat ik nog regelmatig op zo`n ding tikte, dat er op hun site stond dat het 120 fixtures zijn, en volgens mij is dat zelfs nog op het forum van AVO langs gekomen.

Comment

• FLS
                          • Aug 2008
                          • 72

240 enigste is dat je geen fader hebt om je dimmer open te kunnen doen dat moet je met he control wiel doen.

Groet

Comment

Working...