ETC Ion Remote via Ipad

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mvdmeulen
    • Aug 2007
    • 137

ETC Ion Remote via Ipad

Beste Ion Gebruikers

Sinds enige tijd ben ik werkzaam in een zaal waar een ETC Ion in gebruik is. Echter staat deze tafel boven in de regiecabine en is er geen mogelijkheid om deze beneden op de vloer weg te zetten. Dit betekend dat er voor elk lampje dat gesteld moet worden, je een keer de trap op en neer moet lopen, dit moet sneller kunnen.

Tijdens de ETC seminairs bij Lightco, een tijdje geleden, werd ik gewezen op de mogelijkheid om je Iphone, Ipod Touch, Ipad te gebruiken als remote en zo dus sneller te kunnen stellen.

Nu heb ik deze App gedownload en geinstalleerd, en tot op zekere hoogte werkend gekregen. Ik heb de online manual gevolgt en alles gaat zoals het daar beschreven is, tot het punt dat er daadwerkelijk verbinding gemaakt moet worden met de tafel.
    De procedure van ip adressen/subnetten instellen gaat goed, de App pingt vervolgens naar de tafel, ook dat gaat goed.
    Daarna zou je op connect moet drukken en dan zou het moeten werken, echter dat is het punt waar het fout gaat. Ik krijg dan de melding dat het onmogelijk is om een verbinding te maken.
    De eigenlijke vraag is dus, Wat doe ik fout??

Voor de volledigheid even de setup:
    1x ETC Ion console met 2 playback wings
    1x Sitecom WL-342 wireless router

Mijn idee is dat er iets fout is ingesteld in de router waardoor er iets niet werkt, echter staat daar niets over geschreven in de manual

Is er iemand die mij hier wat meer over kan vertellen

Alvast bedankt
    Last edited by mvdmeulen; 13-05-11, 13:46. Reason: spelfoutjes eruit gehaald
    Met vriendelijke groet,
    Mark van der Meulen
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Misschien een wild goose chase, maar Apple producten zijn nogal kieskeurig als het om draadloos gaat. Een klein foutje in de firmware van de router kan dan het verschil maken tussen wel en niet werken, zeker (of zelfs: juist) als het om verbindingen gaat die niet gebruik maken van de veel gebruikte poorten of protocollen zoals http(s) of poortje 80/443).

Ik weet dat de Thomson routers op dit gebied vaak problemen geven (printen over wireless vanaf Mac naar Windows host is soms ondoenlijk met een Thomson router), maar dat Sitecom ook problemen geeft zou me niks verbazen.
    Even uitzoeken of er een firmware update of alternatieve firmware voor die router beschikbaar is kan een goed idee zijn.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• mvdmeulen
      • Aug 2007
      • 137

Hoi Rene,
      Er was inderdaad een firmware update beschikbaar, deze is nu geinstalleerd, dus ik ga morgen eens even testen of het gaat werken.

Bedankt voor de tip.
      Met vriendelijke groet,
      Mark van der Meulen

Comment

• BJD
        • Oct 2007
        • 771

Wat is het bezwaar om even te bellen met Lightco?
        Zij zijn dealer van ETC dus ik verwacht dat daar ook mensen rondlopen die je snel verder kunnen helpen!

Comment

• mvdmeulen
          • Aug 2007
          • 137

Daar is helemaal geen bezwaar tegen, echter nog geen tijd voor gehad.
          Met vriendelijke groet,
          Mark van der Meulen

Comment

• mvdmeulen
            • Aug 2007
            • 137

Even een topic kick van mijn kant aangezien het zaakje is opgelost:
            Na een telefoontje richting Lightco, bleek dat de iRFR app zeer kieskeurig is als het gaat om ip ranges.

Er bleek achteraf een verkeerd ip adres ingevoerd te zijn op mijn router waardoor de hele boel niet met elkaar kon praten, nu wel dus

Bedankt voor de hulp
            Met vriendelijke groet,
            Mark van der Meulen

Comment

Working...