ILDA over UTP adapters (werkt het goed?).

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NessPJ
    • Apr 2011
    • 2

ILDA over UTP adapters (werkt het goed?).

Hallo,

Een vriend van me heeft laatst een Phoenix Live USB ILDA interface gekocht voor zijn laser.
    Nu zocht hij eigenlijk een methode om ipv een ILDA kabel UTP te kunnen gebruiken (zowel voor cost-benefit van de kabel alsmede wat grotere afstanden te kunnen overbruggen).

Nu kwam ik op internet dit adapter setje tegen: Klik

Hier en daar lees ik dat het probleemloos zou moeten werken, echter staat er op die webpagina onderaan wel iemand die problemen meent te hebben omdat het banking signaal niet wordt gebruikt.

Heeft iemand hier misschien ervaring met het gebruik van dit soort oplossingen?
  • Lj_Mouzer
    • Jan 2005
    • 125

Als je kijkt naar de pinout dan lijkt me dat het niet gaat werken. Cat 5 werkt met 8 aders en ilda met 25.
    Met een beetje redelijke RGB projector heb je de roodgedrukte pennen absoluut nodig, dan zit je dus al op 14.
    Als je de Interlock weg zou halen en je gebruikt maar 1 color channel dan zou je precies uitkomen op 8.
    Dus technisch gezien is het mogelijk maar dan heb je niet de mogelijkheid om een noodstop te gebruiken via de interlock en je kan maar een color channel gebruiken.

[FONT=Arial]Pin Number[/FONT][FONT=Arial]Signal Name[/FONT]
    1X+
    2Y+
    3Intensity +
    4Interlock A
    5R+
    6G+
    7B+
    8User-defined signal 1+
    9User-defined signal 2+
    10User-defined signal 3+
    11User-defined signal 4+
    12Projector return signal
    13Shutter
    14X-
    15Y-
    16Intensity -
    17Interlock B
    18R-
    19G-
    20B-
    21User-defined signal 1-
    22User-defined signal 2-
    23User-defined signal 3-
    24User-defined signal 4-
    25Ground
    Wie is toch die Pieter Smit ? "die treed ook overal op"

Comment

• NessPJ
      • Apr 2011
      • 2

Hey,

Bedankt voor je uitgebreide informatie.
      Denk je dat er een andere oplossing is om grote afstanden te overbruggen met ILDA?

Misschien een actieve USB over IP(UTP) oplossing? (bijv: Klik).
      Last edited by NessPJ; 30-04-11, 12:15.

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Op een demodag van een fabrikant werd die USB over UTP gebruikt. Tot 30 m werkte dat goed volgens de man die die demo kwam geven.
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Svartrose
          • Apr 2008
          • 229

Toevallig heb ik gisteren zelf zo'n kabel gemaakt. Het werkt nog niet naar wens, maar ik ben inmiddels eruit wat ik fout gedaan heb.

Het kan over 8 aders.
          1 X+
          2 Y+
          5 R+
          6 G+
          7 B+
          14 X-
          15 Y-
          25 GROUND

Interlock A en B verbind je direct door.

Comment

• Lj_Mouzer
            • Jan 2005
            • 125

Originally posted by NessPJ
            Hey,

Bedankt voor je uitgebreide informatie.
            Denk je dat er een andere oplossing is om grote afstanden te overbruggen met ILDA?

Misschien een actieve USB over IP(UTP) oplossing? (bijv: Klik).

Als je met pangolin werkt dan kan je een OEM housing gebruiken waar je dan je pangolin pci kaart in stopt.
            Die housing kan je dan verwerken in je laser zodat je met CAT 5 alles kan aansturen vanaf je pangolin pc, je kan dan ook switches en draadloos lan gebruiken vanaf je regie naar je lasers.

Andere oplossing is: http://www.todotipo.nl/show/product/...qcc-102_10.php

Ik hoop dat je er iets aan hebt.
            Wie is toch die Pieter Smit ? "die treed ook overal op"

Comment

Working...