ignitor movinghead??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tummy
    • Nov 2008
    • 324

ignitor movinghead??

Ik heb hier een movinghead hangen, een Futurelight phs 250,

ik dacht dat de Lamp kapot was (deze was ook op),
    lamp vervangen, lamp sprong niet aan.
    andere lamp uit een 2 andere werkende movinghead's erin gezet, ook niks.

ik vermoed dus een Ignitor die het begeven heeft,
    maar waar vindt ik die los??

Wel heb ik nog een Movitec SL 250 voor spare/onderelen staan.
    (niet werkend, doet helemaal Niks), dus even de gok nemen dat de Ignitor het wel doet.
    is deze gewoon te gebruiken in deze andere movinghead (futurelight phs 250)?

google leverde mij zelf weinig op, voornamelijk topics van een paar jaar oud die ook op dit forum stonden.

groetjes
    Last edited by Tummy; 15-03-11, 01:31.
    Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)
  • Watt Xtra
    • Oct 2004
    • 1119

even bellen met barndoor, controllux, zij importeren oa futurelight en hebben een erg goede service en eigen technische dienst.
    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• _Qwerty_
      • Nov 2008
      • 15

Hallo,

Waarschijnlijk was je lamp idd op. Ergens in de Manual van je Futurelight spot staat dat je hem niet moet striken zonder lamp op met een kapotte lamp.. (rare functie..)

Ik zou niet zomaar de twee ignitors verwisselen. Zijn de type lampen hetzelfde?

Groet,

Pepijn

Comment

• Tummy
        • Nov 2008
        • 324

Lampen zijn allebei hetzelfde,
        Philips msd 250

movingheads hangen in vaste installatie die gewoon zonder nakijken aan/uit worden gezet,
        dus striken terwijl de lamp kapot was is hier dus het geval geweest.

als de lampen hetzelfde zijn,
        kan ik de ignitors met elkaar wisselen van deze 2 heads??

op een andere lokatie heb ik 12 movitec's hangen, en gister ook deze msd lampen vervangen (waren op maar deden het nog wel), ook vervangen voor Philips msd 250 'entertainment bulb'

de movitec sl250 (spare) staat ook maar te verstoffen voor onderdelen namelijk
        zou dus wel welkom zijn mocht dit het geval zijn. (om de ignitor van de SL in de futurelight te zetten)

alle heads hebben dus dezelfde lampen
        Last edited by Tummy; 15-03-11, 17:50.

Comment

• _Qwerty_
          • Nov 2008
          • 15

Dan kun je ze verwisselen.

Ik zou wel aanraden om de lamp strike/douse functies te gebruiken. In een vaste installatie maakt het niet heel veel uit om je koppen hard uit te zetten maar deze functies zijn er niet voorniets natuurlijk

Lamp douse, kwartiertje koelen (ook niet wapperen!) en dan de stroom er af komt de levensduur van je lampen zeer ten goede! Vooral als ze daarna gelijk weer de trailer in moeten.

Grtz.

Comment

• Tummy
            • Nov 2008
            • 324

oke, dan wissel ik deze om.

in de andere lokatie waar o.a de 12 SL's hangen, gebruiken we martin LJ, met touchpanel, daar heb ik inderdaad een knop gemaakt op het scherm om de lampen aan en uit te zetten. deze springen niet aan als het stroom erop gaat

in de locatie waar deze futurelight hangt, word dit gestuurd door personeel wat er geen verstand van heeft, en aangestuurd door een showtec scan tafeltje. personeel weet alleen hoe het aan/uit moet, en op welke knop ze moeten drukken om het te laten bewegen.

maar goed,
            ik zal de ignitor van de SL in de Futurelight monteren, en ga er vanuit dat het dan werkt.

mijn dank is weer groot!

Comment

• _Qwerty_
              • Nov 2008
              • 15

Jaa dat verandert het wel idd :P

Succes!

Comment

Working...