rookmachine vloeistof bagger vet!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tummy
    • Nov 2008
    • 324

rookmachine vloeistof bagger vet!

ik gebruik JEM rookmachine vloeistof in een groot feestcafe,
    (de middel grote vierkante jerrycan, iedereen kent ze wel)

nu hangen op ongeveer 6 meter van de rookmachine een set movingheads, en nog eens 10 meter verder een rij scans,

maar om de paar weken moeten de movingheads open, en schoongemaakt worden omdat deze storingen krijgen (waarschijnlijk door dit vet) en de hele binnen kant van de kappen voelen ook vet aan

ook de lens die helemaal is dicht geslagen, en bij de scans hetzelfde verhaal..
    ook confetti lasers die kapot gaan, als ik ze open haal.. voelt het vettig en het stof plakt eraan vast.

ook door dit 'plak probleem' blijft stof dus overal hangen, ook in de truss en moeten ook elke paar weken de koeling ventilators van al het licht apparatuur schoongemaakt worden.

nu hebben we elke woensdag 'onderhouds dag' en dit is wel te doen, maar toch wel vervelend,

staat deze vloeistof bekend als bagger vet? en is er misschien een beter alternatief te proberen?

de rookmachine is wel flink,een JEM zr33 Himass
    Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)
  • JeroenVDV
    • Mar 2004
    • 963

Wellicht is de ZR33 wel over de top voor je "feestcafe", en wellicht is het gebruik ervan helemaal achterlijk te noemen. Hoeveel vloeistof gaat er doorheen per avond/week/etc?
    Creating shows beyond Imagination

Comment

• Erik steeman
      • Aug 2005
      • 45

Ik krijg de indruk dat de rookmachine wellicht te veel gebruikt wordt, dat hij het werk van een Hazer moet doen. De rook van de Jem breekt snel af, is dus geen Fog of mist/nevel. Klopt mijn vermoeden? Dan is het aanschaffen van een echte Hazer de beste optie. Anders moet je gaan zoeken in betere plaatsing van de rookmachine en spaarzamer gebruik.

Comment

• Rolandino
        • Mar 2007
        • 1451

ZRmix blijft lang hangen hoor is echt niet zo weg mits je een sterke airco hebt hangen.

zou ook kunnen dat de machine recht in de heads spuit en dat zal dan niet 1x op een avond gebeuren.

Het zou ook kunnen dat de vochtigheid in het cafe niet helemaal top is of een slechte afzuiging

ZR33 is een van de beste vloeistoffen die er zijn.

Rook is zowieso troep wat je ook gebrukt en zeker HOEVEEL je gebruikt.

Heb klanten die spuiten in 2 dagen zo een kan van 9,5 ltr leeg

Ik gebruik de ZR33 ook dagelijks buiten zo een 12u per dag ( niet continu ) maar toch elke 10min en ik verbruik minder in een week dat veel andere gebruikers

Heb laatst ook een studentenfeest gehad die een ZR33 gehuurd had met een volle kan. Toen hij weer retour kwam was de kan over de helft leeg met de complimenten van de klant dat hij goed rookte.

Ruimte waarin deze gebruikt was was een cafe van nog geen 80m2

Het zal wel dicht gezeten hebben ! JA en dan mag je als eigenaar klagen.
        EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Turboke
          • Oct 2006
          • 463

Wij zijn meer dan een jaar overgestapt naar een hazer, geen vettigheid meer geen geuren meer en veel beterkoop in gebruik, aankoop is wel duurder maar dat haal je er snel uit.

Comment

• Tummy
            • Nov 2008
            • 324

rookmachine word inderdaad gebruikt om het hok vol te pompen,

feestcafe gaat op de beneden verdieping toch nog +-500 man in bij elkaar +-700,

het is dus niet zo dat de rookmachine hangt in een hok van 10m2,

de airco/afzuiging is super, rook is ook redelijk snel verdwenen,

we verwisselen elke week de jerrycan, deze is dan niet Helemaal leeg, hier zit dan nog voor een Kwart tot de helft in, maar de rookmachine mag niet leeg zijn, daarom gewoon vast elke week verwisselen. we 4 dagen open, maandag karaoke (word dan weinig tot niet gebruikt). (is dit veel?)

we gebruiken de rookmachine voor de licht effecten, dus inderdaad als Hazer,
            maar ook om het hok vol te pompen en hele intro's te doen met licht/geluid/lasers/blinders/act artiesten..

misschien hangen de heads er inderdaad te dicht op, ik zal eens kijken of ik de rookmachine nog maals kan verplaatsen.

rookmachine hangt al helemaal achterin de zaal, kan nog wel een stuk verder boven de gang van de ingang, maar moet dan even kijken of dit een gips plafond is of niet.

blij dat mijn vraag beantwoord is, nu weet ik dat het niet aan de rookmachine ligt

Comment

• feestmuziek
              • Nov 2006
              • 48

Misschien is het ook een idee Tummy, om een grote ventilator op +/- 1 meter afstand voor je rookmachine te hangen. De rook wordt dan snel en beter verspreid waardoor je:
              1- niet 1 dikke straal in je heads en scans spuit en
              2- veel minder vloeistof verbruikt omdat je het veel beter verspreid.

Wij gebruiken deze oplossing zelf ook veel, maar dan in een mobiele opstelling (vooral schoolfeesten) en het werkt perfect.
              Succes ermee

Feestmuziek

Comment

• Tummy
                • Nov 2008
                • 324

ik ga het volgende week even veranderen,

een grote ventilator is hier niet mogelijk, op een andere lokatie heb ik dit inderdaad wel gedaan.

dit grote feestcafe dient overdag ook als cafe met een terras, kan dan dus geen grote ventilators aan het plafond hangen e.d ,
                er hangt veel licht in, maar allemaal netjes verborgen dat het niet rommelig opvalt, maar savonds is het vol en feest

volgende week hang ik de rookmachine iets verder, als ik dan spuit dan pakt de (grote) airco ventilatie de rook mee, dit ga ik even proberen..

de scans heb ik echter paar weken geleden naar de andere kant van de zaal verplaatst, gister even de ventilatoren bekeken.. wel weer stoffig, maar minder snel dan dat het voorheen ging,

ik heb het probleem dus gevonden denk ik,
                alsnog maken we elke week tijd om dingen schoon te maken/te vervangen indien nodig,
                Last edited by Tummy; 11-03-11, 19:31.

Comment

• BJD
                  • Oct 2007
                  • 771

Doe jezelf een lol en hang met zo'n opstelling de ventilator áchter de rookmachine. Anders zuig je alle vloeistof door je ventilator heen waardoor die ook schoongemaakt moet worden.
                  Verder kun je ook nog een slakkenhuisventilator installeren.
                  Deze zijn klein, en kunnen een enorme hoeveelheid lucht verplaatsen.
                  Wat is trouwens de reden dat je geen hazer gebruikt?

Comment

• Tummy
                    • Nov 2008
                    • 324

omdat daar eigenlijk nooit aan gedacht is denk ik,

ik doe het onderhoud/aanleggen/vervangen voor een paar lokaties hier in de regio, als zzp'er, maar dit soort vraagjes kan ik hier kwijt,

op deze lokatie werk ik zelf ook als (allround) dj, het onderhoud enzo word eigelijk door een bedrijf gedaan die het er ooit heb ingehangen,
                    maar ze moeten vaak 'terug komen', veel dingen doen we zelf dus..

ik denk dat er gewoon nooit aan gedacht is om een hazer te plaatsen, maar gewoon simpel een Rook machine, als het probleem straks nog niet verholpen is zal ik voorstellen deze mee te bestellen

Comment

Working...