Hallo,
Ik ben vrijwilliger bij een kerk en nu zijn we van plan om een zaal van 15 bij 25 zo in te richten zodat er een goede muziek avond gegeven kan worden en ook een goede basis verlichting is. Alles moet vast opgehangen worden en hoeft er niet meer af. verlichting die standaard in de zaal is, zijn halogeen lampjes in de plafond platen. dit blijft hangen maar wordt wel gedimt. verder zijn we van plan om dit aan te schaffen:
Blacklight 4
par64 short 6
par64 long triled 10
fload led 2
sunstrip halogeen 9
movingheads triled 4
strobe 1
scanner halogeen 1
star led 1
ledstrip triled 1
rookmachine 2
Cijfers zijn de aantallen.
Nu een paar vragjes:
Wat is het effect verschil tussen een PAR SHORT en een PAR LONG?
Wat zijn nou goede merken die betrouw baar zijn?
DMX gaan we gebruiken om alles aan te sturen, maar wat is het verschil tussen 3 polig en 5 polig DMX?
Wat zouden jullie doen een PC of een grote mix tafel?
We willen show's kunnen programeren maar ook kunnen improviceren.
Wat voor software is een beetje "hufter proof" dus makkelijk, dat verschillende mensen met verschillend niveau in techniek er allemaal me kunnen werken.
Hoe zit het met veiligheid van blacklights qua UV straling?
Hoe zit het met laser veiligheid? Lasers die te koop zijn zijn die allemaal veilig in het gebruik in kleinere zalen?
Zo dat was het voor nu even.
Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen.
Gr
Marcel
Ik ben vrijwilliger bij een kerk en nu zijn we van plan om een zaal van 15 bij 25 zo in te richten zodat er een goede muziek avond gegeven kan worden en ook een goede basis verlichting is. Alles moet vast opgehangen worden en hoeft er niet meer af. verlichting die standaard in de zaal is, zijn halogeen lampjes in de plafond platen. dit blijft hangen maar wordt wel gedimt. verder zijn we van plan om dit aan te schaffen:
Blacklight 4
par64 short 6
par64 long triled 10
fload led 2
sunstrip halogeen 9
movingheads triled 4
strobe 1
scanner halogeen 1
star led 1
ledstrip triled 1
rookmachine 2
Cijfers zijn de aantallen.
Nu een paar vragjes:
Wat is het effect verschil tussen een PAR SHORT en een PAR LONG?
Wat zijn nou goede merken die betrouw baar zijn?
DMX gaan we gebruiken om alles aan te sturen, maar wat is het verschil tussen 3 polig en 5 polig DMX?
Wat zouden jullie doen een PC of een grote mix tafel?
We willen show's kunnen programeren maar ook kunnen improviceren.
Wat voor software is een beetje "hufter proof" dus makkelijk, dat verschillende mensen met verschillend niveau in techniek er allemaal me kunnen werken.
Hoe zit het met veiligheid van blacklights qua UV straling?
Hoe zit het met laser veiligheid? Lasers die te koop zijn zijn die allemaal veilig in het gebruik in kleinere zalen?
Zo dat was het voor nu even.
Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen.
Gr
Marcel
Comment