wat hog 1000 vragen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • daviddewaard
    • Mar 2008
    • 627

wat hog 1000 vragen

Hallo,
    Ik heb een probleempje hoe laat ik een fixture file vanaf floppy in de Hog 1000?
    Heb de fixture library gedownload van de website en de Robe library wil ik in mijn tafel laden maar weet niet hoe en kan het ook niet in de manual vinden help!!!!!!
    Last edited by AJB; 27-01-11, 17:35. Reason: Volgende keer graag zelf spelling controleren...
    A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen
  • DJ_matthias
    • Jun 2005
    • 620

hey David, heb hier zelf ook even mee zitten prutsen!

Je kan best HOG2PC downloaden en deze voorzien van de laatste nieuwe library's.
    Maak een nieuwe show aan, maak je patch en save het geheel op een floppy.

Steek nu je floppy in je HOG, laad alles et voila: je fixture zit erin.

Er is blijkbaar geen andere manier om nieuwe libraries in je HOG te steken
    we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
    Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• daviddewaard
      • Mar 2008
      • 627

tanxs voor de snelle reactie!
      A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• JeroenVDV
        • Mar 2004
        • 963

Kan gewoon achteraf en staat netjes op de website van Flying Pig, op de pagina waar je de fixtures ook downloadt....

Electronic Theatre Controls, Inc. Lighting solutions, control equipment for Theater, Film & TV studios, Architectural spaces and entertainment industries.
        Creating shows beyond Imagination

Comment

• daviddewaard
          • Mar 2008
          • 627

wat hog 1000 vragen

We hebben sinds gisteren een Hog 1000 staan en ik heb er nog nooit mee gewerkt.
          Het is mij echter al wel gelukt op pallet's fixture groups en chases te maken alleen 3 dingen lukken nog niet echt:

1 Dimmers:
          Is er een makkelijke manier om dimmers te pachen?
          Ik heb 48 dimmers en geef dus aan in zijn library dat ik 48 dim channels heb en die verschijnen in mijn patch. Nu moet ik alle 48 kanalen handmatig gaan lopen patchen. Kan die niet makkelijker? Dat de tafel ze gewoon op dmx 1 t/m 48 gooit bijvoorbeeld?
          Lijkt me anders echt een hel om bijvoorbeeld 120 dimmers te moeten patchen.

Is er een makkelijke manier om je dimmer kanalen te bedienen?
          Op de faders ofzo?
          Ik tik nu steeds het kanaal nummer in en draai dan aan het jogwheel.

2: Ltp/Htp
          Hoe kan ik zorgen dat een chase op een fader altijd de pallets overruled bijvoorbeeld met een kleuren of shutter chase.

3:de effect generator:
          Nu kan ik alle 4 de movingheads hetzelfde cirkeltje lalen maken maar ik wil dat je allemaal een fixture delay hebben .
          ik kan alleen selecteren 1:1 1:2 2:3 enz maar dan gaan ze om en om en staat de rest stil.

hoe laat ik een effect generator die ik op heb geslagen op een playback fader stoppen??
          ik krijg hem wel gestart maar niet gestopt.
          Last edited by AJB; 28-01-11, 14:27.

Comment

• JeroenVDV
            • Mar 2004
            • 963

Je hebt de handleiding echt niet doorgelezen. Dimmers toevoegen, stel ze hebben fixture nummers 1 t/m 48, typ je in 1 THRU 48 @ 1 ENTER wanneer je in de patch zit.

Ennuh, effect op playback stoppen is kwestie van playback releasen of cue erachter maken met vaste waarde op parameter ipv effect??

Het zijn allemaal basisvragen die je na de getting started achtige hoofdstukken al niet meer hebt.

Comment

• daviddewaard
              • Mar 2008
              • 627

handleiding lees ik nooit probeer het liever zelf uit

Comment

• Zinzi
                • Jul 2003
                • 87

En nadat je er niet uitkomt, vraag je anderen de handleiding voor je te lezen en over te schrijven, zodat je nog steeds koppig de handleiding links kan laten liggen... Pak die handleiding erbij en experimenteer met de handleiding in de hand!

Comment

• Drumvogel
                  • Nov 2004
                  • 175

RTFM is niet voor niets een begrip geworden op diverse fora.

Je moet je beseffen dat Een handleiding in het leven is geroepen om je wegwijs te krijgen in apparatuur. Deze vragen zijn onnodig en getuigt van de luiheid om zelf iets op te zoeken. Zelfs als je een cursus aangaat om een tafel te leren bedienen wordt je geacht om zelf de basis te leren.

Het is wel heel makkelijk gedacht dat je zo even de tafel aan de gang krijgt. Wil je dan niet de moeite doen om de handleiding te raadplegen dan vraag je iemand om de tijd te nemen om je de tafel uit te leggen. In dit geval heb je denk ik de verkeerde mensen benaderd.
                  We moeten allemaal bijleren om te weten hoe we met de apparatuur moeten omgaan.
                  Als je in de grotemensenwereld met een apparaat moet werken moet je speciale certificaten halen en dus cursussen doen. Van heftruck tot megakraan. Wij leven nog steeds in een wereldje waar je al master bent als je een par kunt laten branden. Nou, het eerste dat ik ken is de handleiding. Zonder überhaupt de tafel te hebben aangeraakt.
                  Last edited by Drumvogel; 28-01-11, 19:16.

Comment

• JeroenVDV
                    • Mar 2004
                    • 963

Originally posted by daviddewaard
                    Dan kan dit topic gesloten worden. Of bedoel je wellicht dat je te lui bent om de handleiding te lezen EN te onhandig om er zelf uit te komen?

De vragen die je stelde waren allemaal te vinden, en de laatste vragen zijn zelfs basis kennis van een lichttafel zoals een Hog. Hoe graag je ook alles zelf wil proberen, sommige dingen zul je niet zonder handleiding of training begrijpen. Live with it.

Comment

• dubaifrank
                      • Sep 2008
                      • 35

Originally posted by daviddewaard

Als oud Flyingpig support was ik blij weer een topic te zien over de Hog!000 en was van plan om je er doorheen te slepen!
                      Maar zoals Jeroen zegt je bent het niet waard en zal het ook niet redden in dit wereldtje misschien is een kassa baan wat voor je want daar hoef je geen manuel te lezen!!!
                      Frank Schotman
                      AED Distribution

***without Lights it just Radio***

Comment

• moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5946

Laat maar even per mail weten of de handleiding wat nieuws heeft opgeleverd.
                        Kan niet zo zijn dat wij hier jouw "huiswerk" voor gaan kauwen.
                        Een profi forum vereist ook dat je zelf initiatief neemt!
                        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...