ADB Tenor

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Will1951
    • Jan 2011
    • 5

ADB Tenor

Hallo,

ik ben tegen een ADB tenor aan gelopen en zou graag deze tafel weer eens aan de gang krijgen. Het CGA probleem is opgelost door ene CGA2VGA converter ertussen te plakken. Wat nog niet werkt is de muis en ik zou graag een nieuwere versie van de firmware erop zetten. De huidige is 4.3 en in het Duits.
    Wie weet hoe dat de seriele muis werkt. Ik heb een seriele muis maar de tafel reageert hier niet op. Zal wel ergens een draadje omgelegd moeten worden :-)
    Wie heeft er zo'n tafel nog werkend en zou deze een paar dagen kunnen missen. Als je bin files van de eprom's kunt maken ben ik natuurlijk ook gelukkig.
  • meine
    • Mar 2005
    • 35

Originally posted by Will1951
    Hallo,

ik ben tegen een ADB tenor aan gelopen en zou graag deze tafel weer eens aan de gang krijgen. Het CGA probleem is opgelost door ene CGA2VGA converter ertussen te plakken. Wat nog niet werkt is de muis en ik zou graag een nieuwere versie van de firmware erop zetten. De huidige is 4.3 en in het Duits.
    Wie weet hoe dat de seriele muis werkt. Ik heb een seriele muis maar de tafel reageert hier niet op. Zal wel ergens een draadje omgelegd moeten worden :-)
    Wie heeft er zo'n tafel nog werkend en zou deze een paar dagen kunnen missen. Als je bin files van de eprom's kunt maken ben ik natuurlijk ook gelukkig.
    Heb je hier al eens gekeken? techref.info: ADB Archive - Control Desks - Tenor Specs
    Ben zelf bezig met twee ADB Visions 10 en vond veel info op deze website.
    Ik dacht dat de Tenor recenter was als de Visions, echter de Visions hebben (gelukkig) een VGA-monitoraansluiting.
    Met het updaten van de Eproms zou ik misschien kunnen helpen: heb van één Vision alle Eproms op één na ook met een update voorzien. De laatste Eprom is van een onbekend type en kon ik nergens vinden om te bestellen. Door een verhuizing is het project stil komen te liggen.

Comment

• Will1951
      • Jan 2011
      • 5

Hi,

die site heb ik natuurlijk al uitgeplozen. Van ADB krijg je weinig steun. Ben nu zover dat ik de updates in file heb. Ik moet nu nog een planning maken om te programeren. Zal deze week wel zijn. Dan komt het muisverhaal vanzelf.
      Een D25 en een D9 en dan maar proberen wat de juiste bedrading zou moeten zijn.
      Ik denk, gezien de VGA aansluiting, dat je Vision een paar jaar jonger is.
      Wat me opvalt is dat in een tijd dat VGA allang standaard was (1988) ADB nog een kast uitbrengt met CGA.

Maar ja, naderhand zijn we allemaal profeet

nogmaals bedankt

Will

Originally posted by meine
      Heb je hier al eens gekeken? techref.info: ADB Archive - Control Desks - Tenor Specs
      Ben zelf bezig met twee ADB Visions 10 en vond veel info op deze website.
      Ik dacht dat de Tenor recenter was als de Visions, echter de Visions hebben (gelukkig) een VGA-monitoraansluiting.
      Met het updaten van de Eproms zou ik misschien kunnen helpen: heb van één Vision alle Eproms op één na ook met een update voorzien. De laatste Eprom is van een onbekend type en kon ik nergens vinden om te bestellen. Door een verhuizing is het project stil komen te liggen.

Comment

Working...