Tips? Waterdichte ledstrip

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • berolios
    • Sep 2005
    • 1538

Tips? Waterdichte ledstrip

Goedemiddag mannen (en dames?!) van het goede leven...

Ik kan helaas niet al te veel vertellen over de toepassing waar het voor is, maar ik ben op zoek naar een LEDstrip die:[LIST][*]waterdicht is (IP66 ivm spatwater)[*]in de buurt van badwater gebruikt mag worden (o.a. dus max 48 V)[*]per pixel aan te sturen is middels DMX of ander protocol[*]pixels mogen power-leds zijn met een onderlinge afstand van max 10 cm[*]kleur mag monochroom zijn (liefst koud wit)[*]moet wel een beetje power hebben, moet ook buiten in de zon op afstand goed zichtbaar blijven (enkele pixels zijn maar aan in het hele systeem)[/LIST]
    ...en dan OF heel goedkoop zijn in aanschaf (dan kopen we het zelf) OF wereldwijd goed verkrijgbaar in de verhuur.

Per systeem hebben we 100 tot 800 meter van het spul nodig ...

Aantal systemen zal afhankelijk zijn van het succes van ons product.
    Ga op korte termijn eens uit van 1 per (sub)continent, later wellicht 1 of 2 systemen per land.

Wij kunnen zelf engineering doen en evt drivers maken, dus losse strips zou ook nog kunnen.... maar ik wil zoveel mogelijk kant-en-klaar inkopen om kosten te besparen in ontwikkeling.

Nu is het dus ook de vraag wat wijsheid is. Er zijn zat Chinezen die ingegoten kant en klare LED-strips maken, maar die kun je doorgaans niet per pixel aansturen, of die hebben maar beperkte power. Van die sunstrip-achtige dingen kunnen dat wel, maar daar zit je weer met je waterdichtheid.

Zorgen maken over 800 meter en hoe we dat aan moeten gaan sturen hoeft niet, dat hebben we allemaal onder controle, ik ben vooral op zoek naar tips omtrent die ledstripjes.
    Uiteraard ben ik zelf ook flink aan de slag, maar hier zitten wellicht mensen die hier een nuttige bijdrage aan zouden kunnen leveren, waarvoor alvast mijn hartelijke dank !

Iemand tips?
    Alvast bedankt !
    Last edited by berolios; 18-01-11, 13:23.
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."
  • BJD
    • Oct 2007
    • 771

In de verhuur weet ik niet direct wat aan je vraag gaat voldoen, maar ik houd mij dan ook niet echt bezig met licht.
    Wat betreft koop: mail eens met de grote ebay LED jongens en kijk wat er vanuit china geleverd kan worden.

Comment

• AJB
      • Jul 2003
      • 2289

Ik zou me, voor zover ik je post juist interpreteer, wenden tot Philips. Deze club doet veel aan ontwikkeling en kan je (zeker met een internationaal karakter) op vele vlakken van dienst zijn.

Mocht je een ingang nodig hebben mail je maar. Denk dat er weinig partners zijn die je beter kunnen helpen, wereldwijd voorop staan in LED-research en zelf fabriceren...
      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
      ------------------------------------------------
      Arvid Buit
      Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• berolios
        • Sep 2005
        • 1538

Mannen, bedankt voor de input !

Zelf gaan inkopen in China is een vak apart, hier heb ik reeds mijn connecties die eea zijn aan het uitzoeken. Het lijkt er echter op dat er niet direct een kant-en-klare oplossing ligt en dat is wel jammer. We kunnen hier wel een custom-product voor ontwerpen, maar in lage aantallen (en daar praten we hier toch wel over) brengt dit toch aanzienlijke kosten met zich mee, zowel in R&D (opstart) als in productie zelf... óók in China.

Philips zal ik eens even checken. Niet vanwege engineering (dat doen we zelf, meer dan voldoende expertise in opgebouwd ... sterker nog, wij doen ook engineeringprojecten voor Philips Lighting ), maar ik had er even niet aan gedacht dat Philips die Color Kinetics mannen heeft overgenomen, wellicht dat die iets kant-en-klaars hebben. Iets customs bij philips is financieel niet interessant, zowel niet voor hun (veel te kleine aantallen) als voor ons (kunnen we zelf veel sneller/ goedkoper).

Ik ben zeker niet op zoek naar een fabrikant van LEDs zelf. Ik ken zelf ook een aantal mensen bij Philips Lighting, maar bedankt voor het aanbod Arvid!

Ik ben dus echt op zoek naar een partij die armaturen/ strips zelf aanbiedt... of iemand die toevallig een exact type/fabrikant weet dat wellicht interessant zou kunnen zijn (wellicht in de architectural?).

Gracias señors!
        Last edited by berolios; 18-01-11, 14:11.
        Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• kewa
          • Nov 2005
          • 43

Was forummember 'Ludwigon' ook niet veel bezig met LED? Als ik het me goed herinner gingen zijn projecten dan wel over volgspots, maar misschien heeft hij wel een inzicht in mogelijke oplossingen.

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

je zou gewoon je ding kunnen maken ( zelf) en er met 12V naartoe kunnen gaan, waarna je het spul in perspex (of polucarbonaat) laat frezen lijmen, plakken oid.

perspexboer met CNC ken ik wel, en je houdt je idee lekker voor jezelf..

Comment

• Greendiek
              • Jan 2010
              • 32

misschien eens contact op nemen met deze mannen, wellicht kunnen hun je verder helpen.

klik

Comment

• LJ Gerrit
                • Apr 2002
                • 479

Pssst, ik denk dat Lagotronics je verder kan helpen .
                Without colour, there is no perception
                MvG

Gerrit Schottert
                Controllux

Comment

• mhsounds
                  • Sep 2009
                  • 933

Originally posted by kewa
                  Was forummember 'Ludwigon' ook niet veel bezig met LED? Als ik het me goed herinner gingen zijn projecten dan wel over volgspots, maar misschien heeft hij wel een inzicht in mogelijke oplossingen.
                  Ledprofielen om precies te zijn
                  Freelance Light and Video |
                  Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• Marik
                    • Jan 2006
                    • 52

Martin FlexDot misschien iets?

Comment

• mustang1
                      • Sep 2006
                      • 94

Pssst, neem de naam Martin niet te vaak op in dit forum, krijg je complete onzinverhalen op terug...
                      Mooi spul, he?

Comment

• Rolandino
                        • Mar 2007
                        • 1451

i know ! er zitten hier veel anti martin op het forum ! Die beweren dat zelfs showtec beter is !
                        EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• AJB
                          • Jul 2003
                          • 2289

Zoals altijd leest Rolandino weer eens niet goed in zijn eigen topics, en vervuilt daarmee dit topic. Graag back on track! Geef eens specs van de Flexidots: ik ken ze nog niet!
                          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                          Arvid Buit
                          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• mustang1
                            • Sep 2006
                            • 94

FlexDOT™ is a lightweight string of individually controllable, super bright (RGB) LEDs useful in creating customized LED video solutions with maximum artistic flexibility and a minimum of effort. Fully customizable and DMX512 controllable, it is a perfect solution for integrating LED video technology in stage sets, retail environments or just about anywhere – outdoors too!

Features[LIST][*]Can assume any form for creative freedom [*]Individually controllable pixels [*]Independent control of color, special effects and animation [*]Very bright, 2.5 cd per pixel [*]100 mm or 200 mm pixel spacing [*]Max 120 pixels per string [*]40 m max string length [*]DMX/Artnet/P3 controllable [*]IP66 for use indoors or out [*]Efficient and long-lasting [*]Perfect for stage sets, clubs, retail, outdoor environments [/LIST]
                            PhysicalPixel size: 15 mm (0.6 in.) x 15 mm (0.6 in.) x 9 mm (0.4 in.)Max. pixels per string: 100Max. string length: 40 m (131.2 ft.) including feeder cable
                            Control and ProgrammingControl options: DMX, Artnet via addtional hardware devicesDMX channels: 3 per independently controlled pixelControl resolution: 8-bit control of each colorProtocol: USITT DMX512/1990
                            Photometric DataLight source: RGB LEDBrightness (calibrated): 2.5 cdViewing angle: 100° x 100°
                            ConstructionLED units: Clear polycarbonate, clear silicone filledProtection rating: IP66RoHs compliant
                            InstallationOrientation: Any
                            ElectricalOperating voltage: 12 V DC
                            ThermalCooling: ConvectionMaximum ambient temperature (Ta max.): 50° C (122° F)Minimum ambient temperature (Ta min.): -20° C (-4° F)
                            Mooi spul, he?

Comment

• Rolandino
                              • Mar 2007
                              • 1451

Originally posted by mustang1
                              Pssst, neem de naam Martin niet te vaak op in dit forum, krijg je complete onzinverhalen op terug...
                              Zijn niet mijn woorden hoor.

Mss de ION LED iets voor je

EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

Working...