Martin MAC101 / 350

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

Originally posted by Big Bang
    Ik raad je aan de merkgerichte opmerkingen van AJB links te laten liggen (die worden toch nooit onderbouwt)
    En dat terwijl ik alles heb onderbouwt, keer op keer... Mijn merkgerichte adviezen worden over het algemeen door hele grote klanten, heel serieus genomen. Ik kan me voorstellen dat je een beetje bevooroordeeld bent, maar dat ben ik nu juist niet. Puur op basis van kwaliteit versus prijs geef ik ook in dit geval inhoudelijk advies.

Grappig dat je dat zo persoonlijk ervaart, het getuigt van een merk-gebonden insteek.
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Big Bang
      • Apr 2008
      • 652

Originally posted by AJB
      het getuigt van een merk-gebonden insteek.
      Nee hoor, behalve de wizard heb ik helemaal niets staan van martin en ik verkoop het ook niet. Ik denk echter dat, zeker in het geval van dry-hire, maccen zich wel makkelijker terug verdienen.
      It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• Rolandino
        • Mar 2007
        • 1451

Dat een MAC250 zich beter verhuurt is een feit. Echter in mijn omgeving juist weer niet ( wel de 575 ) maar die vindt ik te groot voor mijn eigen vaste klusjes.

Om te beginnen zou ik een set van 8X 101 nemen die ik nog altijd kan uitbreiden.

De 350 stap ik vanaf omdat deze vrij duur is en idd de MAC250 makkelijker te verhuren is.

Mss een stap om de 250 te gaan aanschaffen met minimale set van 4.

Kan ik ook op mijn eigen produkties doen en los in de verhuur gooien.

Denk dat dat ook een betere aankoop zou kunnen zijn.

Maar nog geen gegadigden gevonden die in Breda een MAC250 bij wilt huren.

Ik bedoel hiermee dat de aanschaf te hoog is voor mijn huidige produkties die ik nu doe met de winners en andere lampen die ik al heb.

Kortom ik heb nog tijd genoeg om keuzes te maken, en zit er niet om gelegen dat ik tekort kom.

Kan ook een stap maken met een klein treetje hoger nl de HID versies van de Winner te nemen en de Movingheads van JB of Briteq of Showtech en het extra inkomen van losse verhuur achterwege laten.
        EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• axs
          Moderator
          • Jun 2002
          • 2687

Originally posted by Big Bang
          Ik denk echter dat, zeker in het geval van dry-hire, maccen zich wel makkelijker terug verdienen.
          Zoals ik al eerder eens schreef:
          MAR(ke)TIN(g)
          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Q-av
            • Nov 2008
            • 86

Even een volslagen off-topic bericht maar kunen we niet een wel of niet martin topic starten en VOORAL de zielige persoonlijke aantijgingen van bepaalde mensen daarheen bonjouren.

Ik ben namelijk een van de vele die dit forum een stuk minder bezoeken omdat er steeds meer betweterige discoboeren opduiken die ook denken mee te kunnen praten en de plank volledig misslaan als zij een reactie plaatsen uit irritatie/e***euk/valse concurentie gevoel of weet ik veel wat.

Mijn on-topic reactie: ik denk dat met de aantallen die je wilt aanschaffen je juist het dry-hire idee uit je hoofd te zetten, tenzij je 2 flightcases vol met led sticks o.i.d. aanschaft inplaats van wapperende led washes.

Even een vraag van mij kant. waarom wil je uberhaupt wash armaturen die kunnen bewegen?

Comment

• Rolandino
              • Mar 2007
              • 1451

Dan hoort jouw opmerking in een van deze topics !

Waarom ik draaiende washes wilt hebben ?
              Ik heb het geld ervoor om ze te kopen en het is voor mij een must om ze te hebben. het is een uitbreiding van mijn huidige spullen plus kan er eventueel aan concollega's mee helpen mochten zij er tekort komen.

Je kunt ook je verhaal andersom draaien :

De meeste PRO bedrijven geven hun vaste klanten of nieuwe klanten een offerte die juist een DISCOBOER zou moeten geven om juist die klanten te kunnen houden.

Veel discoboeren geven meer service en kwaliteit dan de meeste PRO bedrijven.

De meeste discoboeren leggen hun passie en plezier in hun werk terwijl de grotere jongens dit helaas niet ( meer ) doen en alleen maar naar hun omzet kijken.

Menig discoboer heeft MEER spullen in eigen beheer dan de meeste hier op het forum.
              Last edited by Rolandino; 11-01-11, 19:29.
              EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Q-av
                • Nov 2008
                • 86

Je hebt je post aangepast dus dan moet ik mijn reactie ook even veranderen.

Volgens mij krijg je van mij het idee dat ik iets tegen discoboeren heb.
                Dat klopt niet en ik kom misschien verkeerd over.

In mijn post doelde ik in dit geval alleen over de discussie tussen big bang en AJB.

Verder geen slecht woord over grote of kleine (in de volksmond discoboer)bedrijven met wat voor lamp aantallen dan ook.

Daarentegen meen ik mijn interesse waarom je voor bewegende led washes zou willen kopen, een reactie alsin daar heb ik het geld voor is dan een beetje raar. behalve dat meneer van fairlight je een mooi verhaal heeft verteld over het soort armatuur heb je er zelf toch ook wel een beeld bij wat je voor ''extra'' effecten je ermee wilt maken??? of staat het bij jou aan het knippert en draait en daarmee klaar?
                Last edited by Q-av; 11-01-11, 19:43.

Comment

• JeroenVDV
                  • Mar 2004
                  • 963

[QUOTE=Rolandino;553100]
                  Veel discoboeren geven meer service en kwaliteit dan de meeste PRO bedrijven.
                  Meer service, als in persoonlijke telefoontjes en gezelligheid? Geloof ik absoluut. Meer kwaliteit dan de meeste PRO bedrijven? Dan heb jij wellicht niet zoveel ervaring met het werk dat deze bedrijven leveren.

De meeste discoboeren leggen hun passie en plezier in hun werk terwijl de grotere jongens dit helaas niet ( meer ) doen en alleen maar naar hun omzet kijken.
                  Denk jij werkelijk dat de ontwerpers, operators, mannen die het bouwen/breken, scantechs, etc. ene moer geven om de omzet van het bedrijf? Denk jij werkelijk dat die daar rondlopen met als enige reden dat er brood op de plank moet komen? Laat me niet lachen. Dan hadden we*allemaal allang een andere branche gekozen, dan deze speelgoedbranche .

In het "discoboer"-segment zou ik lekker afgaan op betrouwbaarheid/aanschafprijs en zou Robe dus een prima kans maken, zie ervaringen van AJB (ben het niet altijd met hem eens maar deze man heeft ECHT wel genoeg ervaring met alle mogelijke merken). Als je in een hoger segment als grote dry-hire jongen rondloopt hoef je echt niet naar 'm te luisteren, dan luister je naar wat de grote ontwerpers graag intekenen in een ontwerp en koop je daar zoveel mogelijk van (al is dat tegenwoordig soms exact andersom, afhankelijk van de te ontvangen "kerstbonussen".. ). Dan maakt het je echt geen z*k uit of het Martin, Robe, Clay Paky of Showtech is.
                  Last edited by JeroenVDV; 11-01-11, 20:00.
                  Creating shows beyond Imagination

Comment

• Rolandino
                    • Mar 2007
                    • 1451

Als je dit topic door hebt gelezen ben je ook tegen gekomen dat ik 2 LEDwashes heb die ik wou uitbreiden maar helaas niet meer leverbaar zijn ( wel de nieuwe types met zwaardere LEDS ) nu ik overweeg om deze te kopen maar dan naar het gewicht en kompaktheid kijk en naar de restwaarde van de 101 is mijn keus daar op gevallen en een aankoop wil doen van minimaal 8.

Daarbij is mij de 350 ook geshowed bij fairlight en was er van onder de indruk van zijn lichtopbrengst tegenover een 575.

Maar deze prijs vindt ik duur to de Mac250 die makkelijker te verkrijgen is en goedkoper is.

Mijn doelstelling is om iets te gaan aanschaffen wat tevens doel is om aan concollega's dit te kunnen aanbieden in mijn omgeving zodat ze niet verder weg hoeven te gaan om iets bij te huren.

Er zijn helaas bedrijven hier in de buurt die nu gewoon naar bv Antwerpen rijden om spullen bij te huren omdat hun leasebus de nodige kilometers moeten maken.

Comment

• Q-av
                      • Nov 2008
                      • 86

Originally posted by Rolandino
                      Als je dit topic door hebt gelezen ben je ook tegen gekomen dat ik 2 LEDwashes heb die ik wou uitbreiden maar helaas niet meer leverbaar zijn ( wel de nieuwe types met zwaardere LEDS ) nu ik overweeg om deze te kopen maar dan naar het gewicht en kompaktheid kijk en naar de restwaarde van de 101 is mijn keus daar op gevallen en een aankoop wil doen van minimaal 8.

Daarbij is mij de 350 ook geshowed bij fairlight en was er van onder de indruk van zijn lichtopbrengst tegenover een 575.

Maar deze prijs vindt ik duur to de Mac250 die makkelijker te verkrijgen is en goedkoper is.

Mijn doelstelling is om iets te gaan aanschaffen wat tevens doel is om aan concollega's dit te kunnen aanbieden in mijn omgeving zodat ze niet verder weg hoeven te gaan om iets bij te huren.

Er zijn helaas bedrijven hier in de buurt die nu gewoon naar bv Antwerpen rijden om spullen bij te huren omdat hun leasebus de nodige kilometers moeten maken.
                      Inderdaad ik heb het hele topic ook gelezen voor ik reageer.
                      Zal mijn vraag nog iets meer specificeren. Wat doe jij nu met je briteq's waarvoor je je pan en tilt functie nodig heb.

en in mijn regio (Rotterdam) zie ik het juist heel veel andersom gebeuren.
                      Kleine bedrijven kopen exclusieve producten die ze onderling aan elkaar doorverhuren voor specifieke klussen.

Nog 1 x wil je niet tegen spreken in je keuze want ik heb beide besproken maccen nog niet eens zelf in werking gezien. ben gewoon benieuwd naar jouw toepassing, aangezien je met disco ook heeeeeeel veel verschillende dingen kunt doen.

Comment

• Rolandino
                        • Mar 2007
                        • 1451

waar ik ze nu voor gebruik ?

Voor bij de DJBooth naast de DJ om deze op sommige momenten uit te lichten en voor tegenlicht / effect.

Met meerdere zouden ze in de zaal een leuke aanvulling zijn ipv PARspot ( wat toch een basis blijft ) en verder voor bewegend effect in de zaal tussen de parren.

Ik spreek je ook niet tegen hoor. Maar vatte je uitspraak op net als de rest van de uitspraken die hier op het forum gegeven worden.

Comment

• JeroenVDV
                          • Mar 2004
                          • 963

Originally posted by Danny Middelburg
                          - Smalle Bundel (13,5 graden, maar doormiddel van een speciale filter word hij tussen de 30 en 30 graden is mij vertelt).
                          Ja, afgezien van de irritante "fall off" eromheen. Heeft de 301 ook last van.

- Echt Wit! (je kunt doormiddel van het spelen met CTO een echt mooie wit en mooi "Front" licht mee maken).
                          Tja, totdat je de bak met schaduwen in RGB weer ziet. Het blijft
                          A kleurenmix NA de lens
                          B meerdere bronnen

Daarnaast ben ik benieuwd hoe lang ze meegaan, zeker als ik de redelijk onstevige behuizing voel, en als ik zie hoe achterlijk de display geplaatst is (achterop de bewegende kop zelf. ZUCHT!!!!!!!!!). Je moet dus de head met de hand tegen de motoren in draaien om de display naar je toe te richten en op een ander adres/mode in te stellen.

Comment

• Danny Middelburg
                            • May 2007
                            • 17

Beste forum gebruikers,

Sinds 2 dagen zijn wij ook bezitters van de Mac 101...

Het zijn echt super leuke spotjes,

- Erg snel (kunnen ook in normal mode mooie bewegingen maken).
                            - Groote output! (1,5x zoveel licht als een Mac 250 entour volgens de vertegenwoordiger wat ik niet kan tegenspreken).
                            - Smalle Bundel (13,5 graden, maar doormiddel van een speciale filter word hij tussen de 30 en 30 graden is mij vertelt).
                            - er is een soort tophat beschikbaar voor de 101(weet de precieze bedoeling hier niet van).
                            - er zit een virtueel Kleurenwiel in met LeeFilters erin (welke HEEL erg in de buurt komen).
                            - Echt wit! (je kunt doormiddel van het spelen met CTO een echt mooie wit en mooi "Front" licht mee maken).
                            - Grote output van blauw (wat bij veel LED armaturen verre van gewenst is).

Ik heb ook de 350 gezien, is ook een super spotje maar ik vond een aantal minpunten maar ook zeker wat pluspunten;

- Zit gewoon een kleuren wiel, led wordt alleen als bron gebruikt
                            - Is best duur! (ik geloof iets van 3.500 euro)

- Bron is LED dus weinig stroomgebruik (wanneer shutter dicht, gaat de LED bron uit).
                            - Hoge output! (+- 2,5 keer zoveel als een entour)
                            - Electronisch dimmen en strobe!
                            - 25 graden bundel
                            - Iris!

Ik zeg beide supercoole spotjes maar wij hebben net als Rent-All en AED voor de Mac 101 gekozen!

Voor filmpjes Check:
                            YouTube - Kanaal van sherrifster
                            Mag het donker uit?

Comment

• JeroenVDV
                              • Mar 2004
                              • 963

Waarom verwijder je je bericht en plaats je het onder mijn reactie opnieuw?

Comment

• Danny Middelburg
                                • May 2007
                                • 17

OVer de behuizing kan ik alleen maar zeggen zit erg degelijk in elkaar, en voor het display hebben ze volgens mij iets voor verzonnen...Want als hij reset kunt je heel makkelijk bij het display....
                                Mag het donker uit?

Comment

Working...