LM 440 & Led Parren

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Roel K
    • Feb 2008
    • 55

LM 440 & Led Parren

Dag Iedereen,

Ik zit met het volgende probleem en hoopte dat jullie misschien een oplossing weten.
    In ons jeugd lokaal hangen 2x 4 Par 38 op met 70 watt lampjes @ 12 euro/stuk.
    Nu gebeurt het zeer regelmatig dat die lampjes kapot gaan en dit is op jaarbasis toch een 10 tal lampjes.
    Ook zijn de parren soort van een zelfbouw project geweest en zodoende niet 100 % in orde.

Daarom wil ik binnen de vereniging voorstellen om, om te schakelen naar Led parren.
    Maar nu volgt mij vraag :

Ik heb onlangs 1 LM-440 van JB Systems aangekocht om de parren aan te sturen.
    Indien we de overstap maken naar Led maken zouden deze lampen liefst ook met deze controller aangestuurd moeten worden.
    Deze controller heeft volgens de specificaties "DMX uitgang voor extra dimmers en switch packs. ".
    Maar is het mogelijk om hier die Led parren mee aan te sturen ?

Als dit mogelijk is zou ik willen overgaan tot de aanschaf van :
    2 x Showtec LED Par 56 Zwart (set van 4 stuks)

En anders :
    Moet die controller verkocht worden en
    # JH DEAL - LED Par 56 set 8 Zwart compleet met kabels en sturing

(linken naar de eigen site mag hoop ik, zo niet mijn excuses en dan zal ik ze verwijderen)

De huidige lichten
    (Filmpje)

De huidige lichten (Foto)

Ook hebben wij nog een setje van 2 x Jb Systems Dynamo die nu in Master/slave staan, muziek gestuurd.
    Misschien is het dan ook mogelijk om deze lichten ook adhv dmx aan te sturen ?

Mvg,

Roel
    Last edited by Roel K; 08-01-11, 13:30.
  • pieturp
    • Jul 2010
    • 70

Jep: DMX is DMX. Het enige waar je op moet letten is hoeveel kanalen je controller uitstuurt en hoeveel kanalen je fixtures (LED-lampen en effecten) nodig hebben. Eventueel kun je één of meerdere fixtures dezelfde adressering geven en gebruik je dus sommige kanalen voor meerdere spots. Kijk in de handleiding van de controller hoeveel kanalen die uit kan sturen en hoeveel je in totaal nodig hebt.
    ... en etcetera en zo

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

De LM440 stuurt 4 dimkanalen uit + 4 on/off. Daar kun je dus geen 4 LED-parren opzetten, tenzij ze allemaal hetzelfde moeten doen. Maar de loopeffecten die in de LM440 zitten kun je dus niet doen. Neem de bijhorende controller maar of een echte DMX-sturing.
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• dirksken
        • Sep 2011
        • 12

probeer ergens een goedkope tweedehandse martin lightjockey of daslight dongle aan te schaffen, in het jeugdhuis zal zowat iedereen dit direct onder de knie hebben hoe dit werkt, je hebt dan meteen 512 dmx kanalen, zeker genoeg voor een aantal scanners, parren, ledparren , strobos en rookmachines.
        Voor je gewone par 38 's ga je dan wel een dmx dimpack nodig hebben maar deze kan je zelfs nieuw al krijgen voor dumpingprijzen, check de éde hands site eens.

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

Na 10 maanden zal dit wel al opgelost zijn zeker?
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

Working...