ETC Express vs. Smartfade ML

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Michelowitz
    • Dec 2010
    • 4

ETC Express vs. Smartfade ML

Kan iemand mij de verschillen en/ of overeenkomsten tussen de Express en de Smartfade vertellen. Ik kan een Express tweedehands kopen,of krijg ik daar spijt van.
    Ik wil hem gebruiken om 4 bewegende lampen aan te sturen en nog zo'n 30 andere lampen in ons kleine theater.
    Voor de moving heads heb ik zo'n 6000 euro.
    Heeft iemand een tip voor vier washes (occasion wellicht).
    Dank,

Michel
  • R. den Ridder
    • Sep 2000
    • 1500

In een eerder topic van je heb ik al aangegeven dat een ETC Express niet geschikt is voor het aansturen van intelligent licht, tenminste, de ETC Express die jij aanhaalde.

Ik ben echt groot fan van fora zoals deze, maar iets meer zelfwerkzaamheid van de poster zou misschien een optie zijn, ETC heeft een heel uitgebreide en duidelijke website, zoek zelf de verschillen:

ETC Products - Express
    versus
    Lighting solutions for Theatre, Film & Television Studios and Architectural spaces : ETC

het belangrijkste grote verschil behalve de mogelijkheden: 15 jaar doorontwikkeling van ergonomie en functionaliteit.

Comment

• Michelowitz
      • Dec 2010
      • 4

Sorry de Ridder, je hebt gelijk dat je het al verteld had.
      Ik zie af en toe door de bomen het bos niet meer.

Comment

• Big Bang
        • Apr 2008
        • 652

In mijn ogen zijn beide totaal niet geschikt voor theater. De Express is al genoeg over verteld. De Smartfade ML heeft maat 1 Cuelist, met erg weinig timing mogelijkheden. Programmeren gaat redelijk snel, maar iets edditen dan weer niet. Ik zou eens naar een andere tafel kijken, voor dit budget is ook wel eens een (2de hands) hog500 te vinden, die zeer zeker wel geschikt is voor theater doeleinden (en bekend bij technici).
        It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• R. den Ridder
          • Sep 2000
          • 1500

om dan trouwens weer even terug te komen bij het vorige topic.. in hoeverre is die timing een halszaak. Theater dekt volgens mij de lading van de locatie niet helemaal, maar is er eerder sprake van een multifunctioneel podium.
          De timing is dan veel minder relevant, maar veel meer de multifunctionele inzetbaarheid.

ergo.. als timing net zo belangrijk is als multifunctionaliteit dan zou ik zeker eens nadenken over een zero88 leapfrog 48. wij hebben er eentje draaien en die heeft ietwat betere timingmogelijkheden tov de smartfade, maar is net wat lastiger om "even snel" wat wapperlampen rond te laten gaan.

qua intelligente washes.. bij dit budget liever 4 jonge tweedehandsjes dan nieuwe budgetkoppen lijkt me.. Als beweging minder belangrijk is dan mooie kleuren kun je her en der voor relatief weinig geld Wybron Nexera's vinden.. mooi spul.
          Last edited by R. den Ridder; 05-01-11, 13:58.

Comment

Working...