scanner of movinghead? ,led of gewone lamp?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djs-baasrode
    • Dec 2010
    • 13

scanner of movinghead? ,led of gewone lamp?

hej,
    ik ben van plan om mijn kleine discobar uit te breiden met wat extra licht effecten, nu de vraag is zou ik mij nu 4 scanners kopen of toch gaan voor 2 movingheads? ik gebruik ze nu wel maar voor kleine fuiven maar ik zou ze toch op later termijn naar kleine pa ( bands versterking) willen gaan dus ik denk dat ik daar dan weer beter ben met movingheads. nu nog een klein min puntje ik heb maar een budget van ongeveer 600euro wat niet echt veel is kan ik voor die prijs al iets deftig kopen? en zou ik dan led moeten nemen of toch nog de gewone lampen?

alle info is welkom

grjs
    jeroen
  • hardstyle
    • Jan 2010
    • 427

Als je echt van de mogelijkheden houd, dan moet je 2 MH's nemen, wil je echter kwantiteit en hang je ze meestal aan de zijkant op van het publiek, dan zou ik voor 4 scans gaan.
    Wel zou ik zelf gaan voor een apart gobo en kleurenwiel met een gewone lamp, deze vind ik een mooier licht geven dan de ledjes, al komt dit al aardig in de buurt van de ouderwetse lamp
    Gebruik de zoekfunctie om wat topics door te spitten van LED of halogeen, hier kan je al een hoop info over uit halen.
    Wel scheelt het zeker qua stroomverbruik als je voor LED gaat.

Comment

• SoundT
      • Apr 2010
      • 25

Als je een goede scanner wil, zou ik voor de 'Martin SCX 500' gaan!

Echt een prima scanner voor 270 euro of zo.
      Het is 150 watt, maar is feller dan een Chinese lamp van 250 watt.
      Pioneer, UDG, Case Logic, Sony.

Comment

• salsa
        • Jan 2007
        • 1315

Chauvet heeft een mooie LEd scanner, lekker compact, licht in gewicht en super snel in z'n bewegingen en niet duur met behoorlijk licht opbrengst.

Ik weet niet of deze verkrijgbaar is in NL.

Intimidator? Scan LED | CHAUVET Lighting

Ik ben best tevreden met deze scanners.

Dave
        [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• I.T. drive in
          • May 2009
          • 352

hallo,

Je zou ook eens kunnen kijken naar de Jb Systems micro scans.
          Weliswaar LED maar heeft een goede output en veel mogelijkheden.

Idzard

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

Kan allemaal The Winner van JB niet kloppen (250 W gloeilamp). Als moving head zou je, eveneens van JB, de iMove5 kunnen nemen (250 W gloeilamp): eveneens veel licht, goed en stevig ontworpen en zeer betaalbaar.
            De Micro Scans van JB zijn goed maar halen het niet naast The Winner en ook trage maar vloeiende bewegingen zijn niet mogelijk (is echt een pure DJ-scan): je ziet de schokkerige stapjes.
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Roeltej
              • May 2001
              • 761

Ga gewoon voor 4 scan's, Winners van JB doen het heel behoorlijk en lampjes zijn vrij goedkoop.
              Movingheadjes heb je als discobar vaak vrij weinig aan, zijn een stuk duurder en storingsgevoeliger ivm wat meer electronica.
              Vitality Show

Comment

• rick1993
                • Nov 2007
                • 209

Originally posted by I.T. drive in
                hallo,

Je zou ook eens kunnen kijken naar de Jb Systems micro scans.
                Weliswaar LED maar heeft een goede output en veel mogelijkheden.
                Die scanners hebben een lichtbron van 10 Watt, daar ga je op een groter feest echt niet genoeg aan hebben. Bovendien zitten de gobo's en kleuren op 1 wiel.

Ik heb zelf dit jaar ook een 20W LED-scanner gekocht, een Eurolite TSL-200 (met afzonderlijk gobo en kleuren wiel en gobo rotation). Deze kost echter wel rond de 250 euro.

Wil je geen LED dan zou ik zeker gaan kijken naar de JB The Winner scans, alhoewel je met 600 euro geen 4 nieuwe scanners gaat krijgen..
                licht dat licht mij wel

Comment

• Rolandino
                  • Mar 2007
                  • 1451

Mijn ervaring met die 20W led scanners is dat er minder licht is dan een ELC250W lamp.

Ik heb zelf de winners en ben er erg tevreden over echter bij de wat grotere klussen (en gebruik van Raylight 500W ) mist deze scan toch wat.

Maar voor standaard disco en de wat kleinere podiums is deze scan best inzetbaar.
                  Setje van 4 kost 825 dus niet haalbaar voor je budget.

Je kan er natuurlijk eerst 2 kopen wat draaien en later er 2 bijkopen.

Je zou ook kunnen gaan voor de SUPERwinner met zijn HIDlamp.

Deze geeft meer licht dan de Halogeen versie maar kost ook weer iets duurder ( 305 euro inclusief lamp )

Een leuke optie voor movinghead is de Isolution 5 kost 369,00 en is gelijk aan de winner echter in movinghead model.

Beide zijn leuk te combineren omdat de kleur en gobowiel hetzelfde zijn.

Ook leuk en aan te raden is de Martin SCX500 kost euro's en doet niet onder voor de Winner.

Voordeel van deze scan is dat er Martin op staat hij heeft meer gobo's en meer kleuren en is zelfs dimbaar.

Ook een voordeel is dat de standalone controller ( 2510 ) super voorgeprogrammeerd kan worden via de updates op internet en hele mooie shows bevat zonder programmeerwerk wat jezelf oet doen.

Kortom voor klein budget is er best wel wat te vinden.

Kijk eens op MP daar staat genoeg gebruikt te vinden.
                  Last edited by moderator; 28-12-10, 18:49.
                  EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• djs-baasrode
                    • Dec 2010
                    • 13

Originally posted by Rolandino
                    Mijn ervaring met die 20W led scanners is dat er minder licht is dan een ELC250W lamp.

Ik heb zelf de winners en ben er erg tevreden over echter bij de wat grotere klussen (en gebruik van Raylight 500W ) mist deze scan toch wat.

Maar voor standaard disco en de wat kleinere podiums is deze scan best inzetbaar.
                    Setje van 4 kost 825 dus niet haalbaar voor je budget.

Je kan er natuurlijk eerst 2 kopen wat draaien en later er 2 bijkopen.

Je zou ook kunnen gaan voor de SUPERwinner met zijn HIDlamp.

Deze geeft meer licht dan de Halogeen versie maar kost ook weer iets duurder ( 305 euro inclusief lamp )

Een leuke optie voor movinghead is de Isolution 5 kost 369,00 en is gelijk aan de winner echter in movinghead model.

Beide zijn leuk te combineren omdat de kleur en gobowiel hetzelfde zijn.

Ook leuk en aan te raden is de Martin SCX500 kost 275,00 en doet niet onder de Winner.

Voordeel van deze scan is dat er Martin op staat hij heeft meer gobo's en meer kleuren en is zelfs dimbaar.

Ook een voordeel is dat de standalone controller ( 2510 ) super voorgeprogrammeerd kan worden via de updates op internet en hele mooie shows bevat zonder programmeerwerk wat jezelf oet doen.

Kortom voor klein budget is er best wel wat te vinden.

Kijk eens op MP daar staat genoeg gebruikt te vinden.

waar koop je deze martin voor die prijs ?

Comment

• hardstyle
                      • Jan 2010
                      • 427

279,-- bij J&H in de webshop.
                      279x4=1116,--=dik boven je budget

Comment

• rick1993
                        • Nov 2007
                        • 209

Originally posted by hardstyle
                        279,-- bij J&H in de webshop.
                        Dat is de Winner, niet de SCX-500

De SCX-500 kost €329,-
                        licht dat licht mij wel

Comment

• hardstyle
                          • Jan 2010
                          • 427

Weet ik, maar ik bedoelde ook the winner

Comment

• djs-baasrode
                            • Dec 2010
                            • 13

ik heb dus besloten om voor scanners te gaan

ik had in gedachte :

- HQ Power Space 250 MK II Scanner ELC 250W/24V

- Eurolite TS-2 DMX-Scanner inkl. EFP 12 V/100 W Lampe

-Varytec Easy Scan 250 II

-American DJ DJ Scan 250 EX Scanner(deze heeft wel geen dim en strobo)

of als ik wat langer spaar misschien de martins scx 500

deze zijn wel allemaal met gewone lamp

ik heb er ook nog met led gevonde :

- Varytec Easyscan XT 3 LED LED Scanner

- Eurolite LED Scan TSL-100 LED Scanner

welke zoude jullie nemen

grjts
                            jeroen

Comment

Working...