JB systems ledpar64 niet standaard DMX

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • agraaff
    • Dec 2010
    • 41

JB systems ledpar64 niet standaard DMX

Had een DMX paneeltje (LED operatior 1) gekocht voor mijn 4 JB led parren maar helaas niet werken...

Blijkt dat JB zich niet aan de standaard houden en deze alleen zijn te bedienen met hun eigen panelen. ervaringen?
  • Lala
    • Sep 2008
    • 370

Even eens gekeken, maar JB ledparren zijn ook met een ander dmx paneeltje te bedienen. Ik vermoed dat je iets verkeerd doet...

Comment

• agraaff
      • Dec 2010
      • 41

Originally posted by Lala
      Even eens gekeken, maar JB ledparren zijn ook met een ander dmx paneeltje te bedienen. Ik vermoed dat je iets verkeerd doet...
      Weet je ook welk paneeltje? de showtec led operator iig niet.

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Met elke NORMALE DMX-sturing!!
        Het is niet omdat JB-Par's niet op Showtec werken dat JB zich niet aan de standaard zou houden!
        Tafeltjes als die Showtec zijn net BEPERKTE DMX-sturingen die enkel werken met PAR's die toevallig een zelfde kanaalindeling hebben! Dit nu als standaard gaan verheffen is wel een GROTE brug te ver!
        De enige standaard die hier geldt is DMX en daar voldoen die JB's prima aan!
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

Check pagina 6 van de handleiding van de JB Systems LEDpar voor een DMX chart.

Dat gaat gewoon werken, ook met die hopeloze, fixture-based (zoals ik het noem) showtec sturing. Misschien zijn de kleuren net andersom dan op de sturing, maar DMX kanaaltje 1 == DMX kanaaltje 1.

Enige wat er nog aan de hand kan zijn is dat Showtec bij deze tafel de polariteit van de DMX omgedraaid heeft, dat schijnt vaker voor te komen.
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• tha_dj
            • Jan 2004
            • 375

Heb dit ook al eerder gehad, heb lekker naief zo'n ding mee besteld !!!

Stond er achteraf met GROTE letters op.......... sturing voor ALLE LED parren met 3 kanalen...........en JB heeft er ????

4 ????
            your light !

Comment

• agraaff
              • Dec 2010
              • 41

Originally posted by tha_dj
              Heb dit ook al eerder gehad, heb lekker naief zo'n ding mee besteld !!!

Stond er achteraf met GROTE letters op.......... sturing voor ALLE LED parren met 3 kanalen...........en JB heeft er ????

4 ????
              Klopt RGB en dim kanaal, volgens de vriendelijke man bij Soundexplosion was dat niet standaard en gaat het alleen werken met een JB paneel...

Comment

• renevanh
                • Oct 2004
                • 2371

Dat is bullshit, ik weet zeker dat die ledparren gewoon gaan werken als ik ze op m'n tafeltje aansluit. Serieus, het ligt aan de Showtec LED Operator (naja, operator...)
                Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• agraaff
                  • Dec 2010
                  • 41

Originally posted by renevanh
                  Dat is bullshit, ik weet zeker dat die ledparren gewoon gaan werken als ik ze op m'n tafeltje aansluit. Serieus, het ligt aan de Showtec LED Operator (naja, operator...)
                  Reden voor de simpelheid is dat ik de parren ergens in een hoek in het magazijn van de school vond en de leraren het moeten kunnen bedienen zonder gehinderd te worden door enig gebrek aan kennis. Kabeltje aansluiten en werken.

Comment

• rick1993
                    • Nov 2007
                    • 209

DMX is DMX.

De reden waarom het niet werkt is dat de Showtec led operator 1 slechts de eerste 3 kanalen uitstuurt: Rood, groen en blauw. De rest van de kanalen wordt niet uitgestuurd (dus waarde 0). Het dimkanaal krijgt ook waarde 0, dus.. de lamp zal het niet gaan doen.

Je zult gewoon een willekeurige 4+ kanaals tafel nodig hebben. Bijv. de Showtec led operator 4 (hierop kun je het masterkanaal wel patchen).

Originally posted by agraaff
                    Klopt RGB en dim kanaal, volgens de vriendelijke man bij Soundexplosion was dat niet standaard en gaat het alleen werken met een JB paneel...
                    Niet standaard voor Showtec, de meeste (goedkopere) Showtec ledparren hebben namelijk geen masterkanaal.
                    Last edited by rick1993; 14-12-10, 16:35.
                    licht dat licht mij wel

Comment

• tha_dj
                      • Jan 2004
                      • 375

Originally posted by agraaff

En zo zie je maar weer, vriendelijk en verstand van zaken zijn 2 HELE andere dingen.

Maar wat mij wel opvalt agraaff:

Je vraagt hier een hoop op het forum, maar bent klant bij de concurrent, die je vervolgens de verkeerde dingen aansmeert.

Zou een belletje met de bestel lijn van J&H je niet en de juiste info, en spullen ( vanwege de correcte info ) opleveren.

Scheelt een hoop werk !

Want ff serieus, maar als ze je daar bij soundexplosion vertellen dat je ledparren van 4 kanalen, aan kan sturen met een tafeltje met maar 3 kanalen.
                      Wat gewoon terug te vinden is in handleidingen, hebben ze weinig interesse voor hun klant.
                      your light !

Comment

• agraaff
                        • Dec 2010
                        • 41

Originally posted by tha_dj
                        En zo zie je maar weer, vriendelijk en verstand van zaken zijn 2 HELE andere dingen.

Maar wat mij wel opvalt agraaff:

Je vraagt hier een hoop op het forum, maar bent klant bij de concurrent, die je vervolgens de verkeerde dingen aansmeert.

Zou een belletje met de bestel lijn van J&H je niet en de juiste info, en spullen ( vanwege de correcte info ) opleveren.

Scheelt een hoop werk !

Want ff serieus, maar als ze je daar bij soundexplosion vertellen dat je ledparren van 4 kanalen, aan kan sturen met een tafeltje met maar 3 kanalen.
                        Wat gewoon terug te vinden is in handleidingen, hebben ze weinig interesse voor hun klant.
                        Ik kan je alleen maar gelijk geven. Kwam bij Soundexplosion terecht omdat die op het industrie terrein 10 min bij mij vandaan zit. Kende jullie nog niet, kwam hier pas terecht toen ik mij wat meer ging verdiepen omdat het niet werkte en mijn audio kapot ging.
                        Hindsight vision up front; ik had hier eerder moeten kijken/informeren en meteen het juiste aanschaffen

Comment

• Rolandino
                          • Mar 2007
                          • 1451

Komt vaker voor dat peodukten van JB met DAP vergeleken wordt.

Gelukkig zijn niet alle produkten uit dezelfde mand

Soms is JB beter en soms DAP / Showtec
                          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• agraaff
                            • Dec 2010
                            • 41

Thx voor de info, ik weet voldoende, bellen met J&H betreft juiste lichtpaneel maar wordt wel pas nieuwe jaar...

Comment

Working...