Lightmaxx led parren op Showtec led commander

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lemmen
    • Mar 2004
    • 45

Lightmaxx led parren op Showtec led commander

Ik zit met een probleem:

Ik heb 8 lightmaxx led parren (par 56) en een showtec led commander (8 fixture versie), welke ik samen niet werkend krijg. De dip switches zijn wel goed ingesteld.

Op het moment dat ik de led parren aansluit op een showtec lite-8 tafel werken deze wel, ze werken ook als ik ze aansluit op een martin licht tafeltje welke ik heb voor mijn scanners.

Als ik een euro-lite led par of een showtec led-par aansluit op de led commander kan ik deze wel bedienen.

Om het verhaal nog vreemder te maken werkt het volgende ook: Als ik op de led commander een eurolite led par aansluit en daarna één lightmaxx led par kan ik beide led parren bedienen. Sluit ik dan nog één of meerdere lightmaxx parren erop aan werkt niets meer.

Ik heb ook andere dmx kabels gebruikt en een dmx terminator geprobeerd.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen en waar dit door komt?

Mvg,
    Erwin
    DMZ Events
  • tha_dj
    • Jan 2004
    • 375

Weet het niet hoor, maar lzou het kunnen, en dat weet ik dan wel weer zeker dat........de lightmaxxen 4 kanaals zijn en de showtec, eurolites ???

Heb ook zomaar zonder na te denken zo'n klein LED tafeltje gekocht ( zonder verdere research )

DIE WERKT ALLEEN BIJ PARREN MET 3 KANALEN !!! Die ik heb zijn 4 kanaals maar goed !
    your light !

Comment

• rdreiers
      • Nov 2009
      • 407

Ik zou de kanalen lijst van de ledparren en die van de commander eens naast elkaar leggen.

Ik gok dat er verschil is waardoor het niet goed gaat.

Even de patch aanpassen en dan moet het goed gaan.

Richard

Comment

• rick1993
        • Nov 2007
        • 209

Heeft de ene toevallig een master kanaal en de andere niet?
        licht dat licht mij wel

Comment

• lorenz_LVO
          • Jan 2009
          • 45

Originally posted by tha_dj
          Weet het niet hoor, maar lzou het kunnen, en dat weet ik dan wel weer zeker dat........de lightmaxxen 4 kanaals zijn en de showtec, eurolites ???

Heb ook zomaar zonder na te denken zo'n klein LED tafeltje gekocht ( zonder verdere research )

DIE WERKT ALLEEN BIJ PARREN MET 3 KANALEN !!! Die ik heb zijn 4 kanaals maar goed !
          Vind ik raar. misschien heb jij het over een ander LED tafeltje maar de showtec Ledcommander (groot) en de LED Operator(klein) worden is set verkocht met LED parren van showtec met 6 kanalen
          zou dan toch moeten werken

Comment

• Noobie
            • Dec 2007
            • 223

lightmaxx parren zijn 4 kanaals, RGB+Dimmer/strobe vanaf DMX waarde 189.
            Heb aantal weken terug nog een profiel voor een pearl aangepast voor die krengen.

Comment

• Lemmen
              • Mar 2004
              • 45

De tafel werkt vrij simpel, als je fixture 1 selecteerd dan zijn schuif 1 t/m 8 dmx kanaal 1 t/m 8.

selecteer je fixture 2 zijn schuif 1 t/m 8 dmx kanaal 9 t/m 18.

de led parren zijn goed ingesteld want als ik de lite 8 gebuik werken ze wel op dmx kanaal 1 t/m 4. alleen op de light commander werken ze dus niet.

Als ik een eurolite ledpar op de light commander aansluit kan ik deze gewoon bedienen. Doe ik er een lightmax ledpar bij kan ik deze ook gewoon bedienen. Het lijkt mij dat dat betekend dat de dmx kanalen en de light commander goed ingesteld zijn.

Op het moment dat ik dan een 2e lightmaxx ledpar erop zet kan ik niets meer bedienen.

Iemand nog andere idee-en wat het kan zijn?

Erwin
              DMZ Events

Comment

• pjadskop productions
                • Nov 2008
                • 128

bij de lightmaxx moet kanaal 4 altijd open staan (bij mij toch) terwijl bij de eurolite pars het vierde kanaal een voorgeprogrammeerde kleur is
                Nee meneer, de boom staat niet op de bergen, want de bergen zijn op vakantie in Disneyland, meneer

Comment

• Lemmen
                  • Mar 2004
                  • 45

Originally posted by pjadskop productions
                  bij de lightmaxx moet kanaal 4 altijd open staan (bij mij toch) terwijl bij de eurolite pars het vierde kanaal een voorgeprogrammeerde kleur is
                  Klopt, ik had de eurolite ingesteld vanaf dmx kanaal 9 zodat deze fixture 2 is op de commander.
                  Ik kan beide lampen op die manier onafhankelijk van elkaar bedienen.
                  De storing treed op als ik een 2e lightmaxx erbij zet of enkel 1 light maxx erop aansluit...
                  DMZ Events

Comment

• axs
                    Moderator
                    • Jun 2002
                    • 2687

Als ik dit zo lees is de oplossing makkelijk... gewoon je adressering met een aantal kanalen opschuiven zodat de RGB kanalen van de verschillende types overeenkomen.

bv type 1
                    1 = R
                    2 = G
                    3 = B

type 2

1 = master
                    2 = R
                    3 = G
                    4 = B

als je nu dus type 1 op adres 1 wil laten beginnen, dan adreseer je type 2 op kanaal 2 zodat de kanalen RGB overeenkomen.
                    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Lemmen
                      • Mar 2004
                      • 45

Originally posted by axs
                      Als ik dit zo lees is de oplossing makkelijk... gewoon je adressering met een aantal kanalen opschuiven zodat de RGB kanalen van de verschillende types overeenkomen.

bv type 1
                      1 = R
                      2 = G
                      3 = B

type 2

1 = master
                      2 = R
                      3 = G
                      4 = B

als je nu dus type 1 op adres 1 wil laten beginnen, dan adreseer je type 2 op kanaal 2 zodat de kanalen RGB overeenkomen.

Helaas dit is dus niet zo simpel...

Als ik de eurolite ledpar en de lightmaxx aansluit werkt alles naar behoren. Sluit ik dan een 2e lightmaxx ledpar erop aan werkt niets meer. Ook de eurolite ledpar en de 1e lightmaxx niet...

Als ik bij wijze van test een scanner aansluit op het tafeltje kan ik deze bedienen. Doe ik er 1 lightmaxx ledpar bij kan ik de scanner en de lightmaxx ledpar bedienen. Doe ik dan een 2e Lightmaxx ledpar erbij kan ik geen van de 3-en bedienen en gaat de scanner schokkerig bewegen zonder dat hij luisterd naar mijn dmx aansturing..
                      DMZ Events

Comment

• pjadskop productions
                        • Nov 2008
                        • 128

kan het dat van een van je spots de dipswitch 10 omhoog/omlaag (weet ik even niet vanbuiten, en het is te koud om te gaan kijken in mijn opslag ) en daardoor niet op dmx-mode staat? dan slaat bij mij soms ook de hele dmx keten tilt (incl movingheads, scanners,...)
                        Nee meneer, de boom staat niet op de bergen, want de bergen zijn op vakantie in Disneyland, meneer

Comment

• jakobjan
                          • Jul 2002
                          • 599

Gebeurt het als je een willekeurige lightmaxx aansluit, of sluit je als 2e lightmaxx steeds dezelfde aan..
                          Zou het kunnen zijn, dat er van 1 van de lightmaxxen de aansluitingen een beetje verrot zijn.
                          Jakob-Jan
                          Lightjockey Beta tester
                          Freelance Licht tekkie

Comment

• Lemmen
                            • Mar 2004
                            • 45

Originally posted by pjadskop productions
                            kan het dat van een van je spots de dipswitch 10 omhoog/omlaag (weet ik even niet vanbuiten, en het is te koud om te gaan kijken in mijn opslag ) en daardoor niet op dmx-mode staat? dan slaat bij mij soms ook de hele dmx keten tilt (incl movingheads, scanners,...)
                            Helaas dit is het probleem niet, als ik de ledparren aansluit op een tafeltje waarmee ik normaal scanners aanstuur werken ze wel gewoon... Die martin licht tafel is alleen niet geschikt om scene's en chase's te maken voor de parren...

@ jakobjan:

Ik heb het inderdaad met meerdere ledparren geprobeerd, daar zit het probleem dus helaas niet...
                            DMZ Events

Comment

• Drumvogel
                              • Nov 2004
                              • 175

Probeer eens een booster er tussen. Is het trouwens niet eerder voorgekomen dat de dmx output van bepaalde lampen niet fatsoenlijk waren doorverbonden? Staat me iets van bij. Even illegaal gesproken... Wat gebeurt er als je een koud alliteratie gebruikt? Als dat wél werkt zit het dus in DMX output.

Comment

Working...