Hoeveelheid licht?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FiëstaLj
    • Oct 2000
    • 2068

Dat klusje wat ik dus heb gedaan met 24 arena's overdag wilde een concullega met 250 par64's gaan doen. Even om aan te geven hoe verschillende bedrijven de vraag van een klant aanpakken.

Ik heb geen idee hoe 250 par64's er overdag uitziet. Weet wel dat ik iets economischer met de stroom omging
    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• Ws Soundexpresse
      • Jun 2001
      • 1007

hebben hiet ook wel een s schouwspellen gedaan, waar het dag moest zijn: toen hebben we (naast normaal frontlicht van 2kw fresnells met 151 erin) 16 citycolors gebruikt, om als het paard met wagen ed. opkwam. was toen de 2500watt versie. Dit werkte perfect toen.

de vraag is ook Hoe erg dag moet het lijken? en n plein in de maten die jij noemt, word gewoon lastig met PC spots, zeker gezien de geringe stralingshoek die deze hebben, zul je toch een flink aantal nodig gaan hebben.

Gezien je vragen hier op het forum, zou ik in jouw geval een pro. bedrijf gaan inhuren.
      Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• R. den Ridder
        • Sep 2000
        • 1500

opmerking 1; huur iig een professional in om je lichtplan op te stellen! wat licht in een toren hangen gaat hem niet worden.

opmerking 2; wil je het toch zelf doen, vergget dan niet dat de zon dan wel een puntbron is, maar dat licht overdag overal vandaan komt, met dank aan das blaue hineins.

3 jaar geleden eenzelfde idee uitgelicht, en toen hadden we een loopbrug over de gehele lengte van het speelvlak van een metertje of 40, die hing nokvol front, schat een stuk of 20 2kw freshnellen en op alle vijf subspeelvlakken nog 2 1kw profielen van links en rechts. Daarnaast nog een hoop geknepen 500w freshnellen om alle vlekken in te vullen om een egaal beeld te krijgen.
        Links en rechts 2 ballettorens met daarin 4 1kw pc's per toren, als tegen een stuk of 10 500w freshnellen op de grond en veel 1kw bouwlampen als alternatieve horizon om het gebouw uit te lichten. Was dit voldoende om het als daglicht te presenteren? bij lange na niet, we kwamen niet eens in de buurt, nu hoefde dat ook niet, maar je snapt waar ik naar toe wil.
        De kleurtemperatuur van halogeen is te warm om echt daglicht na te maken, met 202 kom je een eind, maar ben je weer een deel van je lichtopbrengst kwijt.

parren hadden we een aantal, maar de karakteristiek van die lamp maakt dat je er weinig mee kan in mijn ogen om een veld echt goed egaal uit te lichten.

Daglicht in het donker kan enkel met HMI's/filmlicht, met halogeen kun je hoogstens, als je creatief genoeg bent, de suggestie opwekken.

zonder oneerbiedeg te willen zijn, wat voor regiseur betreft het? een theatermaker die dit aanstuurt of de dorpstoneelregiseur die het wat groter zoekt? in mijn ogen moet een regiseur de kaders aangeven waarbinnen je als lichtontwerper moet werken. en de opmerking; het moet er uitzien alsof het dag is, is veel te breed! wat voor een dag? druilerig, grauw en troosteloos, een rokjesdag in de lente, een zomerdag rond de lunch? alledrie dag, alledrie anders.
        Last edited by R. den Ridder; 13-12-10, 15:33.

Comment

Working...