Onbekende laser(s)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Amathanio
    • Dec 2010
    • 5

Onbekende laser(s)

Hallo,

Ik ben een leek op gebied van lasers en heb volgende advertentie tegengekomen:
    set Lasers incl. voeding 1 x 20w 1 x 5w fullcolor
    meer staat er niet bij. Op de foto's kan ik enkel "Supernova - Argon Krypton Ion Laser" afleiden. Google maakt me niets wijzer. Iemand dit toestel of deze toestellen herkent en me kan zeggen of dit een laser is voor beginners of niet? Licentie nodig? Waterkoeling? 380/220V? Normale prijs? Wordt het tegenwoordig nog gebruikt? Volgende foto's zijn bijgesloten:

Groeten
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

Als je een leek bent op het gebied van lasers, dan ben je met dit soort spullen een gevaar voor je publiek!

Ga je eerst maar eens inlezen voordat je met dit soort levensgevaarlijke laservermogens aan de gang gaat pffffffffffffff.

Paul
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

Dit zijn zeker geen kleine jongens maar vragen wel 380V en een waterkoeling.

Dus tegenwoordig niet erg in trek maar wel erg goed.

Met het merk is niets mis mee zijn prima dingen.

Zou je deze kopen moet je er wel serieus mee omgaan.

Qua vermogen zijn ze gevaarlijk genoeg bij verkeerd gebruik.
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Amathanio
        • Dec 2010
        • 5

Originally posted by Rolandino
        Dit zijn zeker geen kleine jongens maar vragen wel 380V en een waterkoeling.

Dus tegenwoordig niet erg in trek maar wel erg goed.

Met het merk is niets mis mee zijn prima dingen.

Zou je deze kopen moet je er wel serieus mee omgaan.

Qua vermogen zijn ze gevaarlijk genoeg bij verkeerd gebruik.
        Bedankt, ik weet genoeg
        Ik heb er vroeger wel nog met een groene 5W gewerkt (niet watergekoeld) toen ik zelf evenementen organiseerde en bij een licht- en geluidsfirma werkte maar 20W en watergekoeld, daar ken ik niets van, vandaar mijn vraag.

Al die anders flightcases op de foto's, zouden deze de waterkoeling bevatten? Of zouden er toch meerdere lasers inzitten?

Comment

• Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

Als ik kijk naar wat ik had voor mijn argon-laser :

1 kist voor de laser
          1 kist voor de voeding
          1 kist voor de trafo
          1 kist voor de pomp
          1 kist voor de slangen
          1 kist voor de sturing
          1 kist voor de bekabeling

Nu heb ik een Laser projector in een klein kistje met alle bekabeling en toebehoren.

leve de Diode ( geen gezeur meer met stroom en water aan / afvoer )
          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Amathanio
            • Dec 2010
            • 5

Nu heb ik een Laser projector in een klein kistje met alle bekabeling en toebehoren.

leve de Diode ( geen gezeur meer met stroom en water aan / afvoer )
            Waarschijnlijk is een diodelaser wel duurder want de andere is al wat ouder of heb ik het mis door de aanvulling van de waterkoeling. Hoeveel kost een 20W laser in argon krypton en in diode-versie? Al blijft een 20W diode even gevaarlijk denk ik

Comment

• Rolandino
              • Mar 2007
              • 1451

De Diodenlaser is een heel stuk goedkoper geworden de laatste jaren.

Als je een laserworld fullcolour laser neemt van PL-16.000RGB BLUE BEAM ben je een kleine 19500 kwijt dus een heel stuk goedkoper dan een argon buis. ( kompleet systeem met scanset ) Heb je wel geen CT scan maar op zo een bedrag kun je voor 1500 extra een CTscan laten plaatsen.
              Last edited by Rolandino; 09-12-10, 20:15.

Comment

• Amathanio
                • Dec 2010
                • 5

Heb je wel geen CT scan maar op zo een bedrag kun je voor 1500 extra een CTscan laten plaatsen.
                CTscan? Dat is iets nieuws voor mij, dacht dit enkel te kennen uit de medische wereld.

Comment

• Lazy
                  • Sep 2003
                  • 294

Deze Supernova lasers zijn gemaakt door Laser Image uit Amersfoort....
                  Dus als je extra info nodig hebt zul je hun moeten bellen.

Let er wel op dat er voor zo ver ik op de foto's kan zien nog geen scanners bij zitten!

Het voorste gedeelte van de buis is alleen de box waar het kristal in zit waar je een fiber of een scanner op monteert.

Tevens hebben deze gasbuizen best wat onderhoud nodig om het vermogen een beetje op peil te houden.
                  En dat dat onderhoud niet door iedere leek kan worden gedaan.

Volgens mij staan er in een aantal Nederlandse en Belgische discotheken nog wel supernova's maar vooral als je er mee gaat "touren" lijkt me een diode een veel betere oplossing.

Comment

• Rolandino
                    • Mar 2007
                    • 1451

CT (Cambridge Technology ) bv de CT6210

Comment

• Amathanio
                      • Dec 2010
                      • 5

CT (Cambridge Technology ) bv de CT6210
                      De scanners kende ik wel, had nog nooit die benaming gehoord, moet dringend terug eens m'n kennis updaten

Originally posted by Lazy
                      Deze Supernova lasers zijn gemaakt door Laser Image uit Amersfoort....
                      Dus als je extra info nodig hebt zul je hun moeten bellen.

Let er wel op dat er voor zo ver ik op de foto's kan zien nog geen scanners bij zitten!

Het voorste gedeelte van de buis is alleen de box waar het kristal in zit waar je een fiber of een scanner op monteert.

Tevens hebben deze gasbuizen best wat onderhoud nodig om het vermogen een beetje op peil te houden.
                      En dat dat onderhoud niet door iedere leek kan worden gedaan.

Volgens mij staan er in een aantal Nederlandse en Belgische discotheken nog wel supernova's maar vooral als je er mee gaat "touren" lijkt me een diode een veel betere oplossing.
                      Dat had ik nog niet gezien, en idd, het zou om te touren zijn, wel m'n eigen evenementen maar het blijft touren, dus ik ging ze niet kopen. Ik zie dat ze ondertussen verkocht zijn.

Bedankt alle twee voor de antwoorden!

Comment

Working...