Martin SCX 600 vs 700 scans

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

Martin SCX 600 vs 700 scans

Iemand ervaringen met deze scans ?

Maar dan wel de SCX600 scan en de SCX700 Scan.

Is er veel verschil tussen deze scans ?

Waar ik op doel is komt er echt zoveel meer licht uit de SCX700 tegenover de SCX600 ?

Is het prijsverschil zijn geld waard ?
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.
  • glennwestlander
    • Aug 2009
    • 91

helaas geen ervaring met de scx 600/700 heb ze wel zien hangen en zijn erg mooie units!

zelf heb ik 8 scx 500's en ze bevallen Super! lekker klein/licht en toch een prima lichtopbrengst voor de gemiddelde klusjes tot een paar honderd man

Comment

• Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

Die scx500 scan heb ik ook gehad maar heb ze weggedaan omdat ze weinig lichtopbrengst hadden. Heb nu the winner van JB en die prikt net iets meer door als de SCX500 vandaar de keuze op de winner.

OK ik heb minder gobo's en kleuren en geen dimmer maar op zich geen verkeerde scan voor zijn geld ( 210,00 )

Maar wil wat gaan uitbreiden naar een scan met meer lichtopbrengst en draaiende gobo's vandaar de SCX600 / SCX700 scan

Keuze omdat de SCX500 erg positief waren ondanks de lichtopbrengst ( en toch veel licht voor een halogeen 150W lampje )

Geeft de SCX600 meer licht dan de winner in verhouding ?

De keus tussen de 600 en 700 kan ik nog niet maken omdat ik wil weten OF de verhouding een groot verschil is tussen beide.

Ook sta ik in tweestrijd om de super winner te nemen maar weet niet of er een groot verschil is tussen de winner en super winner.

Op zich ben ik tevreden over deze scan.

Maar wil qua lichtopbrengst vooruit en een optie is dan ook draaiende gobo's
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Ciaozdellacasa
        • Sep 2009
        • 44

De scx 500 zijn topdingen, robuust en snel. verhaaltjes over de gobo's blablabla. De lichtopbrengst van de 500 ten opzichte van de 600 is toch wel een stuk minder. wij werken nu met de 600's. Deze lopen stukken soepeler dan de 500's en (vind ik) zijn prijs/kwaliteit gewoon het best. Het lichtopbrengst is duidelijk te zien, de 500 prikt net net door de 300 watt parren heen. Terwijl de 600's echt een bak licht produceren. De 700's zijn clubscans vind ik, te duur om er als drive in mee te kunnen werken. Effect wat ervan af komt is dan wel echt hard, ze prikken echt overal doorheen met de gobo's en wash. Hopelijk heb je hier wat aan.

Comment

• Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

Dus je zegt dat de 600 wel mee kan met de 500 raylight ?

En de 700 zeker mee kan met de 500 Raylight ?

Dus de 700 geeft een heel stuk meer licht dan de 600 ?

Weet ook iemand het verschil van licht opbrengst tussen de winner en superwinner ?

Comment

• Ciaozdellacasa
            • Sep 2009
            • 44

jeps, de 700 prikt er ruim en duidelijk doorheen, en de 600 zal er moeite mee hebben..

Comment

• Rolandino
              • Mar 2007
              • 1451

daar kan ik wat mee maar zal het eerst bekijken binnenkort.

Zat nu net te kijken op een filmpje naar de MAC350 van Martin dat lijkt me ook wel een leuk dingetje alleen vindt ik het een flinke spreiding op korte afstand

Comment

• Vonkentrekker
                • Oct 2010
                • 9

Bij de open dagen van Fairlight heb ik de SCX 700, 600, 500 en ook de MAC 350 gezien. De MAC 350 heeft inderdaad een hele brede output maar dat maakt hem ook wel weer heel erg mooi. Ik had er naar gevraagd en er werd aangegeven dat het nodig was omdat de LED's anders niet goed in elkaar zouden overvloeien. De 350 heeft ook nog een iris dus storen doet het me zeker niet. Erg jammer dat ze niet hebben gekozen voor een prisma maar tegelijkertijd ook wel weer begrijpelijk vanwege die brede output. De output qua intensiteit is geweldig moet ik zeggen. hij tikt een 575 er zo uit.

Om terug te komen op jouw eerste vraag moet je met een aantal dingen rekening houden. Het voornaamste verschil tussen een 600 en een 700 is de lamp die erin zit. 24v 250W halogeen of een CDM-T 150 lamp. Vergis je niet dat dit niet allen qua intensiteit een verschil oplevert maar ook qua kleurtemperatuur. Een CDMT lamp is wit/blauw van kleur en als je dat naast een 24V 250 watt ELC lampje zet is het ELC lampje gewoon bruin. Als je met stevige halogeen parren werkt kan ik je iniedergeval een fixture aan raden met een gasontladingslamp erin aangezien deze een andere kleur heeft dan een halogeen lamp en er dus beter doorheen komt.

Daarbij moet ik ook zeggen dat je nooit meer een scanner moet gaan vergelijken met een moving head. 1 van de grote verschillen is natuurlijk het verloop in de bewegingen en daarbij is een moving head veel betrouwbaarder in de verhuur dan een scanner. Bij een scanner kan het spiegeltje breken en dan kan je hem aan de kant zetten voor een bepaalde tijd. Een moving head is op dat gebied niet zo breekbaar.

Comment

• Rolandino
                  • Mar 2007
                  • 1451

Dat vindt ik flauwekul dat een scan minder betrouwbaar is dan een movinghead in de verhuur.

Ik werk al jaren met scans en zonder problemen.

Reden hiervoor is naar mening dat een scan directer en sneller is.

Een movinghead is veelzijdiger qua beweging maar in opzicht dat als je vaak een brug zet en naar een kant moet projecteren vindt ik het onnodig om er een head in te zetten.

Een head is zeker mooi dat zeg ik niet.

Het is zowieso een eyecatcher in je lichtshow omdat hij rond draait.

Mij valt op dat als je een movinghead op volle snelheid laat bewegen hij zijn bewegingen niet afmaakt daar en tegen doet een scan dat wel ( elke stap die is geprogrammeerd )

Een head is mooi bij rustige bewegingen en qua effect gelijk aan een goede scanner ( gobo 's kleur rotating prisma enz )

Je hebt ook simpele heads dus zonder de "extra's " die vergelijkbaar zijn met de simpelere scans ( voorbeeld Winner scan en 1move5S )

Allebei leuk voor het geld maar dan valt mijn keus toch op de Winner

Nog steeds geen tijd gehad om naar Fairlight te gaan.
                  Zal wel volgend jaar worden ! hahahahaha

Nu werkt mijn show met 4, 8, 12, 16 Winners gewoon goed en zonder problemen maar wil weer een stapje verder vandaar deze vraag.

Comment

• Rolandino
                    • Mar 2007
                    • 1451

Vandaag bij Fairlight geweest en een mooie uitleg over hun produkten gehad.

Een keus is al bij me gevallen en dat is gewoon doorgaan met de winners.

Na wat berekenen daar is het financieel geld weggooien om de scxen aan te schaffen.

Simpel gezegd is het financieel een goede zet om deze scans te kopen ( 600 of 700 ) maar ik heb op dit moment al 16 winners en bij meer kan ik bij concollega deze bijhuren.

Zou ik de winner verkopen moet ik nog een hoop bijleggen om de SCXen te kopen wat in mijn projecten voor de klanten niet zichtbaar zal zijn en weinig meerwaarde geeft. Gebruik in de meeste gevallen niet alle scans tegelijkertijd wat de aanschaf van de 700 al afvalt ( vaak in de losse verhuur een setje van 2 winners ) dus bij gebruik van alle scans tegelijk heb ik verschillende temperaturen van de lamp.

Dan blijft de 600 over en qua lichtopbrengst in verhouding van de winner is minimaal echter wel weer is de 600 in het voordeel met de aantal kleuren en de draaiende gobo's. Echter ik deze niet mis in mijn huidige scans en dus ook niet gebruik tijdens shows zo ook weinig gobo gebruik ( DISCO ).

Daarentegen ben ik enorm geintereseerd in de MAC101 en MAC350 in een woord WOW ! De 101 lekker kompakt en snel en veel licht en de 350 over de hoeveelheid licht wat daar uitkomt ONVOORSTELBAAR en dat voor LED.

De MAC575 valt in het niets met deze nwe projector.

Alleen die prijzen he ? MAr denk wel dat er binnenkort de 101 en 350 bij mij in de loods staan.

Comment

Working...