Enttec ODE

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Willem-Jan
    • Dec 2010
    • 1

Enttec ODE

Dag Heren,

Op internet heb ik gelezen dat Enttec een unit heeft die ethernet naar DMX omzet (Enttec ODE). Ik ben aan het overwegen om deze aan te schaffen. Echter weet ik niet zeker of het geen wat ik in gedachte heb gaat werken.

Ooit heb ik veel gedaan met Sunlite 2002. Daarvan zou ik graag 2006 of de nieuwe suite 2 willen gebruiken. Deze programma's hebben de mogelijkheid om DMX over ethernet te transporteren (protocol ArtNet). De Enttec ODE die kan dit dan weer vertalen naar DMX. Maar ik heb geen Sunlite USB-DMX module.

Mijn vraag is dus: Kan ik Sunlite gebruikten met Enttec ODE middels ArtNet zonder dat ik een Sunlite module er aan heb hangen?

Heeft hier iemand ervaring mee?

Groeten,

Willem-Jan Verhoeven
  • PeterZwart
    • Jan 2008
    • 402

Ervaring heb ik er niet mee,

echter weet ik wel dat sunlite echt 1 van de programma's is die ook daadwerkelijk alleen met z'n eigen dongle werkt.

De ethernetfunctie van sunlite kan pas gebruikt worden mits hij z'n eigen geproduceerde dongle eraan heeft hangen.
    Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5946

Mijn vraag is dus: Kan ik Sunlite gebruikten met Enttec ODE middels ArtNet zonder dat ik een Sunlite module er aan heb hangen?
      Nope, dat kan niet.
      Hoewel Sunlite heel vriendelijk is en bijvoorbeeld wel de visualizer deelt met 'third party supliers' doen ze da niet voor de interfaces die op de markt zijn.

Wil je Sunlite laten functioneren heb je een Sunlite interface nodig, of dit nu een usb of ethernet versie is maakt niet uit.

Referentie:
      Sunlite suit 1 gebruiker incl interface, Enttec USB, USB Pro en Ethernet gebruiker icm freestyler e/o Chamsys soft.
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...