Probleempje ma scan commander

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wimpy-bv
    • Nov 2010
    • 2

Probleempje ma scan commander

heren / dames,

wij zijn sinds een week eigenaar van een ma scan commander.

deze hebben wij gister voor het eerst kunnen testen... nu is het volgende ons opgevallen...

we hebben er 2 phantom 250 msd 200 moving headjes opzitten, alles qua presets instellen gaat prima, totdat we bij de pan/tilt beweging komen.
    zodra ik hier mee aan de slag wil en de pan tilt beweging wil instellen en aan de encoder voor pan of tilt draai beweegt deze niet netjes per "stap" naar zijn positie, maar zodra ik de encoder draai, draait de moving head direct een 30 of 180 graden rond!

wat is hier aan te doen???, want ik kan op deze manier natuurlijk geen mooie lichtstandjes proggen...

alvast bedankt
  • VANEENBERGEN
    • Sep 2003
    • 187

Mischien de pan en pan fine omgedraaid in de fixture profile.
    Joost van Eenbergen
    ELC lighting

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5946

Als je met proggen nu eerst begint met het maken van een offset/startpositie.
      Dan ben je de eerste zwieper alvast kwijt....
      tip: pan positie op 50%, Tilt positie op 50%, beam op 100% shutter op 100%

progt stukkie fijner.
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• wimpy-bv
        • Nov 2010
        • 2

Al gedaan maar het euvel blijft! het is wel zo dat deze koppen kanaal 1 en 2 voor pan tilt zijn en kanaal 3 en 4 voor pan tilt fine... zou het zo kunnen zijn dat ik dan kanalen 3 en 4 moet aanspreken voor een fijnere beweging?!

Originally posted by moderator
        Als je met proggen nu eerst begint met het maken van een offset/startpositie.
        Dan ben je de eerste zwieper alvast kwijt....
        tip: pan positie op 50%, Tilt positie op 50%, beam op 100% shutter op 100%

progt stukkie fijner.

Comment

• AJB
          • Jul 2003
          • 2289

Vreemde beweging op een MA Scanco, heeft vaak te maken met de "stage"-instelling. Dit is gemaakt om je podium te calbireren. Je beweging moet in "dmx" modus staan.
          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
          ------------------------------------------------
          Arvid Buit
          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

Working...