Movinghead probleem *vaag*

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tummy
    • Nov 2008
    • 324

middagje wezen klussen met het bedrijf dat ze heeft gelevert,

ze deden raar op verschillende temperaturen.. het hok Snikheet gemaakt, en ijskoud, ook hielp een dmx stop/plug niet.

we hebben ze van de truss afgehaald, de Base opengeschroeft, de stekkertjes van de motoren van de pan/tilt/color/shutter etc functie aangedrukt,

toen weer aangesloten en werkte weer prima,
    1 andere movinghead kreeg ook problemen, dus die ook open geschroeft en stekkertjes aangedrukt en werkte weer prima..

nu belde me baas vandaag dat toen hij gister alleen stond achter de bar er weer 1 raar deed,

moet ik nu elke keer die stekkertjes aan gaan lopen drukken, of is dit ook anders op te lossen? vastlijmen?

de movingheadjes zijn trouwens nieuw, maar hebben 2a3 jaar lang ongebruikt in een doos gestaan
    Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)

Comment

• jakobjan
      • Jul 2002
      • 599

Stekkers even met een dotje lijm uit een lijmpistool vastzetten..

Dan zou het probleem aardig minder moeten worden.
      Jakob-Jan
      Lightjockey Beta tester
      Freelance Licht tekkie

Comment

• Tummy
        • Nov 2008
        • 324

dit zou los kunnen trillen door de muziek?
        dit lijkt me wel ERG vreemd dan

aangezien we begin van de avond (muziek op fluister niveau, mensen aan tafeltjes te praten/drinken e.d) nergens last van hebben,

zodra we beginnen met de disco later op de avond, en het geluid+subs goed opgevoerd word.

Comment

• Noobie
          • Dec 2007
          • 223

en wat denk je van het trillen van de heads zelf? stappenmotoren zijn nou niet echt de meest trilling vrije motoren

Comment

• axs
            Moderator
            • Jun 2002
            • 2687

Originally posted by Tummy
            ik het deze in het menu ingesteld op 'operation: Basic", dan gebruik je de basis functies en minder kanalen,
            als ik deze even op 'advanced' zet, werkt het omslachtig omdat dan de shutter op de volgende 'page' staat,

wel vreemd,
            de movingheads doen het wel even, maar na een bepaalde tijd gaan ze raar doen, terwijl het programma in de tafel niet veranderd.
            Volgens mij zit HIER het probleem! Vermoedelijk gebruik je plots kanalen voor andere modussen van de head.
            Waardoor het tilt-kanaal het 'color'-kanaal wordt, pankanaal nu een reset geeft...
            Lijkt me dus niks mis aan de heads zelf, maar wel aan je programmatie/fixture files/desk.
            Last edited by axs; 26-11-10, 10:28.
            If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Tummy
              • Nov 2008
              • 324

de movingheads en scans heb ik wel beide apart geprogrammeerd, en dit ook even gecontroleerd, echter, na het aanduwen van de stekkertjes, hebben ze afgelopen dagen geen problemen gehad, op 1 na..

die gewoon helemaal vast slaat, en ook niet meer reageert op het dmx signaal/blackout, lamp houd zijn laatste positie vast en de laatste kleur/gobo e.d, doet gewoon niks, gewoon bevroren in de stand die deze had bij het uitvallen,

met deze is meer aan de hand vermoed ik, dus deze gaat van de truss af, en terug naar de leverancier,

Comment

Working...