Atomic met rare kuren?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • no smoke, no fun !
    • Sep 2009
    • 31

Atomic met rare kuren?

He beste forumleden,

Even een vraagje;

Onlangs hadden we een klusje waarbij ik twee Atomic's had ingezet. Normaal gesproken werken deze toestellen altijd goed... totdat... ik ze bij die klus aan patchen was op de tafel. Daarna direct maar even een paar leuke chases gemaakt en toen stopte 1 van de Atomics???

Wat blijkt nu, als ik die ene atomic een tijdje lang laat knipperen met een hoog duration gehalte, stopt ie er gewoon mee. Het lijkt wel of die oververhit raakt ofzo... Normaal gesproken hebben de Atomic's daar niet zo heel gauw last van..

Ik moet zeggen dat ik hem nog niet heb los gehaald, maar heeft iemand enigzins een idee waar dit aan zou kunnen liggen(condensators naar z'n grootje?)???

ALVAST BEDANKT!!!
  • Jochem van der Most
    • Apr 2010
    • 4

Bel even met Fairlight in Bemmel zij kunnen je zeker verder helpen

Comment

• no smoke, no fun !
      • Sep 2009
      • 31

Kon wezen dat iemand hier dit probleem al eerder heeft gehad, scheelt een boel heen en weer gebel (en uiteraard kosten hehehehehe).

Alvast bedankt!

Comment

• chippie
        • Jul 2006
        • 528

Heb je die "kapotte" atomic ook al eens alleen aan de tafel gehangen?
        Andere kabels gebruikt? Eindweerstand gebruikt?
        Alletwee op hetzelfde adres?
        Welke test opstelling heb je gemaakt?
        Eigen materiaal of gehuurd?
        IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• no smoke, no fun !
          • Sep 2009
          • 31

@ Chippie,

Materiaal is van ons zelf, we hebben er in totaal 2. De andere werkt perfect. Tevens ander DMX adres geprobeerd, ook andere tafel geprobeerd (daar zijn dan dus ook inmiddels andere DMX kabels op aangesloten). Fout blijft bij dezelfde Atomic.

Ik heb hem gisteravond nog even aangeslingerd met een derde andere tafel en daar werd het ook niet anders van. Wat me wel opviel is dat ik het geluid hoor dat lamp wil onsteken (het bekende tik, tik, tik, geluid van een stroboscoop). Alleen de lamp flitst dan niet of soms wel. Het rare is als ik hem een tijdje niet gebruik (of laat afkoelen, hoe je het ook ziet). Dan doet ie het even weer perfect.. tot na een seconde of tien volg gas knipperen en dan begint ie eerst langzaam een paar flitsen over te slaan en wat daarna steeds erger word.

Ik heb persoonlijk het gevoel dat het misschien toch wel iets is met een condesator, je hoort namelijk het tikken wel. Er word dus wel signaal naar de Atomic gegeven om te gaan flitsen, alleen de lamp weigert dat na een aantal seconden vol gas....

Strange... ik heb volgens mij ook nog niet zoiets eerder gehoord over een Atomic. We hebben op zolder nog wel een stuk twaalf Dataflashers staan, maar daar is altijd wel wat mee en die blijven dus ook vanaf nu lekker op zolder staan stofhappen(en ze kunnen niet zo lang met hoog duration gehalte flitsen). Ik vond eigenlijk de Atomics wel een betrouwbaar toestel.. tot nu...

Als ik vanmiddag nog tijd heb zal ik eens even met de TD van Fairlight bellen...

Hopenlijk weten zij meer..

Comment

• no smoke, no fun !
            • Sep 2009
            • 31

OH ja Chippie,

Uiteraard een eindweerstand gebruikt en beide toestellen op zelfde adres laten lopen...

(rustig lezen is niet mijn sterkste kant)

Comment

• chippie
              • Jul 2006
              • 528

Als je TD gehad hebt laat dan ook even weten wat de oplossing zou kunnen zijn. Lampje einde leven misschien. Alvast bedankt.
              IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• no smoke, no fun !
                • Sep 2009
                • 31

Lamp kan het haast niet zijn, die is nog niet zo lang geleden vervangen. Ik heb ergens nog wel een nieuwe liggen die zou ik nutuurlijk ook ff kunnen proberen....

Ik laat even horen wat TD zegt..

Comment

• CMY
                  • Feb 2008
                  • 49

Originally posted by no smoke, no fun !
                  Lamp kan het haast niet zijn, die is nog niet zo lang geleden vervangen. Ik heb ergens nog wel een nieuwe liggen die zou ik nutuurlijk ook ff kunnen proberen....

Ik laat even horen wat TD zegt..
                  Als je 2 atomics hebt, lampjes omwisselen en kijken wat de rotte unit doet..
                  .....::::: Lichtpik :::::.....

Comment

• no smoke, no fun !
                    • Sep 2009
                    • 31

Vanmiddag TD even aan de telefoon gehad. Ik gaf direct aan dat de unit wel het bekende tikkende geluid maakte, reactie van TD was; hoogspanningsgedeelte is dan in ieder geval goed, krijgt dus ook goede aansturing... even stil.. moet haast wel de lamp zijn. Zo niet, dan kon het inderdaad nog weleens intressant worden.

Efin, vanavond patient direct maar even op de operatie tafel gelegd, lampie vervangen (gauw uit het goede toestel verwisseld), schroeffies dr weer in, prik erop en DMX in z'n achterwerk... TADAAAAA probleem opgelost!

Morgen dus direct maar ff lampies bestellen, en doe ik er direct twee meer die mee kunnen in de flightcase (mocht ik weer eens een keer komen te staan op een klus).

Ik had niet verwacht dat een bijna dode lamp zulke rare kuren kon veroorzaken, we hebben wel vaker de lampen minder zien worden in de atomics, maar dan zie dat de flits geler word i.p.v. wit...

Weer wat geleerd vandaag!!

Iedereen bedankt voor de reactie!!!!!

Groetn uut Salland!
                    Last edited by no smoke, no fun !; 02-11-10, 23:20.

Comment

Working...