pan/tilt stuurt ook shutter/gobo

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hit the lights
    • Nov 2009
    • 28

pan/tilt stuurt ook shutter/gobo

Afgelopen weekend is er bij een van mijn showtec phantom EHJ-250 moving heads een probleem naar voren gekomen.
    Tijdens de eerste set niets aan de hand, vanaf het begin van de tweede set had hij ineens het probleem dat de shutter en het gobo wiel reageerden op de pan/tilt. Rechtstreeks de shutter/gobo's aansturen heeft geen resultaat.
    Het was de 4e MH in een keten dus vandaag nog eens de MH rechtstreeks aangesloten zonder iets anders ertussen, met hetzelfde resultaat.

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn / hoe ik dit op kan lossen?
  • Den Berte
    • Apr 2003
    • 147

Had je een verandering gedaan in je tafel (welke tafel had je liggen?).

Comment

• Hit the lights
      • Nov 2009
      • 28

Setup was gelijk tussen de twee sets (ik wissel zelden van tafel tussen 2 sets ).
      Ik gebruik Chamsys PC software met entec pro USB dongle. Hier zit het probleem niet, andere MH's (en andere DMX aparaten) hebben geen probleem.
      Thuis nog wel met een andere faderbak geprobeerd (ge wit oit noit nie), maar met hetzelfde resultaat.

Heb de kop ook open gehad, zo op het eerst gezicht zie ik niets raars. Gobo, shutter en kleuren wiel lopen ook soepel.

Comment

• eddy56
        • Mar 2004
        • 102

Hoi,

Misschien is het een idee om een 2e kop op het zelfde DMX adres er naast te zetten,
        heeft die het zelfde probleem, is het de tafel.

Doet die 2e head het wel goed, is de andere stuk

Greetz Eddy
        Apogee, i\'m loving it!

Comment

• CoenCo
          • Feb 2005
          • 230

Klinkt als een personality dingetje. Zie de handleiding, pagina 19.

Controleer dus of alle lampen dezelfde instellingen hebben.

Comment

• Hit the lights
            • Nov 2009
            • 28

Wel ver**me, het was idd dat de DMX configuratie die gewijzigd was....
            Daar had ik dus zelf ook aan moeten denken, zeker omdat deze head onder handbereik van het publiek op een sub stond.

Iemand heeft dus echt de moeite genomen om de settings op de head te wijzigen . Hierdoor was de head als 8 bit ipv 16 bit pan/tilt geconfigureerd, waardoor de shutter en gobo kanalen naar voren opschoven (en daar werd dus de fine pan/tilt data op uitgestuurd).

Stom, had ik zelf moeten vinden (en niet gelijk denken dat de HW kapot zou zijn), maar erg bedankt voor de tip!

Comment

• CMY
              • Feb 2008
              • 49

Originally posted by Hit the lights
              Iemand heeft dus echt de moeite genomen om de settings op de head te wijzigen .
              Ik had laatst een voorstelling op school, ze namen daar niet eens de moeite voor, zo'n menu begrijpen ze toch niets van. Ze hadden gewoon de stroomkabel los getrokken tijdens de inloop, was van een Movitec WL-250 die aan de zijkant op de rand van het podium stond. Gevolg was natuurlijk lamp uit, iemand naar voren gelopen stekker weer er in gestopt en aan de eerste rij gevraagd of ze er vanaf konden blijven. Naja 10 minuten moeten wachten natuurlijk voor de lamp weer kon worden ontstoken. Eerste 10 minuten van de voorstelling dus gewoon verpest..

Publiek blijft soms zo vervelend
              .....::::: Lichtpik :::::.....

Comment

Working...