Sfeer verlichting

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djmarc1989
    • Aug 2009
    • 7

Sfeer verlichting

Hallo,

Ik zit met een vraag.
    Ze hebben mij gevraagd om een lichtplan op te stellen voor in een kantine op een camping.
    Ik heb daar zelf al het een en ander gedaan. Maar we willen het nu gaan uitbreiden.

We besturen het licht via DMX software.

Nu willen we het zo hebben dat we wat lampen er in hangen die de sfeer verhogen. dus niet echt stroboscopen enzo.

Maar nu zit ik beetje van wat is dan het beste gewoon paar scanners erbij kopen? misschien wel movingheads? of toch andere?

Het gaat er om, als er bijvoorbeeld een activiteit is dat we dan wat kleur in het gebouw binnen kunnen maken doormiddel van kleur en gobo's.

Misschien hebben jullie een optie.

Groeten
    Marc
  • rene.derksen
    • Feb 2004
    • 649

In zo'n geval zou ik gebruik maken van indirect led-licht.. dus ledparretjes die je door de ruimte verstopt, en waarmee je muren, planten, objecten etc. belicht. Door met de kleuren te spelen kun je dan evt. die eene keer een discotje maken.

Met movingheads en scans kan dat uiteraard ook, maar vergt iets meer creativiteit en budget
    Licht is altijd zwaar.

Comment

• glennwestlander
      • Aug 2009
      • 91

indirect led licht is inderdaad een mooie. alleen als je een disco wilt houden is er dus indirect licht op opjecten, muren enz. en niet op de dansvloer. misschien is een combinatie van indirect en direct led licht een mooie optie.

of als je een beetje centen te besteden hebt zijn scans zeker een leuke optie, en hoogstwaarschijnlijk een stuk makkelijker te bedienen door een '' leek '' dan een movinghead. omdat er waarschijnlijk niet altijd 1 lichtman op locatie staat.

Gr.

Comment

Working...