Swefog XeonII Intallahazer vs Jem K1

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Thix
    • Jan 2004
    • 99

Swefog XeonII Intallahazer vs Jem K1

We zijn momenteel aan het kijken voor een hazer. Deze zal gebruikt worden in klein zalen 100pers tot grote zalen 1000pers.
    Graag had ik geweten of iemand ervaring heeft met deze 2 toestellen.
    Ik bemerk dat de Swefog minder output geeft en meer verbruikt heeft dan de Jem K1. Iemand een idee of dit in praktijk klopt?

De Swefog is qua prijs ook wel een paar honderd euro duurder dan de Jem K1.

Zijn er nog andere belangrijke verschillen? Die misschien het prijsverschil verklaren? Misschien duurzaamheid?

Alle tips zijn welkom!

Product - Jem K1 Hazer™
  • rene.derksen
    • Feb 2004
    • 649

De K1 heeft een ingebouwde accu, waardoor zelfs wanneer de stroom uitgeschakeld wordt, of enthausiaste stagehands de boel beginnen in te pakken, het apparaat toch volledig wordt schoongemaakt. (doetieuitzichteigennatuurlijk)
    Licht is altijd zwaar.

Comment

• lucken
      • Sep 2002
      • 342

Originally posted by Thix
      Ik bemerk dat de Swefog minder output geeft en meer verbruikt heeft dan de Jem K1. Iemand een idee of dit in praktijk klopt?
      In praktijk komt er meer output uit de Swefog dan uit de K1. Verbruik is moeilijker te vergelijken. Nevel is ook beter van kwaliteit en zo goed als reukloos.

Bovendien kan hij ook rookvloeistof aan.

Comment

• FiëstaLj
        • Oct 2000
        • 2068

Ik heb ze beide getest. Maar vond de rook die de swefog produceert mooier en fijner. Output was dik in orde.

Uiteindelijk ben ik voor een df50 gegaan, die was nog net wat fijner, maar wel een heel andere machine.
        Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• lucken
          • Sep 2002
          • 342

in plaats van de DF50 had u dan beter eens een kijkje genomen naar de Swefog Ultimate serie. Zelfde principe als de DF50, DMX aanstuurbaar en nevel nog fijner dan de DF50.

Comment

• FiëstaLj
            • Oct 2000
            • 2068

Die had ik ook bij de demo, swefog ultimate 3000 met externe compressor. output viel me zwaar tegen..

Comment

• lucken
              • Sep 2002
              • 342

heel raar, ik heb hier juist het tegenovergestelde vastgesteld.

Comment

• FiëstaLj
                • Oct 2000
                • 2068

Verder beide mooie machines !

Even back on topic. Ik zou voor de swefog gaan. De jem K1 die ik op demo had maakte een hoop kabaal en stootte wolken rook uit terwijl de swefog xeon II een nette haze produceerde.

Comment

• Suy
                  • Nov 2005
                  • 27

Wij hebben de JEM K1 al verschillende malen gebruikt. Eerst gehuurd en daarna zelf aangekocht.

Toestel werkt perfect, weinig lawaai, output en snelheid ventilator zijn perfect te regelen. De rook komt er niet zo regelmatig uit als bij een Swefog maar valt best mee hoor. Zeker geen "stoten"rook.

Overigens, het verbruik van (de speciale) rookvloeistof valt reuze mee. Na een avondje draaien is het niveau in het vloeistoftankje amper een centimeter gezakt. Na het uitschakelen van de spanning kuist het toestel inderdaad zichzelf door middel van een ingebouwde batterij. Duurt een vijftal minuutjes.

Comment

• Thix
                    • Jan 2004
                    • 99

Alvast bedankt voor de input. Ik stel vast dat beide goede toestellen zijn waarbij de Swefog iets beter scoort op kwaliteit van de output.
                    Iemand die misschien een vergelijking in verbruik kan geven? Op papier verbruikt de Swefog veel meer dan de Jem K1. Wat de Swefog op gebruik natuurlijk wel wat duurder kan maken.

Comment

• Tom06
                      • Aug 2009
                      • 161

Ik heb geen er varingen met de swefog maar de jem doet het prima hoor! Goede output, je hele podium hangt in een keer vol.(je kan natuurlijk zelf instellen of je dat wel wil)
                      Echo! echo .. cho .. ho .. o ... , goede akoestiek!

Comment

• FiëstaLj
                        • Oct 2000
                        • 2068

Wat voor type shows ga je ermee doen ? Theater, congres, disco ? Ik zit zelf in de theater en congres wereld. En dan komt rook nog net wat preciezer als disco natuurlijk. Jem is en blijft natuurlijk ook een kwaliteitsmerk..

Comment

• lampie 7
                          • Jun 2010
                          • 5

Originally posted by Thix
                          Alvast bedankt voor de input. Ik stel vast dat beide goede toestellen zijn waarbij de Swefog iets beter scoort op kwaliteit van de output.
                          Iemand die misschien een vergelijking in verbruik kan geven? Op papier verbruikt de Swefog veel meer dan de Jem K1. Wat de Swefog op gebruik natuurlijk wel wat duurder kan maken.
                          Wij hebben zowel de Jem K1 als de Swefog Xeon op proef gehad. Voordeel van deze machines is dat ze water based zijn, dus minder vervuiling geven aan bewegende koppen, beamers, versterkers en ventilatiesystemen.
                          De output van de K1 viel tegen, we hebben daarom uiteindelijk voor de Xeon gekozen. Output is traploos regelbaar (met navenant geluid van de fan). Geeft mooie, rokerige haze.
                          Verbruik kan zeer hoog zijn. Op 100% stand moet je er om de 2,5 uur een nieuwe tank in zetten, en dat gaat natuurlijk aardig in de papieren lopen. Op halve kracht (voor de meeste toepassingen ruim voldoende) hoef je 'm elke dag alleen maar bij te vullen. Van belang is ook welke vloeistof je gebruikt. Ik meen dat wij de HD vloeistof gebruiken.
                          Voor theater zou ik 'm niet willen gebruiken. De fan maakt zelfs als je geen haze spuit teveel lawaai.

Comment

• Marciej
                            • Nov 2003
                            • 45

De Xeon is een fijn apparaat met een flinke output voor stagegebruik. De enige nadelen zijn inderdaad dat ie flink doordrinkt en dat de fan op full power aangaat als hij verder dan 20% wordt dichtgetrokken. Voor theater vind ik de nevel die hij produceert niet gelijkmatig genoeg. Duurt heel lang voordat je een goede verdeling hebt.

Desalniettemin zijn beide water based 'Hazers' niet te vergelijken met de oil based crackers zoals de DF50 en de Zwefog Ultimate serie's welke een veel 'nettere' haze creëren. Nadeel daarvan is dan wel weer dat je spotjes, gobo's en lenzen de nodige 'smeerolie' opnemen
                            Smile, you on TV!

Comment

• Thix
                              • Jan 2004
                              • 99

Alvast bedankt voor jullie input. Het is de Jem K1 geworden. Haze is niet zo fijn als oil based maar voor onze toepassingen voldoet het zeker. Rekening houdende dat we vroeger enkel een typisch rookmachien hadden. Het verbruik valt ook zeer goed mee van de Jem.

Comment

Working...