Acer bevestigt komst laptop met twee touchscreens

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gerrit Hurkens
    • Dec 2000
    • 252

Acer bevestigt komst laptop met twee touchscreens

Topic titel klinkt natuurlijk gek. Acer heeft zojuist bevestigd dat er een laptop aankomt met 2! touchscreens, waarvan 1 de functie (en de plek) van het toetsenbord gaat innemen.
    Uiteraard krijg je wel het harde tikken zoals bij de ipad of iphone, maar desondanks zie ik hier grote voordelen in. Immers kan het onderste scherm nu ook iets anders weergeven.
    De laptop schijnt multitouch te ondersteunen wat uiteraard mooie knoppencombi's mogelijk maakt. Als de resolutie en trefzekerheid goed zijn, zou je zelfs de faders onder kunnen gaan projecteren en bedienen.

Het bruggetje naar lichttafels is dan ook snel gelegd. Met de komst van Titan Mobile en de populariteit van MA soft en Chamsys PC is dit naar mijn mening een fijne stap naar een full functional PC based operating desk voor de mobiele operator.
    Natuurlijk ontbreken dan de fysieke faders. Staat buiten kijf dat dit fijner werkt. Maar denk eens aan softbuttons, encoders etc.

Link naar bron, met foto's:
    Acer bevestigt komst laptop met twee touchscreens | Core | Tweakers.net Nieuws

Ben benieuwd naar meningen over de meerwaarde van zo'n laptop in onze lichtwereld. Ik persoonlijk zie er een mooie meerwaarde van in. Mits de software bouwers dit handig gaan oppakken.
    \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"
  • Funmaker
    • Jun 2006
    • 922

Zou inderdaad ideaal zijn voor iemand die continu reist en zijn eigen spullen mee wil hebben en gebruiken!
    Vraag blijft natuurlijk wat het spel gaat kosten...
    Hold on a second, relax and listen...

Comment

• Stoney3K
      • Sep 2007
      • 1399

Ik heb zelf al goeie ervaringen met het gebruik van een tablet PC (Asus T91) met een Enttec dongle voor lichtsturing. Lekker compact, lange accuduur en het touchscreen werkt prima met Freestyler of Chamsys.
      First make it work, then make it look pretty!

Comment

• axs
        Moderator
        • Jun 2002
        • 2687

Als ik het volgende goed interpreteer

' De twee schermen beschikken over multitouch en kunnen onderling van functie wisselen.'

zal hetgene wat jij zegt dus niet mogelijk zijn... er blijft steeds 1 keyboard.
        If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• 4AC
          • Nov 2007
          • 1791

En bij deze het HWI nieuwsbericht.

@ axs:
          De gebruiker heeft daarbij zelf de keuze of het tweede scherm - waar normaliter het toetsenbord zit - ook door het programma gebruikt mag worden, of dat het beperkt moet blijven tot één scherm.
          Al met al denk ik dat dit een zeer interessant alternatief is.

Mvg,

Teun
          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

Working...