DMX mergers. Advies welke te kopen!?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Manuel1975
    • Apr 2008
    • 12

DMX mergers. Advies welke te kopen!?

Heyhoihallo!

Ik wil een stuk of 4 dmx mergers gaan kopen voor een tourtje dat ik ga doen... Heb advies nodig over welke moet je WEL hebben en vooral ook elke NIET. Gaarne met iets van uitleg waarom enzo.

Tenx!

Manuel
    Last edited by Manuel1975; 14-09-10, 13:36.
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Mergers of splitters?
    4 mergers voor een tourtje (dat betekend dus 5 a 8 lichtsturingen) klinkt niet direct heel aannemelijk, vandaar de vraag?
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Manuel1975
      • Apr 2008
      • 12

Een tourtje met een tafel met 4 outputs en ik kom terecht wat grote veneus waar ze minimaal 2 a 3 lijnen nodig hebben om het huissetje te bestieren.. Vandaar de vier lijnen..

Comment

• JeroenVDV
        • Mar 2004
        • 963

Originally posted by Manuel1975
        Een tourtje met een tafel met 4 outputs en ik kom terecht wat grote veneus waar ze minimaal 2 a 3 lijnen nodig hebben om het huissetje te bestieren.. Vandaar de vier lijnen..
        Dan snap je het echt niet. Een merger voegt meerdere lijnen samen naar 1 lijn. Een splitter splitst 1 lijn uit naar meerdere lijnen die dan wel dezelfde data krijgen.

Als jij vanuit je tafel 4 lijnen hebt en deze wil je voor de zekerheid boosten/splitten, heb je een splitter nodig. Als jij minimaal 4 tafels hebt kun je die met een merger naar 1 lijn samenvoegen.
        Creating shows beyond Imagination

Comment

• Manuel1975
          • Apr 2008
          • 12

Huislichttafel heeft 3 a 4 outputs. Ik heb 4 outputs. Deze lijnen ga ik mergen. De huistafel kan dan de huisshow blijven draaien en ik doe mijn act vanaf mijn tafel. Het gaat om een dance-act van een uur welke plaatsvind op een +/- 8 uur durende dance avond. Vandaar.

Zneppie!?

En welke mergers moet ik nu wel en niet hebben jeroentje? Wij kennen elkaar toch van PGP etc? Doe trouwens ook maar wat advies geven over 8 poorts nodes als toch aan het tikken bent kanjer ;-)
          Last edited by Manuel1975; 14-09-10, 13:43.

Comment

• rene.derksen
            • Feb 2004
            • 649

Je hebt dus als het ware een merger nodig waar je 4 lijnen in kunt steken naar 2 verschillende tafels...

Ik zou dan haast gaan kijken naar een DMX over Ethernet systeempje, moet de je eigen tafel en de huistafel uiteraard wel over ethernet beschikken.. In dat geval is de node6 van ELC wel een mooi apparaat mits je genoeg budget hebt.

ELC heeft ook wel mergers, maar dat is maar voor max. 2 tafels naar max. 1 lijn DMX.. je zou er voor jouw toepassing dus 4 van moeten hebben...
            Licht is altijd zwaar.

Comment

• lucken
              • Sep 2002
              • 342

Ik zou eveneens gaan voor een node van ELC. Afhankelijk van het budget, de Node 6 of de Node8 en dan kunt alle kanten op, inclusief interne softpatch.

Comment

• FiëstaLj
                • Oct 2000
                • 2068

2x node 6 is voldoende om 2x4 universes te mergen.

Heb ervaring met een node 3 als 2 input merger, werkt stukken beter dan showtec mergers..
                Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• Funmaker
                  • Jun 2006
                  • 922

Of een luminex node8, dan heb je er eentje nodig en zijn je mogelijkheden oneindig en de opties zeer uitgebreid...
                  Hold on a second, relax and listen...

Comment

• laptop
                    • Jan 2009
                    • 187

Zoals ik dit topic lees, de Ts draait een tour waarbij hij zelf een lichttafel mee neemt(om zijn eigen lampen aan te sturen) en er is van de locatie zelf een licht tafel aanwezig(om de huis lampen aan te sturen). De huis installatie is echter zo groot dat er 3 dmx512 lijnen nodig zijn, om deze aan te sturen.
                    De Ts heeft voor zijn eigen licht een lichttafel waar hij 4 dmx512 lijnen uitstuurt. Dit betekend dus dat er 7 dmx512 lijnen naar de installatie getrokken dienen te worden, nu wil de Ts maar 1 dmx512 lijn trekken. Dus alle 7 lijnen over 1 lijn.
                    Nu is mijn dmx kennis niet heel groot, maar het is toch niet mogelijk om meer dan 512dmx kanalen over 1 dmx lijn te sturen?

Comment

• moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5946

@laptop, je doet er verstandig aan om je even in te lezen over de werking van DMX over ethernet en de wijze waarop een Node werkt.
                      Lijkt me verder niet relevant voor dit onderwerp.
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Funmaker
                        • Jun 2006
                        • 922

@Laptop maximum 4 lijnen maar bij nodes dus inderdaad 1 artnet lijn.
                        Waarom maar 4 lijnen ipv de door u genoemde 7 lijnen? omdat er 3 lijnen worden gemergd met 4 lijnen. Mergen is samenvoegen, dus de 3 huis lijnen worden samengevoegd met de eerste 3 lijnen van de gasttechnieker.
                        En ja die 4de lijn is dan nog een extra lijntje...
                        Hold on a second, relax and listen...

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                          • Nov 2005
                          • 950

Waar het om gaat is een 8 uur durend danceevent, en onze TS moet daar een uur van draaien op zijn eigen lichttafel. De rest word blijkbaar met de huistafel gedraaid.
                          Hij gebruikt dus DEZELFDE fixtures als de huistafel, en daarom is een menger een goede oplossing (hulde voor het alvast uitgezochte werk!)

TTL maakt mooie mengers.
                          MEEO Audio Licht Rigging,
                          Mark van der Werff
                          Groningen

Comment

• JeroenVDV
                            • Mar 2004
                            • 963

Originally posted by Manuel1975
                            Huislichttafel heeft 3 a 4 outputs. Ik heb 4 outputs. Deze lijnen ga ik mergen. De huistafel kan dan de huisshow blijven draaien en ik doe mijn act vanaf mijn tafel. Het gaat om een dance-act van een uur welke plaatsvind op een +/- 8 uur durende dance avond. Vandaar.
                            Zneppie!?
                            Znep hem nu zeer zeker

En welke mergers moet ik nu wel en niet hebben jeroentje? Wij kennen elkaar toch van PGP etc? Doe trouwens ook maar wat advies geven over 8 poorts nodes als toch aan het tikken bent kanjer ;-)
                            Inderdaad, van PGP. Check!

Kom zelf in veel installaties de MA Mergers tegen, en in de studio's de Compulite mergers. Werken allebei feilloos en betrouwbaar. Uiteraard kun je een goedkoper Showpech achtig ding nemen, met de kans dat het goed gaat. Hangt af van budget. MA en Compulite mergers kun je voor veel meer geld na de tour weer als occasion kwijt..

8 Poorts node: Doe mij maar de Luminex. Heb zelf in het verleden iets teveel ervaringen met ELC's die rare kuren vertonen gehad. Zou allemaal moeten zijn opgelost met laatste software, maar ik kies liever het zekere voor het onzekere en pak graag Luminex.

(Ennuh, show laten afhangen van die Botex/Acclaim/Showpech Node rekenwonders? Doe maar niet...)
                            Last edited by JeroenVDV; 15-09-10, 08:39.
                            Creating shows beyond Imagination

Comment

• SoundOfSilence
                              • Mar 2007
                              • 766

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
                              Waar het om gaat is een 8 uur durend danceevent, en onze TS moet daar een uur van draaien op zijn eigen lichttafel. De rest word blijkbaar met de huistafel gedraaid.
                              Hmmm. Dan neem ik voor het gemak aan dat niet hij, maar de "huisleverancier" van de show de mergers gaat leveren.

Ff live tijdens een show mergers tussen gaan prikken wordt vast niet gewaardeerd. Of is het in het licht gebruikelijk dat je 7 uur van de show uit je neus gaat staan eten totdat je je spullen weer mag inpakken?

Sowieso weet ik niet hoe graag een "licht-systeemtech" jouw mergers in zijn installatie ziet.

'k heb geen verstand van licht (anders dan conventioneel met de oude vertrouwde Sirius waar ik het ooit op geleerd heb), maar ben wel benieuwd hoe het in die tak van sport eraan toe gaat.
                              It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

Working...