Congres uitlichten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cris
    • Oct 2005
    • 61

Congres uitlichten

Hey
    Ik heb een aanvraag voor een congres binnen gekregen, nou willen ze licht op het podium als tegellicht en front licht nou was mijn vraag hoe kan je dit het beste uitlichten en met welke kleur filters en hoe zou je zoiets het beste opstellen, ik dacht zelf aan wat par spots in het achter trussje en par spots vanaf de zijkant van het podium en front licht vanuit een truss in de zaal.

Budget is vrij open hierin.

gr cris
  • stainz
    • Sep 2009
    • 609

ik zou een 009 Pale Amber Gold op front doen en dan iets blauws op tegenlicht of iets wat mooi bij de zaal past..

Comment

• Stoney3K
      • Sep 2007
      • 1399

Over het algemeen zijn congressen niet zo erg veeleisend als het om licht gaat. Ik zie zelf veel PAR spots en LED terugkomen.

Het belangrijkste is vaak dat de spreker goed zichtbaar is, en als je met kleur werkt, dat het niet enorm afsteekt tegen de spreker die ervoor staat.

Veel materieel meenemen werkt niet altijd optimaal, het kost je veel sjouwen (en kosten om te huren) en je hebt weinig aan een headje als ie het hele congres geen millimeter verplaatst. Dan is het gewoon een duur uitgevallen colourchanger geworden.

Ik werk zelf in dit soort situaties graag met veel washlicht (tegen de achterwand en zijkant) en een klein beetje spot om bepaalde plekken nét dat beetje extra uit te lichten.

Voordeel van congressen is wel dat je vaak op je dooie gemakje mooie plaatjes kan maken en goeie foto's kan schieten.
      First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Svartrose
        • Apr 2008
        • 229

Afhankelijk van het soort congres kan het ook wel eens belangrijk zijn dat de spreker het publiek ook goed kan zien. Praat wel zo prettig.

Comment

• RayM
          • Jan 2006
          • 742

Als ik jouw verhaal lees heb ik het idee dat je weinig verstand hebt van belichten. Misschien is het verstandiger om kennis in te huren.
          Heerlijk die stilte

Comment

Working...