light brick vermogen per kanaal maar 1.5A???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • patrik_claes
    • May 2010
    • 5

light brick vermogen per kanaal maar 1.5A???

Hallo,
    Mogelijk ben ik niet helemaal mee, maar bij het zoeken naar een compact en betaalbaar dimpack voor onze reizende schoolvoorstelling leek de showtec light brick me wel wat. Daar staat echter bij: Channel : "1.5A/CH., Total 6A (CE)".
    Misschien interpreteer ik het verkeerd, maar dan lijkt het wel alsof er maar 1.5A per kanaal kan aanhangen (of dus 4*1.5=6A totaal).
    Verderop staat echter "Channel Fuse : F6.3A 250V 5x20mm" of dus zo'n 2 kW per kanaal, wat me al logischer lijkt. Moet het geheel wel aan een stevige stroomkring hangen...iets wat niet alle scholen hebben :-).

Ik hoor graag waar ik fout zit!
    groetjes en bedankt,
    Patrik
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

6,3A geeft je zo'n 1,4KW, lang geen 2KW dus!
    Daarnaast kun je 16A kwijt op een doodnormale stroomgroep die je overal in scholen vind, dus meer dan 4A per kanaal wordt sowieso niks (dan klapt de zekering op je distro of in de stroomkast eruit).

Mooi ding om wat 300W lampjes aan te hangen dus.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• patrik_claes
      • May 2010
      • 5

Bedankt voor je reactie. Heb me inderdaad misrekend: 6.3*220 geeft idd zo'n 1.4kW. Ik dacht er 2 PC spots van 1kW en 2 van 500W aan te hangen, dat zou qua stroom moeten lukken op een 16A stroomkring ( en de meeste stroomdraden zijn toch 2.5mm² en geen 1.5mm²), maar mijn vrees dat er per kanaal maar 1.5A (zo'n 330W) gedimd kan worden klopt dus wel??? Vanwaar dan die 6.3A fuse per kanaal?

Comment

• renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

Kun je dan niet beter voor een Showtec multidim gaan?
        Die kunnen (volgens de gegevens) 5A per kanaal aan en zijn nog goedkoper ook.
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• laptop
          • Jan 2009
          • 187

Na het even door nemen van de "handleiding", die door de TS in de eerste post gelinkt is. Durf ik per kanaal wel een 1Kw lamp in te prikken.

Er staat namelijk "Channel Output: 1.5 A/CH., Total 6 A max.(CE)" met een verwijzing naar de WCD van de light brick. En even verder staat de verwijzing naar de zekeringen, van de kanalen "Channel Fuse: F6.3A 250V 5x20mm"

Wil je zekerheid hebben dat dit inderdaad klopt, ga dan even bij de lokale elektroboer langs die die dingen verkoopt. en vraag je daar of je hem kan testen.

ps. een 2Kw lamp op een kanaal inprikken gaat niet werken.

Comment

Working...