scenesetter 24 probleem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pjadskop productions
    • Nov 2008
    • 128

scenesetter 24 probleem

Ik heb een scenesetter 24 tweedehands gekocht, het is een HQ-power, maar als ik mijn movingheads er mee aanstuur, werkt alles tot ik startwaarde 14 of hoger instel op mijn MH.
    Dit zijn showtec phantoms HTI-150, en deze hebben altijd zonder probleem gewerkt op andere panelen.
    Maar bij dit paneel reageren ze een paar seconden niet, dan beginnen ze heel kleine haperende bewegingen te maken (zigzaggen) als ik pan en tilt open zet, als ik kanaal met shutter helemaal open zet krijg ik strobe die variabel is in snelheid. Alle andere kanalen doen het ook
    Als ik nu vb een revo 4 op het paneel aansluit met startwaarde 14 is er geen probleem.
    Ik heb al een end-loop geprobeerd maar geen verandering (end-loop is ook belachelijk op zo'n korte afstand: 5m)

Zou dit probleem nu aan het paneel liggen of aan mijn MH?
    Want ik heb ook al voorgehad met mijn laser dat deze niet werkt als hij te hoog in de adresering staat, maar dat is pas bij kanaal 412.
    Als ik dit snel weet mag ik het paneel nog terug doen.

Alvast bedankt
    Last edited by pjadskop productions; 26-08-10, 11:10.
    Nee meneer, de boom staat niet op de bergen, want de bergen zijn op vakantie in Disneyland, meneer
  • axs
    Moderator
    • Jun 2002
    • 2687

Mathijs,

dit komt omdat de scenesetter maar 24 kanalen uitstuurt en NIET de volle 512.
    Door het opnieuw versturen van de 24 kanalen ipv de 512 komt de head in 'timingproblemen'.

De scenesetter 24/48 etc werken dus eigenlijk NIET volgens de DMX512 standaard.

Grtz

Uwe dorpsgenoot
    Last edited by axs; 26-08-10, 12:00.
    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• pjadskop productions
      • Nov 2008
      • 128

Ah, kijk eens aan.
      maw: eigenlijk is dat paneel niet geschikt voor de movingheads, maar als ik ze onder startwaarde 14 kan houden ga ik er geen problemen mee hebben.
      Dat was snel opgelost
      Last edited by axs; 26-08-10, 13:15. Reason: Rest bespreken we offline ;)
      Nee meneer, de boom staat niet op de bergen, want de bergen zijn op vakantie in Disneyland, meneer

Comment

Working...