verwijderd

Daslight alternatief voor Mac

Collapse

X
- 

Cuelux? Is ontworpen voor de mac en heeft zich daarin ook al prima bewezen!MEEO Audio Licht Rigging,
 Mark van der Werff
 Groningen
- 

Wat natuurlijk altijd kan is via parallels, bootcamp of VM ware windows installeren.

Hoop lichtprogramma's kunnen worden gedraaid op een mac maar zijn maar weinig 3d lichtontwerp pakketten en de pakketten die er zijn kosten een hoop geld.

Als ik het zo inschat is windows installeren verre weg de goedkoopste manier.Comment
- 

Het gaat mij inderdaad om het 3D programma, nu kwam ik na vlink googlen het programma wysiwyg tegen ergens op dit forum heb ik gelezen dat dit voor Mac is gemaakt, weet iemand daar wat van?

Ik wil mijn mac eigenlijk niet op windows laten draaien omdat ik een mac heb gekocht om van dat gezeur af te zijn, daarnaast is een mac grafisch veel beter.Comment
- 

Wysiwyg is uitsluitend voor Windhoos gemaakt. Alternatief is werken onder parallells. Bootcamp = Windows op je hardware en daarmee gevoelig voor virussen. Dat zou ik dan ook nooit doen.

Cuelux is voor Mac, je kunt dit aanvullen met VectorWorks (het enige tekenprogramma met licht-library voor Mac).

Voor al deze programma's geldt dat je het liefst een dedicated computer moet gebruiken. Voor mijn Wysiwyg studio heb ik custom computers laten maken bij HPS. Dan werkt het systeem absoluut perfect.

Suc7If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
 ------------------------------------------------
 Arvid Buit
 Creative-Director / Artist-ManagerComment
- 

Hallo,

Ik ben lang aan het proberen geweest maar ik krijg het niet voor elkaar vectoryworks werkt eigelijk niet. Misschien ligt het aan mij, ik heb hem gedownload als student maar ik krijg dus gewoon een 3d teken programma...
 klopt dit?

Heeft iemand anders nog een alternatief?

met vriendelijke groet,

Kevin VeerbeekComment
- 

Nope, capture (polar) is tegenwoordig ook voor de mac beschikbaar.

Polar requirements

Windows - 2000, XP, Vista or Windows 7.

Mac OS X - 10.5 Leopard or 10.6 Snow Leopard and an Intel processor.

OpenGL - an OpenGL 2.0 graphics card with at least 256 MB of video memory.
 It's time to play the music, It's time to light the lights ...Comment
- 

Mapping voor Active Sunstrips

Beste Mensen,

om even ergens anders over te beginnen, maar wat wel in het zelfde straatje ligt..
 ik ben op zoek naar een manier waarop ik via mapping, of een matrix. een hand vol active sunstrips kan aansturen.

ik werk met een pearl 2010, en de shape gen. die die heeft is leuk, maar er kan veel meer uit de strips gehaald worden.

nu weet ik dat een systeem als arkaos, met ledmapper wel een uitstekende oplossing is, maar hier is (momenteel) helaas nog geen budget voor.

weet iemand een hier iets op?
 ik werk preffered met Mac, dus als hier iets voor is, zou dat helemaal te gek zijn..

Ik hoor het wel.

MVG
 Piet[FONT=Verdana]OPERATE l DESIGN l RIGGING[/FONT]
 Comment
- 

Heb een tijdje madrix gebruikt.(MADRIX LED Lighting Control Solutions, DMX512, Art-Net, ColorKinetics, Insta, Robe, DVI, ACNIf its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!Comment

Comment