dmx-usb controle paneel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • staf
    • Nov 2007
    • 53

dmx-usb controle paneel

ik heb sinds kort een dmx dongle van dmx4all gekocht nu is de vraag bestaan en controle panneer met faders of zo waarmee ik deze zou kunne sturen ?
    hierbij zou ik graag een gewoon paneel willen hebben zodat ik niet iedere keer een kanaal wil verandere dat met de muis op het scherm moet doen .

bestaat zo iets in een goedkope oplossing of kan ik gwn beter via het scherm werken .

alvast bedankt
  • remco_k
    • Sep 2002
    • 325

Of en wat voor externe controller je kan gebruiken hangt voor 100% af van de software die je gebruikt.
    FreeStyler (die ook de DMX4ALL interface kent) kan b.v. via Midi aangestuurd worden, en dat zal ongetwijfeld ook met (heel veel) andere software het geval zijn.

Dan kan je dus gaan kijken naar externe MIDI controllers. Hetzij via een ouderwetse MIDI plug (een DIN-5) of tegenwoordig vindt je ze meer met MIDI over USB.

De keuze is reuze, echt waar. De enige beperking die je hebt is je budget.
    De goedkoopste MIDI controller die ik i.c.m. FreeStyler heb gebruikt is de Korg nanoKontrol, verkrijgbaar voor €55,-:

Goedkopere controllers vindt je haast niet, voor het geld is dit een prachtig controllertje. Dit dingetje is alleen erg plastik en net zo sterk als goedkoop speelgoed. Dus gebruik 'm met liefde - dan kan je er een heel eind mee komen.
    En dit is één van de vele, vele voorbeelden van MIDI controllers over USB
    Controller - J&H licht-geluid.nl / shop
    De Behringer BCF2000 (met gemotoriseerde faders) is een veelgebruikte controller. Niet alleen met FreeStyler.

En er zijn er natuurlijk nog veel meer verschillende merken en modellen als hier in de webshop staan...
    Last edited by remco_k; 31-07-10, 15:23.
    Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
    Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• staf
      • Nov 2007
      • 53

dus heb ik eigelijk maar een midi-usb controler nodig
      en werkt dit dan over alle kanalen van deze dongel of hant dat van de controler af ,
      anders kan ik mss eens zoeken op marktplaat kwestie van een degelijkere controlen te vinden aan een goedkopere prijs aangezien ik deze toch niet zoveel gebruik .
      het is voormij vooral om en gewoon mee te worden

alvast bedankt

Comment

• staf
        • Nov 2007
        • 53

nog een vraagje heeft er iemand ervaring met freestyler want ik krijg daar niets uit

Comment

• remco_k
          • Sep 2002
          • 325

Originally posted by staf
          dus heb ik eigelijk maar een midi-usb controler nodig
          en werkt dit dan over alle kanalen van deze dongel of hant dat van de controler af ,
          Dat hangt niet van de DMX interface of controller af, maar van de software die je gebruikt.
          anders kan ik mss eens zoeken op marktplaat kwestie van een degelijkere controlen te vinden aan een goedkopere prijs aangezien ik deze toch niet zoveel gebruik .
          het is voormij vooral om en gewoon mee te worden
          mee te worden..... wat ? Woordje vergeten te typen?
          Een nieuwe DMX interface gaat je niet meer of minder functionaliteit bieden. Enkel meer of minder betrouwbaarheid en degelijkheid.
          Wil je een goede interface, kijk eens naar de Enttec USB DMX Pro. Of kijk naar de goedkopere Enttec Open DMX. (Of je met de Open DMX vooruitgaat ten opzichte van de DMX4ALL betwijfel ik).
          Maar zoals gezegd, je kan nu hetzelfde met de DMX4ALL interface.
          En natuurlijk bestaat er nog veel meer goed spul in deze wereld. Mijn mening: start gewoon eerst lekker met de DMX4ALL interface totdat je inziet dat je met die interface problemen hebt, iets niet kan of om de een of andere reden gewoon ontevreden bent.
          EDIT: Oh wacht, je hebt het over een 2e hands controller. Dat is natuurlijk een goed idee om mee te beginnen. Misschien dat je zo'n Korg nanoKontrol ergens 2e hands op de kop kunt tikken.
          Originally posted by staf
          nog een vraagje heeft er iemand ervaring met freestyler want ik krijg daar niets uit
          Dit is helaas een typische probleemomschrijving. "Hij doet het niet"
          Tja, wat moet ik daar nou op antwoorden, mijn glazen bol is helaas op vakantie.
          Je zult jezelf even moeten helpen door veel meer informatie te verzamelen over je probleem, dingen uit te sluiten, testen en die informatie minimaal hier gaan geven.
          Tot slot ben je de enige niet die FreeStyler icm met een DMX4ALL interface gebruikt. Misschien dat je op het Official Support Forum van FreeStyler wat info vindt.
          Last edited by remco_k; 01-08-10, 09:16.
          Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
          Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

Working...