SGM pilot 2000 vragen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DvdBonke
    • Jan 2010
    • 8

SGM pilot 2000 vragen

Ik ben sinds kort in het bezit van een SGM Pilot 2000 met software versie 2.03 waarover ik de volgende vragen heb:

- Grandmaster fader werkt niet, maar de joystick functioneert als master. Hoe is dit om te zetten naar de grandmaster?

- Het password voor de algehele reset 121297 werkt niet.
    Na de reset verschijnt er al een * op het display en er kunnen maar 5 cijfers worden ingetoets. Hoe is dit te verhelpen.
    Het lijkt er een beetje op dat een van de vorige eigenaren het password heeft aangepast zodat niet iedereen de tafel kon wipen.

Bovenstaande problemen kan ik niet in de handleidingen vinden.

DvdBonke
  • Svartrose
    • Apr 2008
    • 229

Kun je misschien een hardware-reset doen? Het apparaat openmaken en een jumper verzetten of batterij eruit halen? Misschien dat hier wel iets over in de handleiding staat.

Het zou ook nog kunnen dat je batterij helemaal leeg is, dan zul je hem moeten vervangen...

Ik ken je lichttafel niet, maar zo werkt het vaak bij allerlei apparaten.

Comment

• DvdBonke
      • Jan 2010
      • 8

Dit verzin je niet, oplossing gevonden

[FONT=Arial][FONT=Arial]Dit verzin je echt niet. Ik kan me voorstellen dat de forumleden geen pasklare oplossing wisten. [FONT=Arial]Svartrose bedankt voor je reactie.[/FONT][/FONT][/FONT]
      [FONT=Arial][FONT=Arial][/FONT][/FONT]
      [FONT=Arial][FONT=Arial]Ik weet inmiddels wat er mis is met de tafel.[/FONT][/FONT]
      [FONT=Arial][FONT=Arial] [/FONT][/FONT]
      [FONT=Arial][FONT=Arial]Het viel me op dat de toets 20 / 40 niet werkte. Ook zat hier een rode led in i.p.v. een groene led.[/FONT][/FONT]
      [FONT=Arial][FONT=Arial]Op de print was te zien dat er een beunhaas aan het solderen was geweest met deze toets.[/FONT][/FONT]
      [FONT=Arial][FONT=Arial]Nu het leuke. Er zat een verbreker toets in i.p.v. een maker toets. Dus niet ingedrukt leek het voor de tafel of hij was ingedrukt.[/FONT][/FONT]
      [FONT=Arial][FONT=Arial]Dit verklaart dus waarom het password niet ingevoerd kon worden omdat het eerste teken van het password altijd de 20 toets was.[/FONT][/FONT]
      [FONT=Arial][FONT=Arial]Door de toets in te drukken en de code in te geven werkt het wel. Ik heb inmiddels de toets verwijderd en ga er een normale maker inzetten.[/FONT][/FONT]
      [FONT=Arial][FONT=Arial]De grandmaster fader werkte ook niet. Ook hier was te zien dat er een beunhaas aan het solderen was geweest.[/FONT][/FONT]
      [FONT=Arial][FONT=Arial]Na het verwijderen van de fader was op de print te zien hoe de potmeter aangesloten moest worden.[/FONT][/FONT]
      [FONT=Arial][FONT=Arial]En ja hoor, de fader zat op de kop op de print. Na het terugplaatsen van de fader op de goede manier werkte de grandmaster weer normaal en reageerde de joystick ook weer normaal.[/FONT][/FONT]
      [FONT=Arial][FONT=Arial]Ik heb sterk het vermoeden dat de vorige eigenaar doelbewust de master en de resetcode heeft gesaborteerd zodat de tafel niet gereset kon worden door mensen die kennis van zaken hadden.[/FONT][/FONT]
      [FONT=Arial][FONT=Arial][/FONT][/FONT][FONT=Arial][FONT=Arial][/FONT][/FONT][FONT=Arial][FONT=Arial][/FONT][/FONT]
      [FONT=Arial][FONT=Arial]Was wel een leuke uitdaging, maar niet gepland.[/FONT][/FONT]
      [FONT=Arial][FONT=Arial][/FONT][/FONT]
      [FONT=Arial][FONT=Arial]DvdBonke[/FONT][/FONT]

Comment

Working...