Wat is een goede tafel voor LJ

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Noorbergen
    • Jul 2010
    • 5

Wat is een goede tafel voor LJ

Hey ik wil graag een lichttafel aansluiten op LJ.
    Hoe doe je dat? Wat heb je ervoor nodig MIDI of zet je hem gewoon in de lus van de DMX?
    En wat is goede lichttafel daarvoor.

Groetjes Rick
  • PeterZwart
    • Jan 2008
    • 402

Check de manual van LJ eens.. word je vast wijzer uit!
    Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• glennwestlander
      • Aug 2009
      • 91

volgends mij sluit je meestal een midi paneeltje aan je laptop door middel van usb.

het lijkt me onlogisch dat je hem in de dmx lijn zet omdat je dan de waardes die uitgezonden worden nog eens gaat ''veranderen'' met je lichttafel.

heb bij verschillende mensen gewoon een midi controllertje gezien zoals ik het helemaal bovenaan uitleg.

hoop dat je hier misschien iets aan hebt.

Comment

• Tom06
        • Aug 2009
        • 161

Bij midi gebruik je midi aansluitingen, dus geen usb. USB werkt het zelfde maar dan noem je het geen midi apparaat.
        Echo! echo .. cho .. ho .. o ... , goede akoestiek!

Comment

• stekelvarke
          • Dec 2004
          • 1062

Je kan bij martin LJ ook een DMX tafel aansluiten op de DMX-in van de interface. je kan dan in LJ instellen wat je wil doen met de kanalen die binnenkomen op de DMX-in.

Ook via midi kan, er is zelfs ergens software geschreven door derden die het mogelijk maken om met de Behringer BCF2000 te werken.

Martin LJ is vandaag de dag niet echt de meest gebruiksvriendelijke software, maar als je er wat meer wil uithalen, kijk dan zeker ook eens naar LJ manager.
          exit night into LIGHT

Comment

• FLS
            • Aug 2008
            • 72

Beste Rick,

Wat wil je er mee bereiken dat je chases kan afspelen? of dat je losse dimmers of wat dan ook kan aansturen?

Aangezien je met martin fingers (wat niet meer wordt verkocht en wel eens op de 2de hands markt te krijgen is) chases kan starten en pauze zetten enz enz. (eigenlijk een playback wing)

Ik heb op een locatie lang met LJ gewerkt samen met een MA 24/6 en dat werkte wel grappig.
            Ik heb zelf nu in een kroeg geinstaleerd een LJ met touchscreen en met LJ Manager zoals stekelvarke schrijft werkt dat wel leuk hoor, en is nog gebruiks vriendelijk ook (iedereen kan nu kleurtjes of wat dan ook veranderen daar)

Mocht je meer vragen hebben stel maar

groet

Frank
            Last edited by moderator; 26-07-10, 14:04. Reason: Wat is de definitie van een forum?!

Comment

• Noorbergen
              • Jul 2010
              • 5

Alvast bedant voor de informatie.
              Maar ben er nu nog niet helemaal uit hoe je de tafel op LJ aansluit.
              Ik heb LJ al een jaar of 4 en gebruik het bij ons in de dancing.

Ik heb onder alle toetsen van het toetsenbord chases en que gezet zodat iedereen alles makkelijk kan bedienen.
              Nu wil ik graag een lichttafel aansluiten op LJ zodat ik straks makkelijk met de snelheid, kleur, gobo's, enz... van de scans en heads kan spelen.
              Maar nu hoor ik van verschillende mensen je moet een showtec tafel 24 kanalen aanschaffen en die sluit je aan op LJ.
              Maar nu wil ik graag weten wat een goede tafel is en hoe sluit je hem aan op LJ.

Groetjes Rick

Comment

• Svartrose
                • Apr 2008
                • 229

Er is niemand die je dat beter uit kan leggen dan de handleiding. Maar om je een beetje op weg te helpen: Als het goed is zit er op je DMX-interface van Martin LJ een DMX-IN. Daar sluit je een DMX tafel op aan. Via de software kun je dan dus, zoals eerder al gezegt, de inkomende DMX-signalen gebruiken om CUE's te starten e.d.

Lang gleden gebruikte in zelf er ook nog een MIDI-keyboard bij om kleuren en andere attributen tijdens de show snel te kunnen gebruiken. Zoek ook eens op "transparante QUE's".

Of zo'n goedkoop showtec tafeltje een goede optie is, is maar de vraag. Erg degelijk zijn ze niet. Misschien dat er op de 2e hands markt iets beters te krijgen is.

Comment

• Carpjes
                  • Mar 2007
                  • 35

Je moet eerst kijken of je hardware geschikt is voor DMX in.
                  bv. de Martin Universal dongle heeft 2 outputs. Wanneer je maar 1 output gebruik kan je je 2de output als DMX-in gebruiken. Dit stel je in bij hardware setup.

Comment

Working...