vreemde storing dmx dongel + scans

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BlueStarParty
    • Jul 2010
    • 2

vreemde storing dmx dongel + scans

Hallo allemaal,

Al een tijdje loop ik met een storing in de aansturing van mijn scans. Heb verschillende dingen geprobeerd maar ik heb tot nu toe nog geen oplossing. Ook heb ik al op Google gezocht maar kon niets vinden.

Het probleem;
    Als ik mijn shows draai schiet (vermoedelijk) af en toe de dmx waarde van de scanners naar 0 (dat effect geeft de storing iig.) dit is maar een fractie van een seconde maar ik vind het wel hinderlijk.

Bijwerkingen:
    Een technicus die er knettergek van word.

componenten:
    Wij sturen het dmx signaal uit met sunlite en de daarbij behorende originele dongel. Daarachter zit een martin dmx spitter/booster. We gebruiken enkel een dmx terminator op de thru van de booster (achter de scanners heeft geen positieve invloed, soms zelfs negatief). Scanners zijn de Aztec dj robo scan 250 (verglijkbaar met HQ space 250).

Verleden:
    In het verleden hebben we dezelfde storing gehad met martin LJ, toen werd ons geadviseerd een nieuwe dongel te kopen (toen zijn we overgestapt naar sunlite). Sunlite gaat nu een fors jaar goed.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt,

grtz Jeffrey
  • Roeltej
    • May 2001
    • 761

Heb ook zoiets gehad, maar dan met de OpenDMX dongle van Enttec en Chamsys... gewoon af en toe ineens je scans van de wap en gelijk weer terug.

Ook hier met een splitter, maar dan van showtec... Oplossing in ons geval was een pc wing... daarmee heb ik het tot nu toe niet gehad, maar dat is weer geen oplossing voor jouw probleem.

Kan het niet iets te maken hebben met hoe de dongle werkt? Ik weet niet of daar een buffer in zit of juist ontbreekt, waardoor alles even in de war raakt als windows loopt te pielen met zn usb poort?
    Vitality Show

Comment

• BlueStarParty
      • Jul 2010
      • 2

[QOUTE] Kan het niet iets te maken hebben met hoe de dongle werkt? Ik weet niet of daar een buffer in zit of juist ontbreekt, waardoor alles even in de war raakt als windows loopt te pielen met zn usb poort?[/QUOTE]

Bedankt, ik zal het binnenkort eens proberen op mijn snellere laptop, opzich is de pc waar wij mee werken ook niet slecht hoor.

grtz

Comment

• Dennis vd Dool
        • Jan 2007
        • 72

Vaak zijn dit soort problemen gerelateerd aan de spanning van de usb-bus.

Misschien om te proberen: een usb-hubje met voeding ertussen hangen.

Dit heeft bij mij de problemen met usb-dongels opgelost.

Groetjes,

Dennis
        Last edited by Dennis vd Dool; 20-07-10, 22:54.

Comment

• mustang1
          • Sep 2006
          • 94

Kabels???????
          Mooi spul, he?

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

Ten eerste gaat dit niet om USB DONGLES maar om USB INTERFACES!!
            Een dongle is een beveiligingssleutel voor bepaalde soorten dure software.

Het probleem van goedkope interfaces is dat het DMX-signaal door de PC wordt gemaakt en daar loopt het nogal eens mis want Windows is niet erg goed met strikte timing. Wil je dus geen problemen dan kun je idd een wing kopen (daarin zit een controller die de waarden binnenkrijgt van de PC en hieruit ZELF een DMX-signaal maakt) maar je kunt ook gewoon de duurdere Enttec Pro of zo kopen, ook die krijgt de waarden binnen van de PC en maakt daaruit ZELF zijn DMX.
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

Working...