Nieuwe lichttafel

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BCDrivein
    • Jan 2009
    • 130

Nieuwe lichttafel

Hallo,

Ik heb de laatste tijd erg veel problemen met Freestyler (Waar ik stront beroerd van wordt.)

Daarom ben ik dus opzoek naar een goede lichttafel.
    Budget doet er niet toe, maar het liefst niet duurder dan 750 euro. (maar een linkje van iets mag altijd)

Eisen:
    - Makkelijke progammering voor scanners/movingheads.
    - Overzichtelijk

Ik heb momenteen deze lichtapparatuur:
    - 8 LED Par 4
    - 2 Space 250 dmx scanner
    - Mutlidim 4
    - 1 dmx laser
    - 1 dmx rookmachine

Uiteindelijk komt het rond te 65 kanalen uit volgens mij.
    Maar ik wil naar de toekomst werken, dus er moet uiteraard veel meer op kunnen.

Weten jullie een geschikte lichttafel?

Alvast bedankt!
    een 15 jarige! :)
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

Je geeft mensen een beetje een sturende opdracht...

Stel: ik zoek een auto, budget maakt niet uit, maar hij mag niet duurder zijn dan 15.000,- euro. Daarnaast is een tweezitter prima, maar in de toekomst wil ik wel een gezin....

Wat je nu vraagt is een gezinswagen van 15.000,- euro, waarmee je keuze ineens heel makkelijk wordt: er is namelijk amper keuze.

Een lichttafeltje van 750,- euro is eenvoudig te vinden: speur de webshop maar door. Ze doen allemaal wat jij ook wilt: die 65 kanaaltjes is niet zo'n punt. De vraag is dan ook: wat kunnen wij hier toevoegen aan je eigen huiswerk? Wat begrijp je niet, wat wil je concreet weten, of hoe denk je dat je iets kunt opsteken van het commentaar (dat op dit soort algemene vragen altijd in brede mate volgt)?
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Svartrose
      • Apr 2008
      • 229

Het probleem is, is dat een beetje lichttafel minstens 5000,- euro kost. En dan doet budget er opeens wel toe denk ik

Een lichttafel van 750 euro kan waarschijnlijk minder dan Freestyler. Of je daar vrolijk van wordt is dus maar de vraag.

Heb het al vaker gezegt: koop een goed "parren-tafel" en daarbij een stukje software en interface. De eenvoudige lichttafel gebruik je dan om de pc aan te sturen.

Of zorg dat freestyler wel werkt....

Comment

• BCDrivein
        • Jan 2009
        • 130

Dus je raad aan om een aparte lichttafel/controller te kopen voor de LED parren, en voor scanners, movingheads, dimmers etc. een normale controle.

Dan denk ik dat ik het beste deze dmx controller kan kopen voor de LED parren. (Of is dit geen slim keuze?! Zo ja wat moet ik dan kiezen?)(ik heb 8 led parren, maar eventueel dat ik uitbreid.)

En deze voor de scanners, movingheads en dimmers etc.

Of is dit een betere keuze voor de scanners, movingheads & dimmers etc?

Goede keuze?
        Last edited by BCDrivein; 10-07-10, 09:39.

Comment

• BCDrivein
          • Jan 2009
          • 130

Is de Showtec Showdesigner 1024 niet wat?

edit;

Sorry voor dubbelpost, ik dacht dat ik op wijzig klikte..

Comment

• rick1993
            • Nov 2007
            • 209

Dat is ook het eerste wat mij te binnen schoot, de 512 of 1024 kanaals versie. Alleen zijn de verhalen hierover niet alleen maar positief..

Maar, ik weet dat jij problemen hebt met de dongle, je hebt een computer, waarom koop je dan geen daslight/cuelux of iets anders met bijbehorende dongle?
            licht dat licht mij wel

Comment

• BCDrivein
              • Jan 2009
              • 130

Originally posted by rick1993
              Maar, ik weet dat jij problemen hebt met de dongle, je hebt een computer, waarom koop je dan geen daslight/cuelux of iets anders met bijbehorende dongle?
              Omdat ik bang ben dat er weer zulke foutmeldingen komen, en dat ik dan weer met niks sta.

Comment

• djspeakertje
                • Oct 2008
                • 1912

Nou is een hardwarecontroller wel een ietsjepietsje betrouwbaarder dan een PC, maar lichttafels kunnen ook crashen hoor Alleen loop je ietsjepietsje minder kans daarop met een hardwarecontroller. Ik zou bij de lokale showtech/highlite dealer eens even de Showdesigners uitproberen. Uiteraard naast een stukje (werkende!) software icm een dongeltje of interface.

Daan
                I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• PeterZwart
                  • Jan 2008
                  • 402

Dat een lichttafel crashed is 9 van de 10x de fout van de technicus die niet slim programmeert.

Opzich kan een interface prima zijn werk doen maar neem dan een PCI kaart, geen gekloot met USB (i.v.m. overdrachtssnelheid) en het zit veiliger in je pc gebouwd met als resultaat dat je niet per ongeluk een usb kabeltje uit de computer trekt.
                  Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• BCDrivein
                    • Jan 2009
                    • 130

Maar de vraag is wat nou een geschikte controller is.

Comment

• axs
                      Moderator
                      • Jun 2002
                      • 2687

er staan reeds verschillende topics op dit forum met dezelfde vraag en een soortgelijke setup.
                      Iedereen wil wel de goedkoopste, beste, etc lichttafel voor 8 ledparren, 2 scans, 4 movingheads, laser en een rookmachine etc...

Gelieve de zoekfunctie te gebruiken en die je helpt je zeker een eind op weg!
                      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

Working...