Keuze Lichtpaneel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ciaozdellacasa
    • Sep 2009
    • 44

Keuze Lichtpaneel

Ookal gaat waarschijnlijk iedereen zeuren dat het in een subcategorie hoort. Met de drive inn wordt er uitgebreid en ik vraag me af welke lichttafel het handigst zou zijn met de volgend specs.

minimaal 48 kanaals,
    programmas erin selecteren,
    voor 4 scanners & 8 parren
    en ik vroeg me af of er een mogelijkheid is om scanners te gebruiken als strobe, en met welk paneel dit ook kan worden aangestuurd.

Ben geen pro in het dmx en zal het grotendeels live uit moeten gaan proberen.
    alvast heel erg bedankt.
  • Big Bang
    • Apr 2008
    • 652

Belangrijkste vraag:

Budget?
    It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5946

Je vraag staat hier prima, mochten mensen daar ober willen zeuren dan mag dat elders

Wel kan je wat meer concrete info geven die de adviezen concreter maken.
      - Beschikbaar budget,
      - Verschillende gebruikers of 1 iemand die zich in de nieuwe sturing moet gaan verdiepen?
      - 19" formaat een issue?
      - Wat voor parren? LED? 48 kanalen voor een dixo vind ik nogal veel.
      - Uitbreidingswensen waar alvast een beetje rekening mee kan worden gehouden?
      - Hoe is de situatie op dit moment en wat maakt dat je op zoek bent naar een andere oplossing?

Bovenstaande vragen om je een gerichter advies te kunnen geven.

Vriendelijk verzoek aan deelnemers om een advies toe te lichten.
      Alleen maar roepen: " console x is de beste oplossing" ga ik naar het digihalla verwijzen.
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Ciaozdellacasa
        • Sep 2009
        • 44

Originally posted by moderator
        Je vraag staat hier prima, mochten mensen daar ober willen zeuren dan mag dat elders

Wel kan je wat meer concrete info geven die de adviezen concreter maken.
        - Beschikbaar budget,
        - Verschillende gebruikers of 1 iemand die zich in de nieuwe sturing moet gaan verdiepen?
        - 19" formaat een issue?
        - Wat voor parren? LED? 48 kanalen voor een dixo vind ik nogal veel.
        - Uitbreidingswensen waar alvast een beetje rekening mee kan worden gehouden?
        - Hoe is de situatie op dit moment en wat maakt dat je op zoek bent naar een andere oplossing?

Bovenstaande vragen om je een gerichter advies te kunnen geven.

Vriendelijk verzoek aan deelnemers om een advies toe te lichten.
        Alleen maar roepen: " console x is de beste oplossing" ga ik naar het digihalla verwijzen.
        Budget is tot max 600. 2 gebruikers, maar we zullen ons allebei in de nieuwe sturing moeten verdiepen dus dat zal niet veel uitmaken, 19 inch is geen issue, werken niet met ingebouwde kasten. Zijn gewoon par 56. uitbreidingwensen zijn dan bijvoorbeeld strobes, extra t4 balkje, laser & MH's.

Op dit moment zijn wij ons in de kwestie dmx aan het verdiepen omdat wij er nog niet mee werken. wel met t4 balken maar nog nooit met dmx, nu zitten wij in de clinch omdat we met de martin scx 500's (2/4) willen gaan beginnen, maar vragen ons af of software het wint van de mengtafels. en dan helemaal met de voorgeprogrammeerde shows.

alvast bedankt!

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5946

Ben je een nul vergeten of ben je serieus met je budget?

Comment

• Ciaozdellacasa
            • Sep 2009
            • 44

Ben je een nul vergeten of ben je serieus met je budget?
            Het gaat alleen om de lichttafel. of dan als nog?

Comment

• renevanh
              • Oct 2004
              • 2371

Originally posted by Ciaozdellacasa
              maar vragen ons af of software het wint van de mengtafels. en dan helemaal met de voorgeprogrammeerde shows.

alvast bedankt!
              Juist met voorgeprogrammeerde shows is software best handig en kan ook nog eens relatief goedkoop, bijvoorbeeld een Entec dongle met Freestyler of Dashlight.
              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5946

Daslight werkt niet op Enttec interfaces.
                Laptop met interface zou nog net kunnen binnen gesteld budget, midi faderplankje erbij en het wordt al krapjes.

Ik ben benieuwd naar wat er verder aan adviezen worden gegeven.

Comment

• Big Bang
                  • Apr 2008
                  • 652

Showtec Showdesigner 1024 DMX Lichtsturing voor bewegend licht - J&H licht-geluid.nl / shop

Past inc btw net niet binnen je budget, ex btw wel. Geen super tafel maar wel transparant programmeerbaar, een klein prijskaartje en ruim voldoende aanstuur mogelijkheden...

Als je reeds een laptop oid ter beschikking hebt heb je legio meer keuze mogelijkheden met software matige oplossingen; denk aan cuelux en dergelijke. Een programma als cuelux bied een stuk meer mogelijkheden als bovengenoemde tafel. Behringer faderbakje eraan en gas erop....
                  Last edited by Big Bang; 27-06-10, 22:42.
                  It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• R. den Ridder
                    • Sep 2000
                    • 1500

Even een heel botte opmerking...maar als je als voordeel voorgebprogrammeerde shows noemt vraag ik me ernstig af of je al klaar bent om zelf een eigen show te gaan programmeren. een volledige show draaien is namelijk heel wat anders dan 2 t4's laten knipperen op de beat.

Als je echt, echt, echt, wil leren programmeren dan zou ik zeggen...koop een Pulsar masterpiece 108, tweedehands heb je die zeker voor 600 euro. restwaarde is hoger dan botexspullen en tafel is veel modulairder programmeerbaar. hou wel rekening met veel leertijd, maar daar tegenover staat de degelijkheid, en wanneer je met een masterpiece overweg kan, kan je met alle tafels overweg. als je dit neit zoekt..ga voor een pc-sturing en laat die lekker proggen door een bekende, en leer in de tussentijd zelf met de software omgaan.

Comment

• JeroenVDV
                      • Mar 2004
                      • 963

Als je met een Masterpiece overweg kunt.. Kun je alsnog met geen enkele andere tafel overweg. Dat ding vind ik alles behalve een "industrie-standaard" werkwijze om te programmeren.

Laptopje + Cuelux + Behringer BCF-2000 zal wel niet binnen budget lukken, als je al een laptop hebt uiteraard net wel.
                      Creating shows beyond Imagination

Comment

• renevanh
                        • Oct 2004
                        • 2371

Daslight werkt niet op Enttec interfaces.
                        Nja, die opmerking was ik al bang voor :P
                        Uiteraard bedoelde ik: Een Entec dongle met Freestyler OF Dashlight dongle met Dashlight software, samen te vatten als Dashlight
                        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Ciaozdellacasa
                          • Sep 2009
                          • 44

Bedankt voor de feedback, ja het gaat er wel om dat er iemand fulltime achter de knoppen gaat staan natuurlijk, maar dat je bepaalde spullen voorgeprogrammeerd heb, zoals t4 balken op muziek voor kleine stukjes, of dat je scanners als strobe gebruikt, dat soort dingen. misschien dat zoiets ook lukt met fixtures?

Comment

• jurjen_barel
                            • Jun 2003
                            • 3148

Je fixtures kunnen dat wel, nu nog een handige lichtsturing.

(Fixture = lamp/armatuur)

Met 600 euro kun je je overigens weinig luxe veroorloven. Zag toevallig laatst ergens een FatFrog voor 1200 euro op een tweede hands site en dat is een erg basic tafel voor conventioneel + bewegend. Anders blijf je in de B-merken of ben je genoodzaakt om met een computersturing te werken (en persoonlijk vind ik dat niet zo heel relaxt werken zonder touchscreen en/of wing).

Comment

• Ciaozdellacasa
                              • Sep 2009
                              • 44

En het werken met 2 aparte tafels? kan je dan wel tafels kopen die 1-2 jaar mee gaan?

Comment

Working...