Martin 2500 Hz Hazer vloeistof

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mnaruijs
    • Jun 2010
    • 2

Martin 2500 Hz Hazer vloeistof

Heeft iemand ervaring met onderstaande hazer van Martin?

Ik heb her en der gelezen dat deze hazer in feite geen hazer is, zoals Martin het graag noemt, maar een fazer (fogger met 'haze effect').
    Dit zou betekenen dat er normale rookvloeistof in kan.
    Het feit dat de hazer een opwarmtijd nodig heeft (ca. 8 min) onderschrijft dit.

Mijn ervaring met deze machine is dat hij nogal wat vloeistof verbruikt, en dat de, volgens Martin, enige te gebruiken vloeistof erg duur is!
    Het zou dan ook erg mooi zijn als hier normale rookvloeistof in kan, liefst zelfs van een goedkoper merk.
    Op het moment gebruik ik deze vloeistof:

Wanneer ik de verschillende vloeistoffen en de daarbij horende datasheets bestudeer kan ik maar één conclusie trekken, de Pro Haze Fluid is een doodnormale rookvloeistof met glycol op waterbasis.

Iemand een advies?
  • chippie
    • Jul 2006
    • 528

Wij gebruiken dat martin beest en ik moet zeggen met de orginele saus.
    Ben er heel tevreden over. Het beest kan je via een extra dmx module sturen. Wat betreft het verbruik van de saus, ja kan zijn dat hij veel verbruikt maar het effect is goed. Opwarmtijd is wel lang.

Kan zijn dat je er andere vloeistof kunt gebruiken maar vraag me af waar de garantie dan naartoe is en of het eigenlijk wel kan. (Je mag het altijd laten weten, ondertussen gebruiken we "the original". )

We hebben ook een hazer van Le maitre en deze werkt mijn inziens niet zo goed daar het verwarmingselement waar de vloeistof op loopt erg kwetsbaar is en snel verstopt. Nu dus verwezen naar de lappenmand.
    IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• Roeltej
      • May 2001
      • 761

Zover ik weet heeft de (martin)haze vloeistof een lagere temperatuur nodig om omgezet te worden tot 'haze'.

Wij hebben een 24/7 hazer/fazer en daar kan zowel 'rookvloeistof' als 'hazevloeistof' in, waarbij je bij rookvloeistof de temperatuur naar boven bij moet stellen.

Kan dus zijn dat rookvloeistof niet voldoende verwarmt wordt als je deze gebruikt, wat gevolgen kan hebben voor de output en je apparaat.
      Vitality Show

Comment

• Carpjes
        • Mar 2007
        • 35

De 24/7 kan ook met de ''normale'' ZR vloeistof overweg. Hiervoor moet je wel een setting aanpassen zodat de rookmachine de juiste temperatuur haalt voor de vloeistof.

De 2500 hazer kan dit niet en is ook alleen geschikt voor de Martin haze vloeistof. Andere vloeistof zal dus niet goed verdampen waardoor je de machine gaat lekken. Haze vloeistof van een ander merk is niet aan te raden, je hebt kans op verstopping en je garantie ben je kwijt.

Comment

• rdreiers
          • Nov 2009
          • 407

Heb zelf ook de 24/7 alleen maar pro haze fluid gebruikt.

Kost me gemiddeld 5-7 euro per avond.

Hier ga ik niet het risiko voor lopen om schade aan het element op te lopen.

Je moet alleen even goed zoeken voor de juiste prijs voor de fluid.

Deze is zeer variabel.

Richard

Comment

Working...