laser 30mw gevaarlijk?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stijnie34
    • Jun 2010
    • 41

laser 30mw gevaarlijk?

Ik heb net een laser gekregen van me ouders 30mw.
    In het boekje staat dat hij 3m hoog moet?
    Dat kan toch nooit, Dus nu hele discussie met m'n ouders maar hoe hoog moet hij nou ongeveer?
  • mhsounds
    • Sep 2009
    • 933

Zo hoopt de fabrikant een extra drempel te maken zodat je niet in de stralen kan kijken.
    Zij willen als het ware dat je over de personen heen 'beamt' als jij verantwoordelijk met je laser omgaat en hem niet in ogen laat schijnen zijn er geen problemen lijkt mij.

Correct me if I'm wrong!
    Freelance Light and Video |
    Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• Svartrose
      • Apr 2008
      • 229

Lijkt me een prima antwoord. Ik zou hier nog aantoevoegen dat je er verstandig aan doet de laser constant te laten bewegen als je hem gebruikt. Op deze manier is de lasers relatief minder sterk omdat hij zijn energie moet verdelen over een groter vlak. Als hij dan voor je ogen voorbij komt is dat niet zo ernstig.

Maar nogmaals, kijk uit met/voor je ogen. 30mW is gelukkig niet sterk genoeg om huid of andere schade aan te richten.

Maar, wat wil je er zelf mee doen eigenlijk?

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Minimaal 2.8 meter en voldoende hoge scansnelheid. Als je dan ook nog een figuur projecteert van ongeveer 75 cm diameter die bijna niet meer zichbaar flikkert dan zit je al redelijk veilig moest de straal in je oog komen.
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• stijnie34
          • Jun 2010
          • 41

nou, ik heb hem de hele dag aan gehad , Zolang je hem maar boven de 2 meter schijnt is het geen probleem heb ik wel gezien! Leuk effect. Buiten doetie het ook goed: (Scorpion storm 30 mw)

Bedankt!

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5946

Je stelt een vraag, je krijgt antwoorden die worden onderbouwd ( het waarom wordt toegelicht) en je hebt er simeplweg schijt an!

Kan, maar dan heeft een discussie ook nul nut.
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...