sunlite

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • diyo
    • Nov 2004
    • 65

sunlite

Aangezien mijn vorige vraag is afgesloten omdat er te veel afweek van mijn vraag, hierbij mijn conclusie.

Met een lichttafel en een eigen ledpar ben ik de lampen van het cafe langsgelopen. Een LED sturing voor een led slang gaf de storing in de DMX lijn. Deze is er nu tussen uit en alles werkt weer zoals behoren. Althans de DMX lijn.

Dus mijn eerste vraag is opgelost.

Nu de sunlite dongle aan de praat proberen te krijgen. Maar dat is me helaas nog niet gelukt.

Heb de software van de pc verwijderd en opnieuw geinstalleerd. ook alle drivers en dergelijke.

De dongle geeft keurig pc weer als ik de sunlite software start.

De lampjes rood, oranje en groen branden keurig.

Maar helaas geen enkele dmx beweging te zien. Geen dmx signaal.

Nieuw kastje of kan ik nog wat anders proberen?
  • BJD
    • Oct 2007
    • 771

Test de dongle nog even met je eigen ledpar om het eea uit te sluiten.
    Daarnaast kun je het nog even met een andere pc proberen maar het klinkt er wel naar alsof je dongle dood is.
    Misschien is het driver IC gesneuveld en is deze makkelijk te vervangen?

Comment

• Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

Ik denk dat het kastje stuk is komt vaker voor bij sunlite als er een dmx lijn storting heeft gegegeven.
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• stijnie34
        • Jun 2010
        • 41

ik denk dat je verkeerde DMX codes gebruikt. Kijk eens bij je fixture's (lampen)
        en daar zie je vaak wel op welke dipswitches ze moeten

Comment

• remco_k
          • Sep 2002
          • 325

^^ misschien moet je even z'n vorige topic doorlezen.
          Gezien de info die langskomt mogen we aannemen dat we hier geen 'last' hebben van iemand die z'n DMX kanalen niet goed onder controle heeft (na een computer crash of softwarefout staan niet ineens alle fixtures op een ander adres.)
          Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
          Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• diyo
            • Nov 2004
            • 65

Beste mensen,

Afgelopen donderdag een nieuwe dongle binnen gekregen en aangesloten.

Het werkt nu weer helemaal naar behoren.

Dank voor jullie reacties.

Groetjes Bob

Comment

• Hobbes
              • Jun 2007
              • 16

Nieuwe Storing

Beste,

we gebruiken al langere tijd de USB interface van Sunlite. Nu komt deze niet meer uit de Stand-Alone stand. De drivers worden daardoor waarschijnlijk niet meer herkend. We hebben alles al een keer opnieuw geinstalleerd en op meerdere PC's getest. Alles was met een negatieve uitkomst... Iemand hier een oplossing???

MVG

Comment

• LJKEVIN
                • Dec 2005
                • 426

Beste Diyo,

Heeft Nicolaudie je dongle omgeruild?
                Normaal hebben ze echt een goede service, een collega uit het dorp hier had er ook een keer een kapotte chip in, kon deze zelf vervangen en kreeg dan ook een nieuwe chip (meerdere in een zakje) toegestuurd...
                Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

Working...