Chamsys - MA - Spark

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marciano
    • Feb 2006
    • 164

    #16
    Misschien een strand lighting palette VL wat? is een theater tafel die goed geschrikt is voor bewegend licht. Is ook stuk vriendelijker voor de bankrekening invergelijking met een MA of Avo

    Het zijn allemaal goede merken die genoemd worden en ze doen allemaal hun ding de 1 net even makkelijk dan de andere en de 1 kan niet iets meer dan de andere. Het beste kan je demos aanvragen bij de leveranciers dan zie je en voel je hoe het werkt en kan je kijken of het bij je past.

    Comment

    • mhsounds
      • Sep 2009
      • 933

      #17
      En met een demo merk je ook zelf wat voor user interface het meest geschikt voor jullie is.

      Want die verschillen vaak nog het meest, en dat is ook de reden waarom sommige mensen een tafel 'niet goed' schijnen te vinden.
      Die discussie is hier al een paar keer gevoerd, dus kijk inderdaad of je een demo kan aanvragen.
      Freelance Light and Video |
      Waarom zeggen ze allemaal trusst?

      Comment

      • AJB
        • Jul 2003
        • 2289

        #18
        Originally posted by lucken
        Waarom is een ChamSys niet geschikt voor theater?
        Elke tafel is "geschikt" voor theater, zo ook de ChamSys. Ik zeg absoluut niet dat de tafel dit niet aankan, maar hij is er niet bepaald voor ontwikkeld. De filosofie, manier van werken en het gebrek aan bepaalde functies maken de tafel beter geschikt voor het live-werk.

        Vandaar mijn opmerking. De Strand tafel is voor theater natuurlijk ook een prima optie en prijstechnisch ook interessant. Wel zul je moeten wennen aan de "eigen" manier van werken op een Strand.
        Last edited by AJB; 10-05-10, 12:02.
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

        Comment

        • MEEO Licht en Geluid
          • Nov 2005
          • 950

          #19
          Originally posted by JeroenVDV
          Ooit met een Vector gewerkt? Werkt als een trein, prima ook voor bandjes-shows. Wel even (die experimentele) tracking uitzetten. Vind 'm ook best begrijpelijk na een korte demo-sessie. Kan er logischer mee programmeren dan met een Avolites (maargoed, wat zegt dat..)


          Een Chamsys heeft om te beginnen geen dedicated dimmer-wiel zoals een Compulite, een GrandMA2 vanaf de Light, zoals een ETC, zoals.....
          De Vector waren we inderdaad even vergeten,
          prima tafel met super veel mogelijkheden. Echter liggen de prijzen hoger als een MA en is daarom minder interessant voor de topicstarter.
          MEEO Audio Licht Rigging,
          Mark van der Werff
          Groningen

          Comment

          • AJB
            • Jul 2003
            • 2289

            #20
            Kan vanuit mijn ervaring alleen melden dat vele theaters die een Vector hebben, deze niet gebruiken omdat hij niet bevalt of niet stabiel genoeg is. Houd daar rekening mee voor je aanschaft!
            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
            ------------------------------------------------
            Arvid Buit
            Creative-Director / Artist-Manager

            Comment

            • kokkie
              • Nov 2003
              • 1166

              #21
              Originally posted by AJB
              Kan vanuit mijn ervaring alleen melden dat vele theaters die een Vector hebben, deze niet gebruiken omdat hij niet bevalt of niet stabiel genoeg is. Houd daar rekening mee voor je aanschaft!
              Dat probleem ligt misschien meer in de onbekendheid.
              De tafel is prima, maar een nieuwe stap van Compulite, met bijbehorende nieuwe manier van programmeren. Dat is misschien het probleem, overstappen van de oude serie tafels naar de Vector is niet een kwestie van bijleren, maar een gedeelte ook overnieuw leren. Voor de oude rotten is dat misschien de reden dat deze tafel minder populair is.
              Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

              Comment

              • AJB
                • Jul 2003
                • 2289

                #22
                In dit geval lag het daar absoluut niet, mensen hadden een goede uitleg gehad. Er was veel instabiliteit. Daarnaast het gebrek aan faders (op sommige uitvoeringen) en het "teveel aan keuzes". Gebruikers hebben het gevoel dat ze teveel moeten kiezen en instellen. Dat is wat ik er van hoor Ben wel erg benieuwd, zeker ook naar die Violet waar al mee geadverteerd is. Het klinkt allemaal zo goed, daarom verbaasden de reacties me ook wel. Wilde het alleen even aangeven omdat het niet 1 theater was dat zo reageerde, maar echt meerdere...
                If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                ------------------------------------------------
                Arvid Buit
                Creative-Director / Artist-Manager

                Comment

                • lucken
                  • Sep 2002
                  • 342

                  #23
                  Originally posted by AJB
                  Elke tafel is "geschikt" voor theater, zo ook de ChamSys. Ik zeg absoluut niet dat de tafel dit niet aankan, maar hij is er niet bepaald voor ontwikkeld. De filosofie, manier van werken en het gebrek aan bepaalde functies maken de tafel beter geschikt voor het live-werk.
                  Welke functie ontbreekt volgens u dan in de ChamSys?

                  Comment

                  • JeroenVDV
                    • Mar 2004
                    • 963

                    #24
                    Originally posted by lucken
                    Welke functie ontbreekt volgens u dan in de ChamSys?
                    En daar zit het gevaar voor Chamsys hem in. De engine is volgens mij prima (afgezien van de beroerde backup-functie waar je voor moet Telnetten en 3x op het raam moet kloppen om het min of meer werkend te krijgen), de hardware zal vast en zeker in orde zijn, maar het wordt een wirwar aan opties, windows, gebruikersmodes en wekelijks-toegevoegde-wishlist-features. Dat in combinatie met een niet bepaald helder doordachte gebruikersinterface zou nog wel eens het grote probleem van Chamsys kunnen worden.

                    Begrijp me niet verkeerd, customer-support is belangrijk en naar gebruikers luisteren ook, maar het voelt steeds meer als een auto met aan de buitenkant 2500 kilo aan losse spullen/features die eraan zijn gehangen in de loop van de tijd...
                    Creating shows beyond Imagination

                    Comment

                    • lucken
                      • Sep 2002
                      • 342

                      #25
                      Het wordt dringend tijd dat u dan eens ChamSys van dichter bij gaat bekijken. Hij heeft inderdaad veel mogelijke instellingen, maar u hoeft die ook allemaal niet te kennen of te doorlopen.
                      Iemand die met een analoge conventionele tafel kan werken, kunnen wij in 10 minuten laten starten met ChamSys voor programmatie van zijn theaterlicht, manier van werken is niet anders dan op een andere tafel.

                      Wij horen van veel gebruikers dat de gebruikersinteface nu juist wel zeer doordacht is en logisch in elkaar zit.

                      Er zijn zelfs al heel wat Culturele centra die de ChamSys in gebruik hebben ter vervanging van hun vroegere Strand, ADB, Avolite tafels. En allen zijn heel tevreden en zeggen dat aanpassingen en programmering veel sneller en eenvoudiger is dan vroeger !

                      Maar ik vind dat het hier geen topic is om te zeggen welke tafels niet goed zijn, zonder dat men ze echt onder de knie heeft.

                      Het zou beter zijn dat iedereen hier eens zegt welke tafel hij wel gebruikt en wat hij aan deze tof of slecht vindt.

                      Comment

                      Working...