Nieuwe console PRG V676

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

Nieuwe console PRG V676

PRg, bekend door de badboy's, heeft een nieuwe console voor de 'large events' op de markt gebracht. Duidelijk dat ik niet in die markt actief ben....Schijnt al in Vancouver bij de OS gebruikt te zijn.
    Meer info over deze console op: PRG | V676? | Automated Light Programming and Control Console

Mijn aandacht werd vooral getrokken door de keuze van het operatingsystem: MAC OS!!!
    Last edited by moderator; 01-05-10, 20:12.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums
  • FiëstaLj
    • Oct 2000
    • 2068

Op het eurovisie songfestival gaat er ook eentje draaien..
    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• AJB
      • Jul 2003
      • 2289

Het was natuurlijk wachten op een console die draaide op Mac. Logische keuze: het is stabiel, Windhoos niet...

Niet de eerste console op Mac trouwens: ook de Virtuoso draaide op Appeltjes. Ook ETC werkt als samen met Mac (niet OP Mac).

Professionals werken graag met stabiele spullen, en daarmee is Windhoos absoluut verleden tijd... (***zijdank!)
      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
      ------------------------------------------------
      Arvid Buit
      Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

Een emotionele keutel over windows mag natuurlijk niet ontbreken in een onderwerp wat zich richt op een console uitgevoerd met Apple® Quad-Core Mac Pro.
        Zou wel jammer zijn als dat de discussie gaat sturen, lijkt me iets teveel bij info...

Comment

• AJB
          • Jul 2003
          • 2289

Laten we inderdaad overgaan tot het daadwerkelijke onderwerp. Ik moet zeggen dat ik erg benieuwd ben naar de interface. Er zit een nieuwe generatie consoles aan te komen die met name ook video-content gaan bewerken en sturen, tegelijk met licht zoals we dat al kennen. O.a. ADB komt met een vernieuwende tafel. Ongetwijfeld het eerste voorzichtige begin, maar desalniettemin maakt het me erg nieuwsgierig naar de interface van deze PRG machine!

Grafisch zijn de mogelijkheden op basis van Mac OS natuurlijk legio, dus afwachten wanneer er eentje in NL komt om te onderzoeken.
          Arvid Buit

Comment

• dubaifrank
            • Sep 2008
            • 35

Maar jullie hebben het over een NIEUWE console?????
            Deze console is al meer dan 2 jaar op de markt!! dus echt nieuw is die niet meer

groetjes uit de Zandbak
            Frank Schotman
            AED Distribution

***without Lights it just Radio***

Comment

• AJB
              • Jul 2003
              • 2289

Maar hij begint nu pas echt grote shows te doen. Zoals elke console toch?... Sommige consoles gaan te vroeg grote shows doen en lopen daardoor de mist in ...*kuch*maxx*kuch*yx*kuch*
              Arvid Buit

Comment

• JeroenVDV
                • Mar 2004
                • 963

Tafel bestaat al een tijdje inderdaad (in beta-status) en wordt nu dus ingezet op shows. Echter moet ik even moderator corrigeren: De v676 is een PRG Rental-only console en is dus NIET op de markt gebracht!! Wordt alleen voor eigen projecten ingezet.

Tenzij er inmiddels iets drastisch is veranderd..

Op Mac OS is ook niets nieuws, het is de opvolger van de Virtuoso (vrijwel zelfde team zit er ook achter). Die draaide ook op Mac OS.

Wel mooie user interface, handige tools en zag eruit als een zeer complete tafel destijds (Prolight + Sound jaar of wat terug). Maar ben wel benieuwd of hij werkelijk meer kan of handiger werkt dan een GrandMA2....
                Creating shows beyond Imagination

Comment

• R. den Ridder
                  • Sep 2000
                  • 1500

Basis van deze tafel, en de oerversie van het besturingssysteem is ook Virtuoso. Deze sturing, en het data/stroomdistributiesysteem van V*L is door PRG overgenomen toen het minder ging met V*L.

is dus gewoon een heeeeeeeeeeeeeeeele grote virtuoso, met een andere sticker.

Comment

• moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5950

Corrigeren of aanvullen...het is maar hoe je over wil komen?!

PRG verhuurt zijn gear doorgaans voor de wat grotere producties, ik kwam tot op heden deze console niet tegen, door de inzet van een set-up met badboys kwam deze console ter sprake.
                    PRG borduurt verder op de tot stilstand gekomen innovatie op de Virtuoso werd mij duidelijk.

Wat ik opvallend vind is dat de console eigenlijk vrij geruisloos is losgelaten op de markt, andere merken maken vaak een hoop drukte bij een introductie ( Maxxyz werd al subtiel aangehaald, maar ook de WholeHog3 is hier een voorbeeld van)

Op mij komt dit heel verstandig over, nu gaat de vraag vanuit de operators en designers komen die er reeds kennis mee hebben gemaakt komen. Dat is significant anders dan de endorsment die anders de vraag moet aanwakkeren.

Mooi om te zien is het schakelen naar heul veul dmx universes. Zoals PRG zelf aangeeft is dit met name door het inpassen van mediaservers ingegeven. Slimme zet als je het mij vraagt!

Comment

• Funmaker
                      • Jun 2006
                      • 922

kwa layout ziet het er mij wel een leuke handige tafel uit maar is er ergens een manual van te vinden? zou die wel eens willen doorbladeren om te zien of hij ook echt handig lijkt...
                      de specs zijn allesinds niet mals...
                      Hold on a second, relax and listen...

Comment

• AJB
                        • Jul 2003
                        • 2289

Qua specs is er vrij weinig bijzonders aan, als je het vergelijkt met een GrandMA 2. De user-interface is altijd het doorslaggevende aan een lichttafel en dat kun je niet beoordelen aan de hand van een manual. Elke tafel heeft zijn/haar specifieke kwaliteiten en alleen een goede training kan je laten zien en ervaren hoe zoiets werkt.

Er is bij mijn weten geen "contact" van PRG in Nederland, dus voorlopig zal er niet veel mogelijk zijn.
                        Arvid Buit

Comment

• JeroenVDV
                          • Mar 2004
                          • 963

Originally posted by moderator
                          Wat ik opvallend vind is dat de console eigenlijk vrij geruisloos is losgelaten op de markt
                          Hij is absoluut niet geruisloos losgelaten op de markt, hij is aan de doelgroep - naar wat ik hoorde - zeer uitgebreid geintroduceerd en gepresenteerd. De echt "grote jongens" hebben 'm uitgebreid kunnen zien en proberen. Het blijft wel een rental-only tafel die onbetaalbaar is voor verkoop en voor verhuur aan "kleinere" events, dus natuurlijk hoor je er weinig over.

@AJB: Inderdaad zijn de specs niet bijzonder t.o.v. GrandMA2. Vond de user interface van de V676 wel wat chiquer en prettiger overkomen dan van de GrandMA2, maar dat is absoluut niet als negatief punt over de GrandMA2 bedoeld. Want tot nu toe is dat wat mij betreft de enige "commerciele tafel" waar ontwerpers aan hebben gezeten die het WEL hebben begrepen wat betreft UI-design, kleurgebruik en stijl.

PRG is in Duitsland natuurlijk aanwezig tegenwoordig, wellicht is daar de V676 over niet al te lange tijd te bekijken/proberen?
                          Creating shows beyond Imagination

Comment

Working...