Ervaringen showtec indigo 4500?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LJKEVIN
    • Dec 2005
    • 426

Ervaringen showtec indigo 4500?

Dag mensen,

Helaas dit jaar niet naar de Messe geweest, en dus het e.e.a. gemist op gebied van nieuwe headjes (evt. met LED).

Zijn er mensen die de showtec indigo4500 hebben zien staan, en zijn er al mensen die er al zelf mee werken?

Zo ja, wat zijn de plus en minpunten die jullie zijn tegen gekomen?

Ik vroeg me af...Wat nou als die 60W LED op de één of andere manier snel kapot gaat, waar bestel je zo'n LED?

Tevens kan ik nog nergens de branduren van zo'n LED vinden.. iemand enig idee?
    Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky
  • mvdmeulen
    • Aug 2007
    • 137

Hoi LJKevin

Bij een bedrijf waar ik zo af en toe voor werk hebben ze er op dit moment 2 staan (dat worden er in de nabije toekomst waarschijnlijk meer) en vorige week had ik tijd om daar eens even mee te spelen: hierbij mijn bevindingen

opstarten van het spotje duurt best lang in vergelijking met een robe 250AT welke ernaast stond en tijdens het "zoeken" naar zn eindpunt op de pan blijft hij er best even tegen zijn eindpunt aan hakken
    zoals te verwachten viel zijn de ventilatoren niet van de beste kwaliteit en behoorlijk luidruchtig (er wordt ondertussen gezocht naar betere fans)
    het instellen van modussen (8 en 16 bits) en adressen zit wat weggestopt in menu's.
    maar dan: de lampjes zijn beide opgestart en ingesteld en de Robe word er op dat moment echt uitgeblazen door de Showtec (de output is visueel gezien veel heftiger, dit is echter niet gemeten) wat ik dan erg jammer vind is dat er opzich redelijk bruikbare gobo's inzitten maar dat juist de gobo's die ik persoonlijk graag zou willen roteren dan niet standaard op het roteerbare gobowiel zitten (je schijnt dit wel te kunnen verwisselen dit kan ik nog bevestigen nog ontkennen omdat ik het lampje niet heb opengehad)
    verder zitten er geen echt intense/spankelende/bruikbare kleuren in; ze verschillen te veel met de standaard kleuren van de rest de movingheads van het bedrijf(robe 250 x en at en sgm giotto welke wel redelijk te combineren zijn)

de bewegingen reageren helaas wat traag op de aansturing vanaf de tafel(laptop met MagiQ van Chamys icm Enttec Pro dongle) en de stappen die gemaakt worden in langzame bewegingen zijn best groot (ook in 16 bit)

conclusie: leuke spotjes als je allemaal de zelfde zou gebruiken, beetje lawaaierig (voor disco dingen niet echt storend) en jammer van de gekozen kleurtjes en grove stappen in langzame bewegingen

ik neem aan dat de spare parts gewoon bij highlite te bestellen zullen zijn

ik hoop dat je hier wat aan hebt

gr
    mark
    Met vriendelijke groet,
    Mark van der Meulen

Comment

Working...