martin Lightmanager vraag

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tummy
    • Nov 2008
    • 324

martin Lightmanager vraag

Goedendag,

ik krijg netjes de programma's in martin LJ en een externe Midi tafel waar ook programma's onder faders staan, en alles werkt naar behoren..

vandaag ook voor het eerst een Touchpanel gemaakt in de Manager.. (dit vind de eigenaar makkelijker, en kan ik de 'tafel' voor andere functies gebruiken in LightJockey).

alleen nu heb ik een probleem waar ik na ook zoeken in de instellingen niet uit kom.. en waar kan ik zoiets nou beter vragen als ik er zelf niet uitkom dan hier.. juist,

om het makkelijk te houden geef ik een simpel voorbeeld:

ik maak 1 rij van Links naar rechts met Movinghead programma's

en daaronder 1 rij van Links naar rechts met Par chases.

dit werkt allemaal, MAAR,

Probleem 1:
    als ik 1 movinghead programma heb lopen, en ik klik op een ander movinghead programma, blijft de 1e (knop) aanstaan.. hoe laat ik deze 1e automatisch uitgaan bij switchen naar een ander movinghead programma?

Probleem 2:
    en als er bijvoorbeeld een movinghead programma loopt, en ik druk op een knop voor een Par chase, of bijv een 'smoke'/strobo button die ik gemaakt heb in Manager. dan gaat de rest wat ik had lopen uit, komt erop neer dat ik maar 1 knop tegelijk aan kan zetten.

er hangen Veel meer fixtures e.d maar ik geef hier even een simpel voorbeeld om het makkelijk te houden.

hoe krijg ik deze 2 problemen goed naar mijn wens?
    ik heb in andere discotheken gezien dat dit mogelijk is, dus welke optie heb ik verkeerd? of welke handeling doe ik verkeerd?

ik heb niks in 'groups' gezet, dit wel geprobeerd maar maakte voor dit probleem geen verschil.
    Last edited by Tummy; 22-04-10, 19:55.
    Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)
  • DJ Antoon
    • May 2005
    • 1681

Je gebruikt wel transparante cue's?

Comment

• Tummy
      • Nov 2008
      • 324

Transparante cue's?
      Ik maak Sequences.. Want als ik 'cue's neerzet dat gaat het wel Aan, maar bij nog een keer klikken niet uit, of moet ik wat neerzetten bij het vakje: action by declicking??

Want daar staat:no action, en weet ook niet wat ik daar neer moet zetten, met Sequences gaan ze wel uit bij nog keer klikken, maar dan heb ik het probleem wat in de 1e post staat,

Comment

• DJ Antoon
        • May 2005
        • 1681

Ik kan hier een hele beschrijving gaan geven maar dat is al vaker gedaan ook op andere plaatsen.

1e stap is de uitgebreide beschrijving / help functie in lightjockey.

Zoek ook eens op het martin lightjockey forum.
        Martin Bulletin Board - Martin LightJockey

Zoek dan eens op transparant en je zult heel wat tegen komen.

Enkel werken met sequences is gelijk aan nauwelijks gebruik maken van de power van lightjockey.

Het zal misschien een kluif zijn om het "licht" te zien, maar als je het eenmaal door hebt dan werk je niet meer direct met sequences.

Comment

• Tummy
          • Nov 2008
          • 324

Oke bedankt,

het licht moet zo makkelijk mogelijk te bedienen zijn, er is geen Lightjock, alleen een dj en eigenaar die dan soms op een knop drukt,

de handleidingen van lichtjockey heb ik ook, alleen ik vermoede dat het een simpel probleem was wat makkelijk uit te leggen was.

Zit nu op me iphone dus zal thuis er eens naar googlen, en avond de tijd nemen deze handleidingen door te lezen..

Ik nam sequences omdat ik merkte dat deze wel aan en uit gingen, en de cue's via de knop niet uit te schakelen was.. Hier ga ik even verder in verdiepen.

Comment

• DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

Originally posted by Tummy
            Ik nam sequences omdat ik merkte dat deze wel aan en uit gingen, en de cue's via de knop niet uit te schakelen was.. Hier ga ik even verder in verdiepen.
            Dan maak je een uit schakel cue.

Comment

• Tummy
              • Nov 2008
              • 324

heb alle cue's omgezet naar 'transparant' cue's..
              ook een 'uit' klop gemaakt,

maar ik kan nogsteeds niet meerdere knoppen tegelijk activeren

Comment

• DJ Antoon
                • May 2005
                • 1681

maar ik kan nogsteeds niet meerdere knoppen tegelijk activeren
                Gebruik je wel meerdere slots?

Comment

• Tummy
                  • Nov 2008
                  • 324

Ik had begrepen dat ik in de Cue list alle movinghead bij elkaar moest doen op 1, etc..
                  Toen gebeurde er weinig.. Kon in die list alleen maar me cue's saven als 'transparant'

Waar staan die slots waar u het over heeft? En hoe werkt dit?
                  Misschien is dat de oplossing van mijn probleem..

Comment

• DJ Antoon
                    • May 2005
                    • 1681

Je moet niet de cuelist gebruiken maar de gewone cue's, rechts boven op het scherm.
                    Als je die opent zie je 12 slots, daar kun je sequences inslepen. Save deze en je kunt ze in manager starten. Je kunt door de 12 slots dus 12 verschillende dingen gelijktijdig laten lopen.

Gebruikelijk is om kleuren apart te programmeren van bewegingen, gobo's ook apart etc. Ligt er voornamelijk aan hoeveel verschillende soorten fixtures te hebt.
                    Op martin forum is echt veel te vinden.

Comment

• Tummy
                      • Nov 2008
                      • 324

Na jou post ben ik erachter wat ik verkeerd heb gedaan denk ik.. Ik sleepte de cue's erin.. Ipv de sequences, ik ga morgen even proberen of dat inderdaad het probleem was! Heel veel dank voor je hulp!

Comment

• Tummy
                        • Nov 2008
                        • 324

Alles werkt nu naar behoren, ik heb veel aparte 'groepen' dus vond die 12 slots wel weinig.. Maar de Final vraag: is het mogelijk een wachtwoord o.i.d erop te zetten dat de touchpanel settings niet per ongeluk veranderd kunnen worden door iemand die er eigelijk geen verstand van heeft?

Kon dit bij Settings niet terug vinden

Comment

• DJ Antoon
                          • May 2005
                          • 1681

is het mogelijk een wachtwoord o.i.d erop te zetten dat de touchpanel settings niet per ongeluk veranderd kunnen worden door iemand die er eigelijk geen verstand van heeft?
                          Voor lj manager moet dat volgens mij kunnen, maar is voor mij niet van toepassing dus sorry dat weet ik niet.

Ja 12 slots is een kwestie van creatief programmeren, ik had liever ook meer. Je hebt ook nog 4 BGcue's, beperkter maar voor sommige goed bruikbaar.

Comment

• Tummy
                            • Nov 2008
                            • 324

die Background en Static ga ik inderdaad even proberen, want stroboscopen en vaste verlichting e.d kan ik ook onder Static programmeren,

Comment

Working...